م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
اختصاصی جوان خودرو
برای افرادی که اهل آفرود هستند، علاوه بر قابلیتهای حرکتی و دودیفرانسیل بودن خودروشان، فضای مناسب برای حمل بار هم از اهمیت ویژهای برخوردار است. پس چه بهتر که این خودرو دودیفرانسیل یک پیکاپ با فضای بار بزرگ باشد تا بتوانند با خیال راحت سفر کنند. پیکاپهای اینچنینی که در کشورهای دیگر بسیار مورد توجه هستند، تا پیش از این در ایران تنوع مناسبی نداشتند و خریداران محدود به انتخابهایی گران قیمت یا ارزان قیمت و بیکیفیت بودند. اما حالا وضعیت بهتر شده و اگر بخواهیم 2 پیکاپ آفرودی معروف و پرطرفدار بازار را در رنج قیمت 60 تا 70 میلیونی نام ببریم، بدون شک پیکاپ ریچ و کاپرا2 در الویت هستند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-5-300x200.jpg
پیکاپ ریچ
قطعا کسانی که خودروهای دودیفرانسیل داخل کشور را دنبال میکنند، نیسان پیکاپ را بهعنوان یک دودیفرانسیل محبوب با قابلیتهای آفرود مناسب میشناسند. با شروع تحریمها علیه ایران، تولید نیسان پیکاپ هم متوقف شد. اما سال پیش نیسان پیکاپ با سیمایی دیگر به بازار پیکاپهای دودیفرانسیل آمد. خودرو مورد بحث پیکاپ ریچ است که روی پلت فرم نیسان پیکاپ و رونیز (پلت فرم D22) ساخته میشود. ریچ محصول شرکت ZNA یا نیسان چینی است که روی خط تولیدها قرار دارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-1-300x169.jpg
در طراحی بدنه تفاوتهایی نظیر گرافیک بهروز چراغها و سپر مدرنتر نسبت به پیکاپ به چشم میخورد و طراحی کلی بدنه نسبت به کاپرا جا افتادهتر و آشناتر است. در قسمت جلو یک گارد محافظ نیز نصب شده تا از متعلقات قسمت جلو محافظت کند. چیزی که در مدل جدید کاپرا به چشم نمیخورد. رکابهای آلومینیومی نیز نقش بسزایی در سهولت سوار و پیاده شدن از کابین دارند. از نظر ابعاد بدنه، ریچ مشابه نیسان پیکاپ است و حدود 5 متر (4980 میلیمتر) طول دارد و از این نظر کمی از کاپرا2 کوتاهتر است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-8-300x169.jpg
فضای بار مثل یک مربع بزرگ طراحی شده تا کاملا کاربردی و جادار باشد. ریچ علاوه بر قابلیت حمل 700 تا 800 کیلوگرم بار، میتواند 5 نفر سرنشین را نیز داخل کابین جای دهد. فضای کابین کاملا مشابه نیسان پیکاپ طراحی شده و شکل و شمایل آشنایی دارد و دکوراتیو کابیناش بیشتر از کاپرا با ذات زمخت و مردانهاش هماهنگ است. صندلیها روکش پارچهای دارند اما راحتی آنها بیشتر از صندلیهای پیکاپ است. کیفیت متریال کابین نیز در بعضی قسمتها از پیکاپ برتر و در قسمتهایی از نیسان پیکاپ ضعیفتر است. اما در کیفیت مونتاژ کابین مناسب است و سروصداهای نامتعارف به گوش نمیرسد. عایق مناسب کابین نیز نقش مهمی در آرامش کابین دارد. وضعیت مناسب کیفیت متریال کابین ریچ زمانی بیشتر به چشم میآید که آنرا با رقیبی همچون کاپرا2 مقایسه کنید.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-3-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-6-150x150.jpg
پیکاپ ریچ زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر 2438 سیسی را جای داده که میتواند 133 اسببخار نیرو تولید کند و این ویژگی باعث میشود از نظر فنی یک پله بالاتر از کاپرا قرار گیرد. همچنین گشتاور این پیشرانه یورو4 به 208 نیوتنمتر میرسد که به هر 4 چرخ منتقل میشود. توان پیشرانه بهخوبی از پس وزن 1665 کیلویی برمیآید و ریچ در مسیرهای جادهای و افرود کشش مناسبی دارد. به لطف سیستم تعلیق مناسب، عملکرد ریچ در جادههای آسفالته از پیکاپ نرمتر است. لیست مشخصات فنی ریچ با یک جعبه دنده 5 سرعته کمکدار کامل میشود. این گیرباکس با کد 7BM5شناخته میشود. عملکرد گیرباکس ریچ در ترکیب با LOCKاتوماتیک به گونهای است که در سرعتهای زیر 40 کیلومتر میتوانید دنده سبک 4Hرا فعال یا غیرفعال کنید. پیکاپ ریچ با کیفیت قابلقبول و پیشرانه مناسب میتواند انتخاب کسانی باشد که علاوه بر قابلیتهای آفرودی به دنبال فضای زیاد برای قرار دادن بارها و لوازم اضافیشان هستند. با ریچ میتوانید به دل رودخانهها بزنید بدون اینکه آب و بخار پیشرانه را از کار بیاندازند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-7-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-4-150x150.jpg
