J
javankhodro
مهمان
مهمان
همه فعالان صنعت خودرو متفق القولند که پارس خودرو همواره خودروهای کیفی و مجهز به تکنولوزی روز را به خط تولید خود می آورد. برلیانس سری 200 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از به روزترین، ایمن ترین و با کیفیت ترین خودروهای موجود بازار به شمار می رود که با انتقال خط تولیدش به پارس خودرو، وضعیت کیفیت و مرغوبیت ساخت اش نسبت به قبل بهتر هم شده است.
بعد از عرضه موفقیتآمیز برلیانس سری ۳۰۰ توسط پارسخودرو، برلیانس سری ۲۰۰ با قیمت پایینتر و ویژگیهای معمولیتر از سری ۳۰۰ در ۲ نوع هاچبک و صندوقدار به بازار آمد. ابتدا برلیانس سری ۲۰۰ توسط سایپا تولید و در بازار عرضه میشد، اما اواخر سال گذشته تولید برلیانس سری ۲۰۰ نیز به پارسخودرو محول شد تا کیفیتاش افزایش پیدا کند و در جمع ۳ ستارهها جای بگیرد. پس از این نظر باید گفت برلیانس سری 200 نسبت به سایر چینی های بازار وضعیت کیفیت نسبتا بهتری دارد و در مجموع باید گفت که نسبت به رقبای هم قیمت و حتی گران قیمت تر از خود نیز وضعیت بهتری در کیفیت و ایمنی و تکنولوژی ساخت دارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-3-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-4-300x225.jpg
مدرن و متفاوت:
طراحی برلیانس سری ۲۰۰ با همکاری استودیوهای معروف پینینفارینا و جیوجیارو شکل گرفته. شاید H230 همچون رانا طراحی عامهپسندی نداشته باشد، اما نسبت به رقبای همقیمت که اکثر با طراحی تکراری و از مد افتاده عرضه می شوند، ظاهر جالبتر و خاصتری دارد و نظر افراد تمایز طلب را بیش از رانا به خود جلب می کند.
فضای کابین نیز به پیروی از طراحی بدنه، نسبت به رقیبی همچون رانا مدرنتر است و کابین را میتوان ترکیبی از قطعات با کیفیت و معمولی دانست که از نظر مرغوبیت و دوام تفاوتی با متریال کابین رانا ندارند. همچنین رنگبندی کابین مناسب است و ترکیب رنگ مشکی و نقرهای فضایی دلنشین را پدید آورده.
فرم غربیلک فرمان هم در نوع خود جالب است و در قسمت پایینی با پلاستیک نقرهای رنگ تزیین شده. همچنین استفاده از پلاستیک مشکی براق در قسمت میانی کنسول جلو، حس تفاوت در این هاچبک ارزانقیمت را ایجاد میکند اما کیفیت آن معمولی به نظر میرسد. فضای کابین تفاوت چندانی با رانا ندارد، اما در قسمت عقب مخصوصا در مدل سدان نسبت به پژو 206 جادارتر و قابلاستفادهتر است.
برلیانس H230 از 2 عدد ایربگ برخوردار است (نسخه عرضهشده در چین ۴ عدد ایربگ دارد) و همچون رانا از سیستم تهویه دستی استفاده میکند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مقایسه-برلیانس-سری-200-و-رانا-1-300x300.jpg
مشخصات فنی برلیانس H230
برلیانس H230 یک پیشرانه ۴ سیلندر با کد BM15L که برگرفته از پیشرانههای میتسوبیشی است را در دل خود جای داده. این پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۰۲ اسببخار قدرت تولید میکند و این سدان نسبتا ارزانقیمت را در وضعیت مناسبی نسبت به رقبای خود قرار میدهد و از این نظر با رانا در یک کفه ترازو قرار می گیرد. گشتاور ۱۳۸ نیوتنمتری کشش مناسبی برای این سدان کوچک ایجاد میکند. اما هنگام روشن بودن کولر و حرکت در سربالایی راهی به جز معکوس دندهها برای حفظ کشش نیست.
برلیانس سری ۲۰۰ در 2 نسخه اتوماتیک و منوآل در بازار عرضه میشود که نسخه منوآل به گیرباکس 5 سرعته دستی و با قیمتی نزدیک به رانا، انتخاب بهتری برای این رویارویی 2 نفره است. در نسخه اتوماتیک شاهد استفاده از همان گیرباکس دستی هستیم که تنها با کلاچ اتوماتیک جفت شده است (معروف به AMT) و عملکردی معمولی دارد. ضمن اینکه باید حدود 46 میلیون تومان برای خرید این مدل پرداخت کنید که حدودا 10 میلیون تومان از رانا LX گران تر است، اما در مسیرهای پرترافیک و شلوغ گزینه ای منطقی میان خودروهای این رنج قیمت به شمار می رود. از نکات مثبت برلیانس H230 می توان به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP و مصرف سوخت حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که از این هاچبک جمعوجور یک انتخاب مقرونبهصرفه ساختهاند. ضمن اینکه سری 200 توانسته استاندارد یورو5 را کسب کند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-1-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/برلیانس-H220-3-300x200.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/برلیانس-H220-2-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/02/برلیانس-2-300x200.jpg
بیشتر بخوانید:
فروش ویژه برلیانس H220 و H230 پارس خودرو (ویژه عید فطر)
کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟!
