م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
گروه خودروسازی بهمن در نظر دارد بمناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، خودروی مزدا3 تیپ ۴ را در دو نحوه فروش به متقاضیان عرضه نماید.
شرایط جدید فروش مزدا۳ تیپ ۴ – خرداد ۹۶:
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/جدول-شرایط-فروش-مزدا3-300x112.png
طراحی نسل دوم مزدا3 آنقدر جذاب بوده که یان کالوم (مدیر طراحی جگوار) درخصوص آن گفته: «مزدا۳ نهایت جسارت یک سازنده برای خودرویی در این کلاس است!» در نمای ظاهری، گلگیرهای ورمکرده جلو بیننده را به یاد مزدا RX.8 میاندازند و فرم چراغهای جلو، تفاوت چندانی با چراغهای مزدا۶ نسل قبل ندارند. حالت خندان هواکش سپر جلو هم که عنصری جدانشدنی از ظاهر مزدا3 است.
نسل دوم مزدا3 که در ایران با نام NEW معروف شده، پلتفرمی مشترک با نسل قبل دارد. اما ۹۰ درصد از قطعات شاسی آن بهینهسازی شده و ۱۵ کیلوگرم سبکتر از قبل شده و استفاده از فولاد مقاوم در شاسی نیز ۲۸ درصد نسبت به قبل رشد داشته است. دکمه بازکننده درب صندوق عقب با زیرکی تمام داخل چراغ سوم ترمز نصب شده تا طراحی قسمت عقب از شلوغی دور باشد. اما نکتهای که در بررسی بدنه مزدا3 توی ذوق میزند، کیفیت پایین رنگ بدنه است که گویا ویژگی مشترک اکثر خودروهای تولید بهمنموتور است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-2-300x207.jpg
با ورود به کابین مزدا3 ، خود را در فضایی تنگتر از یک سدان خانوادگی حس میکنید. فضای پای صندلیهای ردیف عقب محدود است و زیاد به درد مسافرتهای خانوادگی نمیخورد. طراحی و کیفیت کلی کابین مزدا3 اما هنوز هم یکی از بهترینهای این کلاس بهشمار میرود و یکی از 2 خودرو سواری تولید داخل است که توانسته ۴ ستاره کیفیت دریافت کند. در دکوراتیو کابین، کفه اسپرت طراحی سنگینتر است. ارگونومی کابین مناسب و همهچیز در دسترس است و شیب منحصربهفرد کنسول میانی باعثشده تا کارکردن با ابزارکهای این قسمت حین رانندگی آسان باشد.
مزدا۳ برخلاف قیمت بالایش از آپشنی نظیر صفحه نمایش لمسی جلو بیبهره است که این مورد کمی تعجبآور است! داخل فرورفتگی قسمت فوقانی کنسول جلو، 2 صفحه نمایشگر کوچک نصب شده. یکی که نورپردازی قرمزرنگی دارد، وضعیت سیستم ایراکندیشن و سیستم صوتی را نشان میدهد و مانیتور سفیدرنگ اطلاعات کامپیوتر سفری را در اختیار راننده قرار میدهد. دید جلو مناسب است اما در قسمت عقب نقاط کور زیادی وجود دارد. پیش از این بهمنموتور، مزدا3 را در تیپهای تجهیزاتی گوناگونی تولید میکرد. اما امروزه مزدا3 تنها در نسخه فولآپشن تولید میشود. مدلهای فول و نیمهفول تفاوتهایی نظیر شکل سردنده، رینگها، چراغ مهشکن زیر سپر عقب و صندلیهای برقی، با یکدیگر دارند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-4-300x199.jpg
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مزدا3 LFX ۱۴۷ اسببخارقدرت و ۱۸۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در طول رانندگی با مزدا دائما باید با حس خود در برابر تند راندن مبارزه کنید! عملکرد جعبهدنده ۵ سرعته تیپترونیک هم یکی دیگر از برتریهای مزدا۳ نسبت به رقبای همقیمت است، چراکه فواصل دندهها نسبت به مدل قبلی کوتاهتر شده و مهمتر از همه اینکه مزدا۳ به شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان نیز مجهز شده که در رانندگی اسپرت تاثیر بسزایی دارد.
