• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

ایراد دوده وکربن درسرسیلندر

حسن روشن زاده

مدیر بازنشسته
عضویت
2/1/13
ارسالی ها
209
تعداد لایک ها
31
محل سکونت
دزفول
[h=2]عیوبی که در سر سیلندر رخ می دهند [/h] کربن گرفتگی سر سیلندر
عیب دیگری که در سر سیلندر دیده می شود ، کربن گرفتگی آن است . منظور از کربن نیز دوده های حاصل از احتراق
است . موتور به مرور زمان و در اثر کارکرد ، دارای کربن گرفتگی در بخش های سر سیلندر می شود . این اتفاق در
صورتی که موتور تنظیم نباشد و یا مشکلات دیگری در طول سال ها برای آن پیش آید ، بیشتر خواهد شد . کربن ها و
دوده ها به مرور زمان روی هم انباشته می شوند و سطح نسبتا محکمی را تشکیل می دهند .
در نتیجه باعث کوچک شدن اتاق احتراق می شوند . کوچک شدن اتاق احتراق باعث افزایش نسبت تراکم و در نتیجه
بروز پدیده خودسوزی و یا ضربه در موتور می شود . ضمن اینکه این دوده ها با نشستن روی نعلبکی سوپاپ ها ، در
کارکرد آنها نیز اثر منفی می گذارند و سوپاپ ها نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند . داغ شدن دوده ها ،
همچنین می تواند باعث پدیده خودسوزی نیز شوند .



http://www.iranrover.ir/uploads/%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%DA%AF%DB%8C_%D8%B3%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1.jpg

موتوری که کربن گرفتگی پیدا کرده است ، نسبت به میزان آن ، دچار مشکلاتی مثل ایجاد ضربه و کوبش در موتور در
نتیجه احتراق های زودهنگام ، کم شدن قدرت و کشش موتور و در نتیجه افزایش مصرف سوخت به خاطر ایجاد مشکل
در موتور و کارکرد نادرست سوپاپ ها خواهد شد . برای پاک کردن دوده ها نیز هم می توان از محلول های شیمیایی
استفاده کرد و هم باید سر سیلندر باز شود که معمولا راه دوم بهترین راه خواهد بود ، چرا که وقتی انباشته شدن
دوده ها اثر خود را نشان می دهند ، باز کردن سر سیلندر و پولیش کاری و سنباده زدن قسمت های مختلف آن ، نتیجه
بخش خواهد بود .
 
بالا