م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
کوراندو به عنوان شاسی بلند متوسط سانگ یانگ موتور کره جنوبی با تکیه بر ابعاد جمع و جور مناسب تردد در شهرهای شلوغ، کیفیت ساخت و امکانات مناسب و قابلیت خارج جاده ای بهتر از رقبا جایگاه خوبی در بازار ایران بدست آورده. البته ایرانیان از نسل دوم کوراندو که در دهه 90 به بازار آمد با این خودرو آشنا شدند. اما بد نیست بدانید کوراندو با بیش از 35 سال سابقه در میدان رقابت حضور دارد.
سانگ یانگ یکی از کارخانه های اتومبیل سازی کره جنوبی است که در ایران آن را بیشتر با محصولاتی مثل موسو و کوراندو (و به تازگی 3 آفرود و یک مجلل جدید) می شناسند.
زمان حضور سانگ یانگ در ایران به دهه ۸۰ هجری شمسی و عرضه شاسی بلندی موفق با نام موسو بر میگردد که با تکیه بر قابلیت های حرکتی مناسب و پیشرانهای که از مرسدس بنز به عاریت گرفته بود، حسابی توانست در بازار آن روزهای ایران گل کند.
کوراندو دیگر نماینده سانگ یانگ در ایران بود. نسل دوم کوراندو با ظاهری جعبهای و خشک به ایران آمد و از این نظر طیف مخاطبانش بیشتر به کسانی که دنبال طبیعت گردی و مسافرتهای خارج جادهای بودند محدود میشد.
اما نسل سوم کوراندو در سال ۲۰۱۰ با ظاهری عامه پسند و معقول به بازار آمد و با فاصله گرفتن از آن فرم زمخت و جعبهای طیف وسیعتری از علاقه مندان را هدف قرار داد. در این چند سال که از تولید نسل سوم کوراندو میگذرد، خودروساز کرهای سانگ یانگ همواره با تغییرات مختلف سعی در تازه نگه داشتن ظاهر و مشخصات آن در مقابل رقبایاش داشته و در ایستگاه آخر این تغییرات به مدل ۲۰۱۷ رسیده است.
كوراندو نام مدلی است كه تاريخ SUV كره اي را تغيير داد و در كتاب عجيب ترين هاي گينس ثبت گرديد. اولين نسل اين مدل در اكتبر 1974 معرفي و طي يك تعامل با كمپاني آمريكايي ساخته شد. طرح جيپ كوراندو نسل دوم در مارس 1983 معرفي شد. نسل سوم كوراندو با تغييراتي در موتور خود به بازار آمد. حدود 300 هزار ماشين در طي 31 سال فروخته شد تا اينكه پخش جديدترين مدل كوراندو در سال 2005 به توقف در آمد.
کوراندو بیشتر از 35 سال به عنوان نماینده رویایی و احساسی جوانان پیشتازی کرد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-اول-سانگ-یانگ-کوراندو-2-300x225.jpg
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/ksg-hg-shk-dhk-vhkn-1-300x193.jpg
1983:
اولين نسل كوراندو با کمک تکنیکی AMC ساخته شد. جيپ CJ-7 در كشور كره پايه گذاري شد و همين مدل مورد اقبال عمومی خوبی واقع شد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-دوم-سانگ-یانگ-کوراندو-1-300x187.jpg
1996:
نسل دوم كوراندو به عنوان یک خودروی 4WD در كره معرفی شد. اين توسعه براساس تجربه و معلوماتي كه از واردات و توليد مدل هاي جيپ بود ، جمع آوري شد. كمپاني مدل هاي مختلف شامل ون هاي سه صندلي دار ، پنج صندلي دار با سقف برزنتي ، پنج صندلي دار با سقف فلزی و 9 صندلي دار واگن دار معرفي كرد. نسل دوم کوراندو با ظاهری جعبهای و خشک به ایران آمد و از این نظر طیف مخاطبانش بیشتر به کسانی که دنبال طبیعت گردی و مسافرتهای خارج جادهای بودند محدود میشد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-دوم-سانگ-یانگ-کوراندو-2-300x202.jpg
2010:
نسل سوم کوراندو در سال ۲۰۱۰ با ظاهری عامه پسند و معقول به بازار آمد و با فاصله گرفتن از آن فرم زمخت و جعبهای طیف وسیعتری از علاقه مندان را هدف قرار داد و مهمتر از همه اینکه ویژگی های شهری و خارج جاده ای بیش از قبل در این نسل با یکدیگر ترکیب شدند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-سوم-سانگ-یانگ-کوراندو-2-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-سوم-سانگ-یانگ-کوراندو-3-150x150.jpg