مزدا۳ از نظر پایداری و هندلینگ در کل دنیا زبانزد است و کمی خندهدار به نظر میرسد اگر بخواهیم از تعادل آن در پیچها ایراد بگیریم. اما رانندگی با مزدا۳ در خیابانهای پردستانداز، سختیهای خاص خودش را دارد. با توجه با ارتفاع پایین از سطح زمین، مخصوصا زمانی که تعداد سرنشینان زیاد باشد، باید دستاندازها را با قلق خاصی رد کنید تا کف خودرو به زمین گیر نکند. همچنین هنگام افتادن در چاله و خالی شدن زیر چرخ ها، صدایی غیر عادی شنیده میشود که علت آن به وجود خلاصی زیر پیچهای طبق جلو باز میگردد. اما مهمترین نقطه قوت مزدا۳، استهلاک پایین آن مخصوصا در جلوبندی است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-کابین-300x226.jpg
پیشنهاد نهایی
مزدا۳ با وجود گذشت چند سال از عمرش، هنوز هم یکی از هیجانانگیزترین و بهترین انتخابها در میان سدانهای این رنج قیمت است. البته اگر به دنبال خودرویی مناسب مسافرتهای خانوادگی هستید، مزدا۳ باتوجه به فضای محدود ردیف عقب و ارتفاع کماش از سطح زمین، نمیتواند چندان گزینه مناسبی باشد. اما فارغ از این موارد، قابلیتهای حرکتیاش فوقالعاده است.
مشخصات فنی مزدا3 :
کلاس: سدان متوسط
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور: ۱۹۹۹ سیسی
قدرت:۱۴۷.۴ اسببخار در ۶۵۰۰ دور
گشتاور: ۱۸۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰
گیرباکس: ۵ سرعته اتوماتیک
وزن: ۱۳۱۰ کیلوگرم
مصرف: ۷ تا ۸ لیتر
باک: –
شتاب: ۹.۲ ثانیه
امکانات مزدا3 :
6 عدد کیسه هوا-فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت به همراه روکش فرمان چرمی-کروز کنترل-سانروف برقی-سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و سیستم خروجی دوگانه هوا-سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت برقی به همراه گرمکن صندلی های جلو . -آیینه های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار ، به همراه چراغ راهنما بر روی آیینه و گرمکن ، آیینه وسط با حسگر کاهش دهنده شدت نور-چراغ Bi-Xenon به همراه قابلیت اتوماتیک روشن و خاموش شدن و مه شکن ، تنظیم کاملا اتوماتیک با افق ، چرخش همزمان چراغها داخل پیچ به همراه شیشه شوی چراغهای جلو-سنسور باران
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-1-150x150.png http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-نیو-150x150.jpg
نکات مثبت:
طراحی بدنه و کابین جذاب، کیفیت مناسب ساخت، هندلینگ مناسب و سواری اسپرت، دقت بالای گیرباکس، بازار خریدوفروش مناسب، استهلاک پایین قطعات فنی، صندوق بار جادار
نکات منفی:
کیفیت معمولی رنگ بدنه، ارتفاع پایین و به دردسر افتادن هنگام رد کردن دستاندازها، لوزام بدنه گرانقیمت، فضای محدود در ردیف عقب
بسترن B30 تازه وارد بازار سدان های چینی
قیمت فاو بسترن B50F ( آسا ) آعلام شد+نحوه فروش
آغاز شرایط فروش وانت کاپرا جدید
کیا سراتو سایپا به جمع 4 ستاره ها آمد
افزایش قیمت مزدا۳ در سال ۹۶
بازار دست دوم: مگان بخریم یا مزدا3 نسل قبل ؟
مزدا یدک برنده جایزه 7 سال تداوم کیفیت در ارائه خدمات
جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم- مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا
صعود گروه بهمن میان شرکت های برتر ایران
کدام دست دوم؟ تقابل مزدا323 و سیتروئن زانتیا
ادامه مطلب.....