وانت کاپرا2
محبوبترین و پرفروشترین پیکاپ ۲ کابین سالهای اخیر کشور چیزی نیست جز وانت کاپرا که در غیاب نیسان پیکاپ توانست حسابی در ایران جولان بدهد. پیکاپ چینی گروه بهمن که با استقبال گسترده و فروش چشمگیری در بازار ایران روبهرو شده و همین موقعیت ویژه، گروه بهمن را بر آن داشته تا با ایجاد تغییراتی در کاپرا، دوباره معادلات رقابت در بازار پیکاپهای رنج ۷۰ میلیون تومان را بر هم بزند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۷-300x200.jpg
تولید کاپرا در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت ژانگژینگ چین (ZX AUTO) آغاز شد و گروه بهمن که در ایران به تولید محصولات مزدا شهرت دارد، مونتاژ آنرا آغاز کرد. چیزی نگذشت که کاپرا بهعنوان یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین پیکاپهای ۲ کابین بازار مطرح شد. مدت کوتاهی خبری از کاپرا نبود تا اینکه گروه بهمن نسخه بهینهسازی شده این پیکاپ محبوب را با نام کاپرا ۲ معرفی کرد. اگر نگاهی به ظاهر کاپرا ۲ داشته باشید، به سرعت به تغییراتی که نسبت به مدل قبلی پیدا کرده پی خواهید برد. اگرچه مجموع تغییرات ظاهری کاپرا را باید یک فیسلیفت جمعوجور برشمرد و گفت این تغییرات بنیادی نیستند. مهمترین تغییرات ظاهری کاپرا در بخش جلو متمرکز شده. چراغهای جلو که در مدل قبلی کیفیت قابلقبولی نداشتند، در کاپرا ۲ از نو طراحی شدهاند و علاوه بر بهره بردن از دیلایت، از چراغ هالوژن نیز بهره میبرند. جلوپنجره کرومی نیز کاملا تغییر کرده و در ترکیب با چراغهای جدید، فرم خوشایندی را به نمایش میگذارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۴-300x200.jpg
همچنین گارد جلو نیز از روی سپر حذف شده و سپر جلو نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. اگر بیشتر به ظاهر کاپرا ۲ دقت کنید، متوجه اضافه شدن گارد استیل جانبی نیز خواهید شد که علاوه بر زیبایی بیشتر، سوار و پیاده شدن از کابین را نیز آسانتر میکند. معدود خودرویی در طول فیسلیفت ظاهری، دستخوش تغییراتی در ابعاد و ویلبیس میشود. چراکه این کار هزینه بالاتری از تغییرات جزیی دارد. اما کاپرا ۲ علاوه بر تغییرات ظاهری و فنی، در فاصله میان 2 محور نیز مورد بازنگری قرار گرفته و حالا ۵۳۳۰ میلیمتر طول دارد و فاصله محورهای جلو و عقباش از ۲۹۰۰ میلی متر به ۳۱۰۰ میلیمتر رسیده است. این رشد چند سانتیمتری فاصله محوری به فضای اتاق بار نیز اضافه کرده تا کاپرا ۲ تا جایی که میتواند، کاربردیتر از قبل باشد. کابین کاپرا ۲ نیز تفاوتهای قابلتوجهی با قبل دارد و علاوه بر جادارتر و راحتتر شدن، از پنل دربها و کنسول جدید جلو بهره میبرد. صندلیها نیز از نو طراحی شدهاند و کیفیت بهتری نسبت به قبل دارند. یکی از مواردی که در کابین کاپرا ۲ جلب توجه میکند، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به سیستم رهیاب به همراه نقشه شهرها و پوشش کلیه جادههای کشور است. همچنین کاپرا ۲ به دوربین عقب نیز مجهز شده. ویژگیای که برای یک پیکاپ ۲ کابین ضروری به نظر میرسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۲-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۳-150x150.jpg
کاپرا ۲ از همان پیشرانه ۴ سیلندر معروف ساخت میتسوبیشی بهره میبرد. این پیشرانه با کد 4G69 S4N شناخته میشود و ۲۳۷۸ سیسی حجم دارد. حداکثر توان پیشرانه کاپرا به ۱۲۴.۷ اسببخار در 5 هزار دور میرسد و ماکزیمم گشتاور ۲۰۰ نیوتن متریاش نیز در دور 3 هزار به هر 4 چرخ منتقل میشود. تغییرات کاپرا ۲ تنها به موارد ظاهری محدود نشده و در بخش فنی نیز مورد بازبینی قرار گرفته است. فن مکانیکی مدل قبلی جای خود را به فن الکتریکی داده که علاوه بر سر و صدای کمتر، بازده بالاتر و خنککاری بهتری دارد. همچنین حجم رادیاتور نیز نسبت به قبل بیشتر شده است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۸-300x200.jpg
