• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

تکنولوژی DSF جنرال موتورز برای کاهش مصرف سوخت

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
2.jpg
DSF-General Motors.jpg

تکنولوژی DSF جنرال موتورز برای کاهش مصرف سوخت
جنرال موتورز پیش از این از فن‌آوری خارج کردن نیمی از سیلندرهای موتور هشت سیلندر شورولت کوروت از مدار در مواقع غیرضروری برای کاهش مصرف سوخت مخصوصاً در زمان رانندگی شهری و یا با سرعت کم، استفاده کرده بود. اکنون تکنولوژی پیشرفته‌تر DSF یا Dynamic Skip Fire می‌تواند یک انقلاب واقعی در بحث اقتصاد مصرف سوخت برپاکند.
این تکنولوژی با سرمایه‌گذاری مشترک GM، فن‌آوری تولا (Tula) و با مشارکت Sigma Partners و Khosla Ventures و از سال 2012 تا کنون در حال توسعه است.

برخلاف موتورهای بنزینی فعلی که از الگوهای ثابت برای غیر فعال کردن سیلندرها استفاده می‌کنند، فن‌آوری DSF به طور مداوم و پویا بر اساس مواردی چون سرعت، گشتاور مورد نیاز، سیگنال‌های دریافتی از سیستم کنترل انتقال قدرت و شرایط رانندگی، اطلاعات پیچیده‌ای را جمع‌آوری و پردازش می‌کند. بدین ترتیب، ورود و خروج سیلندرها از چرخه، باعث کوچک‌ترین خلل و حتی لرزشی نخواهد شد.
تست‌های مستقل انجام شده نشان می‌دهند که با کمک این تکنولوژی در یک موتور با تعداد سیلندر بین 4 تا 8 می‌توان به میزان 15 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی نمود.
 
بالا