در این چند سال که از تولید نسل سوم کوراندو میگذرد، خودروساز کرهای سانگ یانگ همواره با تغییرات مختلف سعی در تازه نگه داشتن ظاهر و مشخصات آن در مقابل رقبایاش داشته و در ایستگاه آخر این تغییرات به مدل ۲۰۱۷ رسیده که شرکت رامک خودرو قصد دارد فروش رسمی آن را از هفته آخر خرداد ماه ۹۶ و با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز کند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-2-300x168.jpg
2017:
در آخرین فیس لیفت سانگ یانگ، کوراندو در بخشهایی مثل چراغهای جلو، جلوپنجره و رینگها دستخوش تغییراتی شده. چراغهای جلو فرمی خشنتر و جذابتر نسبت به قبل دارند و جلوپنجره نیز برای هماهنگی بیشتر با آنها بزرگتر شده و تناسب جالبی در ظاهر قسمت جلو خودرو ایجاد کرده است. همچنین از تغییرات سپر جلو و تغییر فرم پروژکتورها نباید گذشت. در مدل ۲۰۱۷ طرح رینگهای ۱۸ اینچی نیز به روز شده تا هماهنگی در ظاهر کوراندو به اوج خود برسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-4-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-5-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-3-150x150.jpg
یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری در دل کوراندو 2017 جای خوش کرده که میتواند در دور ۶۰۰۰، ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این یعنی از نظر قابلیتهای فنی نیز چیزی از رقبای گران قیمتترش کم ندارد. همچنین گشتاور ۱۹۷ نیوتن متری با سیستم دو دیفرانسیل مجهز به قفل دست به دست هم میدهند تا کوراندو در مسیرهای خارج جادهای نیز با توجه به هیکل و جایگاهاش عملکرد مناسبی داشته باشد و راننده را در طبیعتگردیهای آخر هفته رو سفید کند. پیشرانه این شاسی بلند ۱۶۸۰ کیلویی با گیرباکس ۶ سرعته تیپترونیک جفت شده که میتوانید برای رانندگی اسپرتتر، دندههای آن را به صورت دستی تعویض کنید.
جدیدترین طرح فروش محصولات سانگ یانگ:
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/طرح-فروش-محصولات-سانگ-یانگ-1-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/طرح-فروش-محصولات-سانگ-یانگ-2-150x150.jpg
کوراندو ۲۰۱۷ با دستی پر به میدان آمد+قیمت و تاریخ فروش
مفهومی XAV-Adventure سانگ یانگ ، نسل چهارم کوراندو
ادامه مطلب.....
سانگ یانگ یکی از کارخانه های اتومبیل سازی کره جنوبی است که در ایران آن را بیشتر با محصولاتی مثل موسو و کوراندو (و به تازگی 3 آفرود و یک مجلل جدید) می شناسند.
زمان حضور سانگ یانگ در ایران به دهه ۸۰ هجری شمسی و عرضه شاسی بلندی موفق با نام موسو بر میگردد که با تکیه بر قابلیت های حرکتی مناسب و پیشرانهای که از مرسدس بنز به عاریت گرفته بود، حسابی توانست در بازار آن روزهای ایران گل کند.
کوراندو دیگر نماینده سانگ یانگ در ایران بود. نسل دوم کوراندو با ظاهری جعبهای و خشک به ایران آمد و از این نظر طیف مخاطبانش بیشتر به کسانی که دنبال طبیعت گردی و مسافرتهای خارج جادهای بودند محدود میشد.
اما نسل سوم کوراندو در سال ۲۰۱۰ با ظاهری عامه پسند و معقول به بازار آمد و با فاصله گرفتن از آن فرم زمخت و جعبهای طیف وسیعتری از علاقه مندان را هدف قرار داد. در این چند سال که از تولید نسل سوم کوراندو میگذرد، خودروساز کرهای سانگ یانگ همواره با تغییرات مختلف سعی در تازه نگه داشتن ظاهر و مشخصات آن در مقابل رقبایاش داشته و در ایستگاه آخر این تغییرات به مدل ۲۰۱۷ رسیده است.
كوراندو نام مدلی است كه تاريخ SUV كره اي را تغيير داد و در كتاب عجيب ترين هاي گينس ثبت گرديد. اولين نسل اين مدل در اكتبر 1974 معرفي و طي يك تعامل با كمپاني آمريكايي ساخته شد. طرح جيپ كوراندو نسل دوم در مارس 1983 معرفي شد. نسل سوم كوراندو با تغييراتي در موتور خود به بازار آمد. حدود 300 هزار ماشين در طي 31 سال فروخته شد تا اينكه پخش جديدترين مدل كوراندو در سال 2005 به توقف در آمد.