3 حالت برای حرکت با کاپرا قابل انتخاب است. میتوانید از میان گزینههای 4L، 4WD و 2WD با توجه به شرایط مسیر و نوع رانندگی یکی را انتخاب کنید. هنگام رانندگی با کاپرا در مسیرهای ناهموار بیشتر به آن علاقهمند خواهید شد. چرا که بیش از آنچه از یک پیکاپ ۷۰ میلیونی انتظار میرود از پس مسیرهای سخت بر میآید. این پیکاپ ۱۷۶۵ کیلوگرمی در حمل بار نیز چیزی از رقیب همقیمتاش کم ندارد و ظرفیت حمل بار آن به ۴۸۰ کیلوگرم میرسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا21-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۱-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۱۰-150x150.jpg
شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟
تجربه 350 کیلومتر رانندگی با رنو تلیسمان (گزارش)
تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس
نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها
کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید
تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر
چالشی جدید برای چشم بادامیها در کلاس سدان های نیمه لوکس
برادر کوچکتر آسا با دستی پر می آید/نگاهی به بسترن B30 محصول جدید گروه بهمن
دست دومهای هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته
خاطرهبازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350
آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون میارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج
در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل
کاپرا ۲، برداشتی جدید از پیکاپ محبوب گروه بهمن
ادامه مطلب.....
برای افرادی که اهل آفرود هستند، علاوه بر قابلیتهای حرکتی و دودیفرانسیل بودن خودروشان، فضای مناسب برای حمل بار هم از اهمیت ویژهای برخوردار است. پس چه بهتر که این خودرو دودیفرانسیل یک پیکاپ با فضای بار بزرگ باشد تا بتوانند با خیال راحت سفر کنند. پیکاپهای اینچنینی که در کشورهای دیگر بسیار مورد توجه هستند، تا پیش از این در ایران تنوع مناسبی نداشتند و خریداران محدود به انتخابهایی گران قیمت یا ارزان قیمت و بیکیفیت بودند. اما حالا وضعیت بهتر شده و اگر بخواهیم 2 پیکاپ آفرودی معروف و پرطرفدار بازار را در رنج قیمت 60 تا 70 میلیونی نام ببریم، بدون شک پیکاپ ریچ و کاپرا2 در الویت هستند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-5-300x200.jpg
پیکاپ ریچ
قطعا کسانی که خودروهای دودیفرانسیل داخل کشور را دنبال میکنند، نیسان پیکاپ را بهعنوان یک دودیفرانسیل محبوب با قابلیتهای آفرود مناسب میشناسند. با شروع تحریمها علیه ایران، تولید نیسان پیکاپ هم متوقف شد. اما سال پیش نیسان پیکاپ با سیمایی دیگر به بازار پیکاپهای دودیفرانسیل آمد. خودرو مورد بحث پیکاپ ریچ است که روی پلت فرم نیسان پیکاپ و رونیز (پلت فرم D22) ساخته میشود. ریچ محصول شرکت ZNA یا نیسان چینی است که روی خط تولیدها قرار دارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-1-300x169.jpg
در طراحی بدنه تفاوتهایی نظیر گرافیک بهروز چراغها و سپر مدرنتر نسبت به پیکاپ به چشم میخورد و طراحی کلی بدنه نسبت به کاپرا جا افتادهتر و آشناتر است. در قسمت جلو یک گارد محافظ نیز نصب شده تا از متعلقات قسمت جلو محافظت کند. چیزی که در مدل جدید کاپرا به چشم نمیخورد. رکابهای آلومینیومی نیز نقش بسزایی در سهولت سوار و پیاده شدن از کابین دارند. از نظر ابعاد بدنه، ریچ مشابه نیسان پیکاپ است و حدود 5 متر (4980 میلیمتر) طول دارد و از این نظر کمی از کاپرا2 کوتاهتر است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-8-300x169.jpg