شرایط جدید فروش مزدا۳ تیپ ۴ – خرداد ۹۶:
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/جدول-شرایط-فروش-مزدا3-300x112.png
طراحی نسل دوم مزدا3 آنقدر جذاب بوده که یان کالوم (مدیر طراحی جگوار) درخصوص آن گفته: «مزدا۳ نهایت جسارت یک سازنده برای خودرویی در این کلاس است!» در نمای ظاهری، گلگیرهای ورمکرده جلو بیننده را به یاد مزدا RX.8 میاندازند و فرم چراغهای جلو، تفاوت چندانی با چراغهای مزدا۶ نسل قبل ندارند. حالت خندان هواکش سپر جلو هم که عنصری جدانشدنی از ظاهر مزدا3 است.
نسل دوم مزدا3 که در ایران با نام NEW معروف شده، پلتفرمی مشترک با نسل قبل دارد. اما ۹۰ درصد از قطعات شاسی آن بهینهسازی شده و ۱۵ کیلوگرم سبکتر از قبل شده و استفاده از فولاد مقاوم در شاسی نیز ۲۸ درصد نسبت به قبل رشد داشته است. دکمه بازکننده درب صندوق عقب با زیرکی تمام داخل چراغ سوم ترمز نصب شده تا طراحی قسمت عقب از شلوغی دور باشد. اما نکتهای که در بررسی بدنه مزدا3 توی ذوق میزند، کیفیت پایین رنگ بدنه است که گویا ویژگی مشترک اکثر خودروهای تولید بهمنموتور است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-2-300x207.jpg
با ورود به کابین مزدا3 ، خود را در فضایی تنگتر از یک سدان خانوادگی حس میکنید. فضای پای صندلیهای ردیف عقب محدود است و زیاد به درد مسافرتهای خانوادگی نمیخورد. طراحی و کیفیت کلی کابین مزدا3 اما هنوز هم یکی از بهترینهای این کلاس بهشمار میرود و یکی از 2 خودرو سواری تولید داخل است که توانسته ۴ ستاره کیفیت دریافت کند. در دکوراتیو کابین، کفه اسپرت طراحی سنگینتر است. ارگونومی کابین مناسب و همهچیز در دسترس است و شیب منحصربهفرد کنسول میانی باعثشده تا کارکردن با ابزارکهای این قسمت حین رانندگی آسان باشد.
مزدا۳ برخلاف قیمت بالایش از آپشنی نظیر صفحه نمایش لمسی جلو بیبهره است که این مورد کمی تعجبآور است! داخل فرورفتگی قسمت فوقانی کنسول جلو، 2 صفحه نمایشگر کوچک نصب شده. یکی که نورپردازی قرمزرنگی دارد، وضعیت سیستم ایراکندیشن و سیستم صوتی را نشان میدهد و مانیتور سفیدرنگ اطلاعات کامپیوتر سفری را در اختیار راننده قرار میدهد. دید جلو مناسب است اما در قسمت عقب نقاط کور زیادی وجود دارد. پیش از این بهمنموتور، مزدا3 را در تیپهای تجهیزاتی گوناگونی تولید میکرد. اما امروزه مزدا3 تنها در نسخه فولآپشن تولید میشود. مدلهای فول و نیمهفول تفاوتهایی نظیر شکل سردنده، رینگها، چراغ مهشکن زیر سپر عقب و صندلیهای برقی، با یکدیگر دارند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-4-300x199.jpg
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مزدا3 LFX ۱۴۷ اسببخارقدرت و ۱۸۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در طول رانندگی با مزدا دائما باید با حس خود در برابر تند راندن مبارزه کنید! عملکرد جعبهدنده ۵ سرعته تیپترونیک هم یکی دیگر از برتریهای مزدا۳ نسبت به رقبای همقیمت است، چراکه فواصل دندهها نسبت به مدل قبلی کوتاهتر شده و مهمتر از همه اینکه مزدا۳ به شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان نیز مجهز شده که در رانندگی اسپرت تاثیر بسزایی دارد.