کوراندو بیشتر از 35 سال به عنوان نماینده رویایی و احساسی جوانان پیشتازی کرد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-اول-سانگ-یانگ-کوراندو-2-300x225.jpg
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/ksg-hg-shk-dhk-vhkn-1-300x193.jpg
1983:
اولين نسل كوراندو با کمک تکنیکی AMC ساخته شد. جيپ CJ-7 در كشور كره پايه گذاري شد و همين مدل مورد اقبال عمومی خوبی واقع شد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-دوم-سانگ-یانگ-کوراندو-1-300x187.jpg
1996:
نسل دوم كوراندو به عنوان یک خودروی 4WD در كره معرفی شد. اين توسعه براساس تجربه و معلوماتي كه از واردات و توليد مدل هاي جيپ بود ، جمع آوري شد. كمپاني مدل هاي مختلف شامل ون هاي سه صندلي دار ، پنج صندلي دار با سقف برزنتي ، پنج صندلي دار با سقف فلزی و 9 صندلي دار واگن دار معرفي كرد. نسل دوم کوراندو با ظاهری جعبهای و خشک به ایران آمد و از این نظر طیف مخاطبانش بیشتر به کسانی که دنبال طبیعت گردی و مسافرتهای خارج جادهای بودند محدود میشد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-دوم-سانگ-یانگ-کوراندو-2-300x202.jpg
2010:
نسل سوم کوراندو در سال ۲۰۱۰ با ظاهری عامه پسند و معقول به بازار آمد و با فاصله گرفتن از آن فرم زمخت و جعبهای طیف وسیعتری از علاقه مندان را هدف قرار داد و مهمتر از همه اینکه ویژگی های شهری و خارج جاده ای بیش از قبل در این نسل با یکدیگر ترکیب شدند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-سوم-سانگ-یانگ-کوراندو-2-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/نسل-سوم-سانگ-یانگ-کوراندو-3-150x150.jpg
در این چند سال که از تولید نسل سوم کوراندو میگذرد، خودروساز کرهای سانگ یانگ همواره با تغییرات مختلف سعی در تازه نگه داشتن ظاهر و مشخصات آن در مقابل رقبایاش داشته و در ایستگاه آخر این تغییرات به مدل ۲۰۱۷ رسیده که شرکت رامک خودرو قصد دارد فروش رسمی آن را از هفته آخر خرداد ماه ۹۶ و با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز کند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-2-300x168.jpg
2017:
در آخرین فیس لیفت سانگ یانگ، کوراندو در بخشهایی مثل چراغهای جلو، جلوپنجره و رینگها دستخوش تغییراتی شده. چراغهای جلو فرمی خشنتر و جذابتر نسبت به قبل دارند و جلوپنجره نیز برای هماهنگی بیشتر با آنها بزرگتر شده و تناسب جالبی در ظاهر قسمت جلو خودرو ایجاد کرده است. همچنین از تغییرات سپر جلو و تغییر فرم پروژکتورها نباید گذشت. در مدل ۲۰۱۷ طرح رینگهای ۱۸ اینچی نیز به روز شده تا هماهنگی در ظاهر کوراندو به اوج خود برسد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-4-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-5-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/سانگ-یانگ-کوراندو-2017-3-150x150.jpg
یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری در دل کوراندو 2017 جای خوش کرده که میتواند در دور ۶۰۰۰، ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این یعنی از نظر قابلیتهای فنی نیز چیزی از رقبای گران قیمتترش کم ندارد. همچنین گشتاور ۱۹۷ نیوتن متری با سیستم دو دیفرانسیل مجهز به قفل دست به دست هم میدهند تا کوراندو در مسیرهای خارج جادهای نیز با توجه به هیکل و جایگاهاش عملکرد مناسبی داشته باشد و راننده را در طبیعتگردیهای آخر هفته رو سفید کند. پیشرانه این شاسی بلند ۱۶۸۰ کیلویی با گیرباکس ۶ سرعته تیپترونیک جفت شده که میتوانید برای رانندگی اسپرتتر، دندههای آن را به صورت دستی تعویض کنید.
جدیدترین طرح فروش محصولات سانگ یانگ:
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/طرح-فروش-محصولات-سانگ-یانگ-1-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/طرح-فروش-محصولات-سانگ-یانگ-2-150x150.jpg
کوراندو ۲۰۱۷ با دستی پر به میدان آمد+قیمت و تاریخ فروش
مفهومی XAV-Adventure سانگ یانگ ، نسل چهارم کوراندو
ادامه مطلب.....