فضای بار مثل یک مربع بزرگ طراحی شده تا کاملا کاربردی و جادار باشد. ریچ علاوه بر قابلیت حمل 700 تا 800 کیلوگرم بار، میتواند 5 نفر سرنشین را نیز داخل کابین جای دهد. فضای کابین کاملا مشابه نیسان پیکاپ طراحی شده و شکل و شمایل آشنایی دارد و دکوراتیو کابیناش بیشتر از کاپرا با ذات زمخت و مردانهاش هماهنگ است. صندلیها روکش پارچهای دارند اما راحتی آنها بیشتر از صندلیهای پیکاپ است. کیفیت متریال کابین نیز در بعضی قسمتها از پیکاپ برتر و در قسمتهایی از نیسان پیکاپ ضعیفتر است. اما در کیفیت مونتاژ کابین مناسب است و سروصداهای نامتعارف به گوش نمیرسد. عایق مناسب کابین نیز نقش مهمی در آرامش کابین دارد. وضعیت مناسب کیفیت متریال کابین ریچ زمانی بیشتر به چشم میآید که آنرا با رقیبی همچون کاپرا2 مقایسه کنید.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-3-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-6-150x150.jpg
پیکاپ ریچ زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر 2438 سیسی را جای داده که میتواند 133 اسببخار نیرو تولید کند و این ویژگی باعث میشود از نظر فنی یک پله بالاتر از کاپرا قرار گیرد. همچنین گشتاور این پیشرانه یورو4 به 208 نیوتنمتر میرسد که به هر 4 چرخ منتقل میشود. توان پیشرانه بهخوبی از پس وزن 1665 کیلویی برمیآید و ریچ در مسیرهای جادهای و افرود کشش مناسبی دارد. به لطف سیستم تعلیق مناسب، عملکرد ریچ در جادههای آسفالته از پیکاپ نرمتر است. لیست مشخصات فنی ریچ با یک جعبه دنده 5 سرعته کمکدار کامل میشود. این گیرباکس با کد 7BM5شناخته میشود. عملکرد گیرباکس ریچ در ترکیب با LOCKاتوماتیک به گونهای است که در سرعتهای زیر 40 کیلومتر میتوانید دنده سبک 4Hرا فعال یا غیرفعال کنید. پیکاپ ریچ با کیفیت قابلقبول و پیشرانه مناسب میتواند انتخاب کسانی باشد که علاوه بر قابلیتهای آفرودی به دنبال فضای زیاد برای قرار دادن بارها و لوازم اضافیشان هستند. با ریچ میتوانید به دل رودخانهها بزنید بدون اینکه آب و بخار پیشرانه را از کار بیاندازند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-7-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/08/پیکاپ-ریچ-4-150x150.jpg
وانت کاپرا2
محبوبترین و پرفروشترین پیکاپ ۲ کابین سالهای اخیر کشور چیزی نیست جز وانت کاپرا که در غیاب نیسان پیکاپ توانست حسابی در ایران جولان بدهد. پیکاپ چینی گروه بهمن که با استقبال گسترده و فروش چشمگیری در بازار ایران روبهرو شده و همین موقعیت ویژه، گروه بهمن را بر آن داشته تا با ایجاد تغییراتی در کاپرا، دوباره معادلات رقابت در بازار پیکاپهای رنج ۷۰ میلیون تومان را بر هم بزند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۷-300x200.jpg
تولید کاپرا در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت ژانگژینگ چین (ZX AUTO) آغاز شد و گروه بهمن که در ایران به تولید محصولات مزدا شهرت دارد، مونتاژ آنرا آغاز کرد. چیزی نگذشت که کاپرا بهعنوان یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین پیکاپهای ۲ کابین بازار مطرح شد. مدت کوتاهی خبری از کاپرا نبود تا اینکه گروه بهمن نسخه بهینهسازی شده این پیکاپ محبوب را با نام کاپرا ۲ معرفی کرد. اگر نگاهی به ظاهر کاپرا ۲ داشته باشید، به سرعت به تغییراتی که نسبت به مدل قبلی پیدا کرده پی خواهید برد. اگرچه مجموع تغییرات ظاهری کاپرا را باید یک فیسلیفت جمعوجور برشمرد و گفت این تغییرات بنیادی نیستند. مهمترین تغییرات ظاهری کاپرا در بخش جلو متمرکز شده. چراغهای جلو که در مدل قبلی کیفیت قابلقبولی نداشتند، در کاپرا ۲ از نو طراحی شدهاند و علاوه بر بهره بردن از دیلایت، از چراغ هالوژن نیز بهره میبرند. جلوپنجره کرومی نیز کاملا تغییر کرده و در ترکیب با چراغهای جدید، فرم خوشایندی را به نمایش میگذارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۴-300x200.jpg