مزدا۳ از نظر پایداری و هندلینگ در کل دنیا زبانزد است و کمی خندهدار به نظر میرسد اگر بخواهیم از تعادل آن در پیچها ایراد بگیریم. اما رانندگی با مزدا۳ در خیابانهای پردستانداز، سختیهای خاص خودش را دارد. با توجه با ارتفاع پایین از سطح زمین، مخصوصا زمانی که تعداد سرنشینان زیاد باشد، باید دستاندازها را با قلق خاصی رد کنید تا کف خودرو به زمین گیر نکند. همچنین هنگام افتادن در چاله و خالی شدن زیر چرخ ها، صدایی غیر عادی شنیده میشود که علت آن به وجود خلاصی زیر پیچهای طبق جلو باز میگردد. اما مهمترین نقطه قوت مزدا۳، استهلاک پایین آن مخصوصا در جلوبندی است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-کابین-300x226.jpg
پیشنهاد نهایی
مزدا۳ با وجود گذشت چند سال از عمرش، هنوز هم یکی از هیجانانگیزترین و بهترین انتخابها در میان سدانهای این رنج قیمت است. البته اگر به دنبال خودرویی مناسب مسافرتهای خانوادگی هستید، مزدا۳ باتوجه به فضای محدود ردیف عقب و ارتفاع کماش از سطح زمین، نمیتواند چندان گزینه مناسبی باشد. اما فارغ از این موارد، قابلیتهای حرکتیاش فوقالعاده است.
مشخصات فنی مزدا3 :
کلاس: سدان متوسط
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور: ۱۹۹۹ سیسی
قدرت:۱۴۷.۴ اسببخار در ۶۵۰۰ دور
گشتاور: ۱۸۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰
گیرباکس: ۵ سرعته اتوماتیک
وزن: ۱۳۱۰ کیلوگرم
مصرف: ۷ تا ۸ لیتر
باک: –
شتاب: ۹.۲ ثانیه
امکانات مزدا3 :
6 عدد کیسه هوا-فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت به همراه روکش فرمان چرمی-کروز کنترل-سانروف برقی-سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و سیستم خروجی دوگانه هوا-سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت برقی به همراه گرمکن صندلی های جلو . -آیینه های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار ، به همراه چراغ راهنما بر روی آیینه و گرمکن ، آیینه وسط با حسگر کاهش دهنده شدت نور-چراغ Bi-Xenon به همراه قابلیت اتوماتیک روشن و خاموش شدن و مه شکن ، تنظیم کاملا اتوماتیک با افق ، چرخش همزمان چراغها داخل پیچ به همراه شیشه شوی چراغهای جلو-سنسور باران
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-1-150x150.png http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/مزدا3-نیو-150x150.jpg
نکات مثبت:
طراحی بدنه و کابین جذاب، کیفیت مناسب ساخت، هندلینگ مناسب و سواری اسپرت، دقت بالای گیرباکس، بازار خریدوفروش مناسب، استهلاک پایین قطعات فنی، صندوق بار جادار
نکات منفی:
کیفیت معمولی رنگ بدنه، ارتفاع پایین و به دردسر افتادن هنگام رد کردن دستاندازها، لوزام بدنه گرانقیمت، فضای محدود در ردیف عقب
بسترن B30 تازه وارد بازار سدان های چینی
قیمت فاو بسترن B50F ( آسا ) آعلام شد+نحوه فروش
آغاز شرایط فروش وانت کاپرا جدید
کیا سراتو سایپا به جمع 4 ستاره ها آمد
افزایش قیمت مزدا۳ در سال ۹۶
بازار دست دوم: مگان بخریم یا مزدا3 نسل قبل ؟
مزدا یدک برنده جایزه 7 سال تداوم کیفیت در ارائه خدمات
جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم- مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا
صعود گروه بهمن میان شرکت های برتر ایران
کدام دست دوم؟ تقابل مزدا323 و سیتروئن زانتیا
ادامه مطلب.....