• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

اخبار خودرو داخلی “باراد” بررسی سری جدید کامیونت های زامیاد

  • شروع کننده موضوع محسن صوفی
  • تاریخ شروع
م

محسن صوفی

مهمان
مهمان
شرکت زامیاد به عنوان یکی از قدیمی ترین تجاری ساز های کشور قصد دارد با عرضه سری جدید محصولات تجاری اش را با کاربری های متنوعی به بازار عرضه کند در واقع زامیاد پس از یک غیبت چند ساله در بازار کامیون ها با برنامه ریزی هایی اکنون قصد بازگشت به بازار را دارد.قصد داریم تا با بررسی” باراد” سری جدید کامیونت های زامیاد را بررسی کرده و مزایا و معایب هر کدام را مشخص کنیم.


زامیاد قصد دارد تا با گسترش سبد محصولاتش وبا اتکا به داشتن خدمات پس از فروش مناسب سایپا و با توجه به این که زیر مجموعه شرکت سایپا است از این پتانسیل سایپا استفاده کرده و سری باراد محصولاتش را با کاربری های گوناگونی به بازار عرضه کند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛


سایپا و دانگ فنگ در زمینه خورد های کار و تجاری همکاری طولانی مدتی دارد و سایپا محصولات کار و تجاری متعددی را از این برند وارد بازار کشور مان کرده است. اکنون دانگ فنگ کاپیتان جدید ترین محصول برند دانگ فنگ است، که به زودی با نام زامیاد باراد وارد بازار کشورمان خواهد شد، و همچنین چندی پیش نمایشگاه خودرو مشهد بود که از این سری کامیونت زامیاد رونمایی کرد.

سری جدید کامیونت های بازار در سه مدل ۵/۵تن ۶ تن و ۹/۵ به بازار خواهند آمد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

باراد ۵/۵ تن:


در نمای جلویی کامیونت باراد مدل ۵/۵ تن یک جلو پنجره مشکی و کرومی دیده می شود تا به زیبا ترشدن نمای جلوی این کامیون کمک کند چراغ های جلوی کامیونت ابعاد بزرگی دارند و در آن ها چراغ های دی لایت نیز تعبیه شده اندکی پایین تر برروی سپر خودرو نیز دو چراغ مه شکن تعبیه شده است در نمای جانبی خودرو نیز آیینه بغل های خودرو ابعاد بزرگی دارند تا دید به اطراف خودرو مناسب باشد.

البته این نکته را ذکر کنیم که در این سه کامیونت طراحی بیرونی از لحاظ شمایل کلی کاملا یکسان هستند و صرفا در بعضی از جزئیات بایکدیگر تفاوت های جزئی دارند.

https://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2023/08/556BFEE6-3997-421B-8AA6-ABF717422791.jpeg

در نمای داخلی خودرو نیز جلو آمپر خودرو به صورت دیجیتالی بوده و در داشبورد خودرو یک‌نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم مالتی مدیا خودرو تعبیه شده است و برروی داشبورد و برروی فرمان از تزئینات کرومی استفاده شده است.

https://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2023/09/20230926_022122.jpg

ابعاد زامیاد باراد به ترتیب طول، عرض، ارتفاع برابر با ۵۹۹۵×۲۰۳۰×۲۱۱۵ میلی متر است.

در نمونه ۵/۵ تنی از یک موتور ساخت نیسان با کد ZD30 با حجم ۳۰۰۰سی سی مجهز شده است که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد این موتور به یک گیربکس ۶ سرعته دستی FAST با کد C6J55T مجهز شده است

باراد ۶ تن و ۹/۵ تن:


نمونه ۶ تن در دو نمونه خواب دار وبدون خواب به بازار عرضه خواهد شد ین نمونه طول بیشتری داشته وقوای فنی قدرت مند تری نیز دارد و نمونه ۹/۵ تن این کامیونت تنها به صورت خواب دار به بازار عرضه خواهد شد و قوای فنی آن با نمونه ۶ تن یکسان است
در طراحی بیرونی این خودرو همان طراحی نمونه ۵/۵ تن را دارد اما با یک سری تفاوت های جزئی همانند فلاپ سقفی و ابعاد بیرونی و درونی بیشتر اما در زمینه فنر بندی هر سه نمونه طبیعتا با یکدیگر تفاوت دارند

https://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2023/09/IMG_20230926_015947_661.jpg

ابعاد نمونه ۶ تن به ترتیب طول، عرض و ارتفاع برابر است با ۶۵۹۵×۲۰۳۰×۲۵۱۰ میلیمتر و ابعاد نمونه ۹/۵ تن نیر برابر است با ۷۵۹۵×۲۳۵۰×۲۵۱۰ میلی متر همچنین در نمونه ۵/۵ تن ظرفیت باک سوخت خودرو ۱۲۰ لیتر و در نمونه های ۶ تن و ۹/۵ تن ۲۰۰ لیتر است.

در بحث فضای داخلی طراحی هر سه نمونه با یکدیگر یکسان است همچنین نیز نمونه های خواب دارد راحتی بیشتری را برای راننده محیا خواهند کرد ودر کابین فضا سازی هایی نیز برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است.

https://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2023/09/20230926_022211.jpg

امکانات ایمنی و رفاهی:


امکانات ایمنی و رفاهی در هر سه نمونه یکسان است هرچند که کامیونت باراد زامیاد امکانات قابل قبولی را در اختیار راننده قرار می دهد. از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی به کار رفته در زامیاد باراد می توانیم به سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ABS، سیستم ترمز اگزوز،سیستم ترمز اضطراری ، سیستم هشدار خروج از مسیر، هشدار باز بودن کمربند ایمنی، قفل مرکزی، صندلی پنوماتیکی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، دی لایت، سنسور نور وباران، مه شکن های جلو وعقب، کروز کنترل، مانیتور ۱۰ اینچی، پست آمپر دیجیتالی، کروز کنترل،کلید های کنترلی روی فرمان،پرده های داخلی، تنظیم آیینه جانبی برقی با گرمکن،سیستم تهویه مطبوع دستی و…اشاره کرد

جمع بندی و سخن پایانی:


با توجه به برنامه ریزی های که زامیاد داشته این محصول تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد. با توجه به اعلام زامیاد کامیونت باراد با استاندار های ۸۵ گانه به بازار عرضه خواهد شد و به زودی مدل ۱۹ تن آن نیز رونمایی خواهد شد. همچنین ایران کاوه نیز کاربری های متنوعی را اعم از یخچال و… برای این محصول ارائه خواهد داد همانند کاری که برای محصول پادرا پلاس انجام داد.

ادامه مطلب.....
 
بالا