همچنین گارد جلو نیز از روی سپر حذف شده و سپر جلو نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. اگر بیشتر به ظاهر کاپرا ۲ دقت کنید، متوجه اضافه شدن گارد استیل جانبی نیز خواهید شد که علاوه بر زیبایی بیشتر، سوار و پیاده شدن از کابین را نیز آسانتر میکند. معدود خودرویی در طول فیسلیفت ظاهری، دستخوش تغییراتی در ابعاد و ویلبیس میشود. چراکه این کار هزینه بالاتری از تغییرات جزیی دارد. اما کاپرا ۲ علاوه بر تغییرات ظاهری و فنی، در فاصله میان 2 محور نیز مورد بازنگری قرار گرفته و حالا ۵۳۳۰ میلیمتر طول دارد و فاصله محورهای جلو و عقباش از ۲۹۰۰ میلی متر به ۳۱۰۰ میلیمتر رسیده است. این رشد چند سانتیمتری فاصله محوری به فضای اتاق بار نیز اضافه کرده تا کاپرا ۲ تا جایی که میتواند، کاربردیتر از قبل باشد. کابین کاپرا ۲ نیز تفاوتهای قابلتوجهی با قبل دارد و علاوه بر جادارتر و راحتتر شدن، از پنل دربها و کنسول جدید جلو بهره میبرد. صندلیها نیز از نو طراحی شدهاند و کیفیت بهتری نسبت به قبل دارند. یکی از مواردی که در کابین کاپرا ۲ جلب توجه میکند، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به سیستم رهیاب به همراه نقشه شهرها و پوشش کلیه جادههای کشور است. همچنین کاپرا ۲ به دوربین عقب نیز مجهز شده. ویژگیای که برای یک پیکاپ ۲ کابین ضروری به نظر میرسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۲-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۳-150x150.jpg
کاپرا ۲ از همان پیشرانه ۴ سیلندر معروف ساخت میتسوبیشی بهره میبرد. این پیشرانه با کد 4G69 S4N شناخته میشود و ۲۳۷۸ سیسی حجم دارد. حداکثر توان پیشرانه کاپرا به ۱۲۴.۷ اسببخار در 5 هزار دور میرسد و ماکزیمم گشتاور ۲۰۰ نیوتن متریاش نیز در دور 3 هزار به هر 4 چرخ منتقل میشود. تغییرات کاپرا ۲ تنها به موارد ظاهری محدود نشده و در بخش فنی نیز مورد بازبینی قرار گرفته است. فن مکانیکی مدل قبلی جای خود را به فن الکتریکی داده که علاوه بر سر و صدای کمتر، بازده بالاتر و خنککاری بهتری دارد. همچنین حجم رادیاتور نیز نسبت به قبل بیشتر شده است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۸-300x200.jpg
3 حالت برای حرکت با کاپرا قابل انتخاب است. میتوانید از میان گزینههای 4L، 4WD و 2WD با توجه به شرایط مسیر و نوع رانندگی یکی را انتخاب کنید. هنگام رانندگی با کاپرا در مسیرهای ناهموار بیشتر به آن علاقهمند خواهید شد. چرا که بیش از آنچه از یک پیکاپ ۷۰ میلیونی انتظار میرود از پس مسیرهای سخت بر میآید. این پیکاپ ۱۷۶۵ کیلوگرمی در حمل بار نیز چیزی از رقیب همقیمتاش کم ندارد و ظرفیت حمل بار آن به ۴۸۰ کیلوگرم میرسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا21-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۱-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/کاپرا۲-۱۰-150x150.jpg
شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟
تجربه 350 کیلومتر رانندگی با رنو تلیسمان (گزارش)
تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس
نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها
کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید
تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر
چالشی جدید برای چشم بادامیها در کلاس سدان های نیمه لوکس
برادر کوچکتر آسا با دستی پر می آید/نگاهی به بسترن B30 محصول جدید گروه بهمن
دست دومهای هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته
خاطرهبازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350
آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون میارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج
در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل
کاپرا ۲، برداشتی جدید از پیکاپ محبوب گروه بهمن
ادامه مطلب.....