آموزش تعریف دور موتور و پاک کردن کد خطای P1336 روی خودروی کاپرا با دستگاه جی اسکن:
آموزش تعریف دور موتور و پاک کردن کد خطای P1336 روی خودروی کاپرا توسط دستگاه جی اسکن:
یکی از شایعترین مشکلات خودروهای کاپرا خطای P1336 است این کد خطا اعلام می کند سنسوردور موتور از کالیبره خارج شده و نیاز به تعریف دور موتور دارد.
یکی از دلایلی که باعث میشود سنسور دور موتور کاپرا از کالیبره خارج شود، باز کردن سر باتری این خودرو است .
در چنین شرایطی زمانی که با دستگاه جی اسکن به موتور خودرو وصل شوید و گزینه DTC Analysis را انتخاب کنید
خطای P1336: Tooth Error Correction Not learned را به شما نمایش می دهد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra8.jpg
برای رفع این مشکل و پاک کردن کد خطای آن با دستگاه جی اسکن باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:
محل کانکتور 16 پین خودروی کاپرا مطابق تصویر در سمت راست زیر درب موتور قرار دارد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapraok.jpg
کابل OBD جی اسکن را به کانکتور خودرو وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.
سپس مطابق تصویر زیر پیش میروید :
از منوها ی دستگاه Engine < Capra < Nili Car < Trial Version را انتخاب کنید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra1.jpg
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra2.jpg
پس از انتخاب ( ECU Engine ) کنترل یونیت موتور خودروی کاپرا ، منوی زیر نمایش داده میشود :
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra3.jpg
با انتخاب گزینه عملیات ویژه ، منوی دیگری مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra4.jpg
برای تعریف دور موتور گزینه Tooth Learned را انتخاب کنید
سپس صفحه زیر نمایش داده می شود :
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra5.jpg
در این صفحه به شما اعلام می کند : خودرو را روشن کنید و در حالت درجا پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا دور موتور به حالت Cut Off برسد و به مدت چند ثانیه پدال گاز را روی همان حالت Cut Off نگه دارید (به طور معمول حالت Cut Off در دور 4000 تا 5000 اتفاق می افتد) .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/capra.jpg
CUT OFF: به حالتی از موتور می گویند که در خودرو های انژکتوری و در افزایش دور موتور بیش از اندازه ( زمانيه كه دور موتور به محدوده غير مجاز که با رنگ قرمز در عقربه دور موتور نمایش داده شده يا Red Line وارد مي شه) و یا در مواقعی که آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش سریع دور موتور می گردد که این قطع جریان در مدت زمان خیلی کم صورت می گیرد.
سپس پای خود را از روی پدال گاز بردارید و در صفحه فعلی دستگاه جی اسکن دکمه Ok را انتخاب کنید تا به صفحه ی بعد بروید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra6.jpg
در این صفحه مطابق تصویر بالا به شما اعلام می کند :
خودرو را خاموش کنید و بعد از 15 ثانیه مجددا سوئیچ را باز کنید .
در مرحله بعد باید وارد منوی کدهای خطا شوید و کد خطای P1336 را پاک کنید .
بعد از پاک کردن خطا دوباره سوئیچ را به مدت 15 ثانیه ببندید و مجددا خودرو را روشن کنید.
بعد از انجام این مراحل دوباره وارد منوی کدهای خطا شوید ، در صورتی که کد خطای P1336 دیگر نمایش داده نشود یعنی تعریف دور موتور به درستی انجام شده است .
آموزش تعریف دور موتور و پاک کردن کد خطای P1336 روی خودروی کاپرا توسط دستگاه جی اسکن:
یکی از شایعترین مشکلات خودروهای کاپرا خطای P1336 است این کد خطا اعلام می کند سنسوردور موتور از کالیبره خارج شده و نیاز به تعریف دور موتور دارد.
یکی از دلایلی که باعث میشود سنسور دور موتور کاپرا از کالیبره خارج شود، باز کردن سر باتری این خودرو است .
در چنین شرایطی زمانی که با دستگاه جی اسکن به موتور خودرو وصل شوید و گزینه DTC Analysis را انتخاب کنید
خطای P1336: Tooth Error Correction Not learned را به شما نمایش می دهد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra8.jpg
برای رفع این مشکل و پاک کردن کد خطای آن با دستگاه جی اسکن باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:
محل کانکتور 16 پین خودروی کاپرا مطابق تصویر در سمت راست زیر درب موتور قرار دارد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapraok.jpg
کابل OBD جی اسکن را به کانکتور خودرو وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.
سپس مطابق تصویر زیر پیش میروید :
از منوها ی دستگاه Engine < Capra < Nili Car < Trial Version را انتخاب کنید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra1.jpg
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra2.jpg
پس از انتخاب ( ECU Engine ) کنترل یونیت موتور خودروی کاپرا ، منوی زیر نمایش داده میشود :
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra3.jpg
با انتخاب گزینه عملیات ویژه ، منوی دیگری مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra4.jpg
برای تعریف دور موتور گزینه Tooth Learned را انتخاب کنید
سپس صفحه زیر نمایش داده می شود :
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra5.jpg
در این صفحه به شما اعلام می کند : خودرو را روشن کنید و در حالت درجا پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا دور موتور به حالت Cut Off برسد و به مدت چند ثانیه پدال گاز را روی همان حالت Cut Off نگه دارید (به طور معمول حالت Cut Off در دور 4000 تا 5000 اتفاق می افتد) .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/capra.jpg
CUT OFF: به حالتی از موتور می گویند که در خودرو های انژکتوری و در افزایش دور موتور بیش از اندازه ( زمانيه كه دور موتور به محدوده غير مجاز که با رنگ قرمز در عقربه دور موتور نمایش داده شده يا Red Line وارد مي شه) و یا در مواقعی که آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش سریع دور موتور می گردد که این قطع جریان در مدت زمان خیلی کم صورت می گیرد.
سپس پای خود را از روی پدال گاز بردارید و در صفحه فعلی دستگاه جی اسکن دکمه Ok را انتخاب کنید تا به صفحه ی بعد بروید .
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/07/resizecapra6.jpg
در این صفحه مطابق تصویر بالا به شما اعلام می کند :
خودرو را خاموش کنید و بعد از 15 ثانیه مجددا سوئیچ را باز کنید .
در مرحله بعد باید وارد منوی کدهای خطا شوید و کد خطای P1336 را پاک کنید .
بعد از پاک کردن خطا دوباره سوئیچ را به مدت 15 ثانیه ببندید و مجددا خودرو را روشن کنید.
بعد از انجام این مراحل دوباره وارد منوی کدهای خطا شوید ، در صورتی که کد خطای P1336 دیگر نمایش داده نشود یعنی تعریف دور موتور به درستی انجام شده است .
آخرین ویرایش: