• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

مصرف صحیح سوخت در زمستان و فصل سرد

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
1 (2).jpg
3 (1).jpg
1 (49)uuuuuuuuu.jpg

مصرف صحیح سوخت در زمستان و فصل سرد

در زمستان و هنگامی‌ که هوا سرد می‌شود صرفه‌جویی در مصرف سوخت کار سختی است. ناگفته پیداست که اتخاذ شیوه‌های دقیق رانندگی در هر زمان از سال، بهره‌وری مصرف سوخت را افزایش داده …

در زمستان و هنگامی‌ که هوا سرد می‌شود صرفه‌جویی در مصرف سوخت کار سختی است. ناگفته پیداست که اتخاذ شیوه‌های دقیق رانندگی در هر زمان از سال، بهره‌وری مصرف سوخت را افزایش داده و در شرایط آب و هوایی سرد این موضوع بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

در طول زمستان مصرف سوخت اتومبیل شما ممکن است حتی تا ۵۰ درصد افزایش یابد. اتلاف سوخت نه‌تنها روی جیب و هزینه‌های شما تاثیر می‌گذارد، بلکه بدون نیاز به هیچ فاکتور تاثیرگذار دیگری باعث آلودگی بیشتر سیاره زمین خواهد شد. پس به نظر می‌رسد از سرمای زمستان راه فراری نیست، اما شاید بتوان با تمهیداتی، بخشی از آن ۵۰ درصد سوخت اضافه را به باک بنزین و در نتیجه به جیب‌مان برگردانیم.

حمل بار اضافی در صندوق عقب ماشین یا کامیون باعث افزایش اصطکاک بین تایر‌ها و سطح زمین می‌شود و خیلی‌ها از این ترفند برای جلوگیری از لیزخوردن در زمستان استفاده می‌کنند، اما همین بار اضافی در زمستان باعث افزایش مصرف سوخت اتومبیل شما خواهد شد. بنابراین بهتر است با کاهش وزن بار غیرضروری میزان مسافت طی‌شده با همان چند لیتر سوختی که در کارت‌تان باقی مانده را افزایش دهید.

می‌توان با رعایت‌کردن نکاتی کوچک به شکل هرروزه و دائم بعضی موارد را به عادت خوب رانندگی تبدیل کرد. مثلا حتی با دیدن یک لایه بسیار نازک برف روی ماشین اقدام به تمیزکردن آن کنید، چرا که همان لایه نازک همچون مانعی در برابر باد عمل می‌کند و ماشین شما برای غلبه بر آن باید بنزین بیشتری مصرف کند. خیلی ناچیز به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اما اگر در نظر داشته باشیم که این افزایش مصرف ناچیز در کل زمستان چند لیتر می‌شود، آن وقت متوجه اهمیت قضیه خواهید شد. در صورت امکان در زمستان صبر کنید تا برف‌روب‌ها برف جاده را تمیز کرده و‌ جاده‌ها تا حدی گرم‌تر شوند. در صورت بارش برف سنگین در سطح جاده‌ها دقیقا در مسیری که ماشین‌های عبوری قبل از شما از آنجا عبور کرده‌اند حرکت کنید تا لازم نباشد چرخ‌های اتومبیل برای بازکردن راهشان انرژی بیشتری صرف کنند.

در فصول سرد سال و مواقعی که از ماشین‌تان استفاده نمی‌کنید حتما آن را در گاراژ پارک کنید تا گرم‌تر نگه داشته شود. در این صورت هنگام نیاز به استفاده، دمای موتور اتومبیل بسیار سریع‌تر به حد نرمال می‌رسد.

بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، در شرایط نرمال فقط ۳۰ ثانیه برای گرم‌شدن موتور کافی است و بیشتر از این زمان اتلاف انرژی محسوب می‌شود. اجازه دهید بقیه قسمت‌های ماشین به آرامی ‌و طی رانندگی گرم شود. با رانندگی ملایم در ۴ کیلومتر اول حرکت می‌توانید علاوه بر جلوگیری از هدررفتن سوخت، همه قطعات متحرک خودروی خود شامل سیستم تعلیق، موتور، گیربکس و چرخ‌ها را همزمان گرم کنید. چنانچه قرار است برای مدتی بیش از ۲۰ ثانیه ماشین را ترک کنید بهتر است آن را خاموش کنید تا مصرف سوخت کمتر شود؛ البته دقت کنید که خاموش و روشن‌کردن ماشین برای مدت کمتر از ۲۰ ثانیه مقرون به صرفه نیست و سوخت بیشتری مصرف می‌کند.

در کل می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست و انتخاب صحیح‌ترین مسیر و انجام یکباره سفرهای کوتاه و متعدد در یک نوبت به جای چند نوبت، حداکثر مسافت پیموده‌‌شده با حجم معین سوخت را افزایش داد.

زمستان خوبی برایتان آرزو می‌کنیم و فراموش نکنید که زمستان‌ها، هوا آمادگی بیشتری برای آلوده‌شدن دارد. مصرف صحیح سوخت، علاوه بر کاهش هزینه‌های ماهانه، باعث تمیزی هوا نیز خواهد شد.
 
بالا