نگاهی به برلیانس سری H200 محصول جدید پارس خودرو
تحویل اولین سری برلیانس H200 پارس خودرو به مشتریان
برلیانس با 3 ستاره کیفی تولید می شود
برلیانس سری H200 به پارس خودرو کوچ کرد + تصاویر خط تولید
تقابل چینیهای ارزان قیمت-مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H220
با بودجه 50 میلیونی دنا بخریم یا برلیانس H330 ؟
ادامه مطلب.....
بعد از عرضه موفقیتآمیز برلیانس سری ۳۰۰ توسط پارسخودرو، برلیانس سری ۲۰۰ با قیمت پایینتر و ویژگیهای معمولیتر از سری ۳۰۰ در ۲ نوع هاچبک و صندوقدار به بازار آمد. ابتدا برلیانس سری ۲۰۰ توسط سایپا تولید و در بازار عرضه میشد، اما اواخر سال گذشته تولید برلیانس سری ۲۰۰ نیز به پارسخودرو محول شد تا کیفیتاش افزایش پیدا کند و در جمع ۳ ستارهها جای بگیرد. پس از این نظر باید گفت برلیانس سری 200 نسبت به سایر چینی های بازار وضعیت کیفیت نسبتا بهتری دارد و در مجموع باید گفت که نسبت به رقبای هم قیمت و حتی گران قیمت تر از خود نیز وضعیت بهتری در کیفیت و ایمنی و تکنولوژی ساخت دارد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-3-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-4-300x225.jpg
مدرن و متفاوت:
طراحی برلیانس سری ۲۰۰ با همکاری استودیوهای معروف پینینفارینا و جیوجیارو شکل گرفته. شاید H230 همچون رانا طراحی عامهپسندی نداشته باشد، اما نسبت به رقبای همقیمت که اکثر با طراحی تکراری و از مد افتاده عرضه می شوند، ظاهر جالبتر و خاصتری دارد و نظر افراد تمایز طلب را بیش از رانا به خود جلب می کند.
فضای کابین نیز به پیروی از طراحی بدنه، نسبت به رقیبی همچون رانا مدرنتر است و کابین را میتوان ترکیبی از قطعات با کیفیت و معمولی دانست که از نظر مرغوبیت و دوام تفاوتی با متریال کابین رانا ندارند. همچنین رنگبندی کابین مناسب است و ترکیب رنگ مشکی و نقرهای فضایی دلنشین را پدید آورده.
فرم غربیلک فرمان هم در نوع خود جالب است و در قسمت پایینی با پلاستیک نقرهای رنگ تزیین شده. همچنین استفاده از پلاستیک مشکی براق در قسمت میانی کنسول جلو، حس تفاوت در این هاچبک ارزانقیمت را ایجاد میکند اما کیفیت آن معمولی به نظر میرسد. فضای کابین تفاوت چندانی با رانا ندارد، اما در قسمت عقب مخصوصا در مدل سدان نسبت به پژو 206 جادارتر و قابلاستفادهتر است.
برلیانس H230 از 2 عدد ایربگ برخوردار است (نسخه عرضهشده در چین ۴ عدد ایربگ دارد) و همچون رانا از سیستم تهویه دستی استفاده میکند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مقایسه-برلیانس-سری-200-و-رانا-1-300x300.jpg
مشخصات فنی برلیانس H230
برلیانس H230 یک پیشرانه ۴ سیلندر با کد BM15L که برگرفته از پیشرانههای میتسوبیشی است را در دل خود جای داده. این پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۰۲ اسببخار قدرت تولید میکند و این سدان نسبتا ارزانقیمت را در وضعیت مناسبی نسبت به رقبای خود قرار میدهد و از این نظر با رانا در یک کفه ترازو قرار می گیرد. گشتاور ۱۳۸ نیوتنمتری کشش مناسبی برای این سدان کوچک ایجاد میکند. اما هنگام روشن بودن کولر و حرکت در سربالایی راهی به جز معکوس دندهها برای حفظ کشش نیست.
برلیانس سری ۲۰۰ در 2 نسخه اتوماتیک و منوآل در بازار عرضه میشود که نسخه منوآل به گیرباکس 5 سرعته دستی و با قیمتی نزدیک به رانا، انتخاب بهتری برای این رویارویی 2 نفره است. در نسخه اتوماتیک شاهد استفاده از همان گیرباکس دستی هستیم که تنها با کلاچ اتوماتیک جفت شده است (معروف به AMT) و عملکردی معمولی دارد. ضمن اینکه باید حدود 46 میلیون تومان برای خرید این مدل پرداخت کنید که حدودا 10 میلیون تومان از رانا LX گران تر است، اما در مسیرهای پرترافیک و شلوغ گزینه ای منطقی میان خودروهای این رنج قیمت به شمار می رود. از نکات مثبت برلیانس H230 می توان به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP و مصرف سوخت حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که از این هاچبک جمعوجور یک انتخاب مقرونبهصرفه ساختهاند. ضمن اینکه سری 200 توانسته استاندارد یورو5 را کسب کند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/برلیانس-سری-200-1-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/برلیانس-H220-3-300x200.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/برلیانس-H220-2-300x225.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/02/برلیانس-2-300x200.jpg
بیشتر بخوانید:
فروش ویژه برلیانس H220 و H230 پارس خودرو (ویژه عید فطر)
کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟!
نگاهی به برلیانس سری H200 محصول جدید پارس خودرو
تحویل اولین سری برلیانس H200 پارس خودرو به مشتریان
برلیانس با 3 ستاره کیفی تولید می شود
برلیانس سری H200 به پارس خودرو کوچ کرد + تصاویر خط تولید
تقابل چینیهای ارزان قیمت-مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H220
با بودجه 50 میلیونی دنا بخریم یا برلیانس H330 ؟
ادامه مطلب.....