سیستم الکترونیک ایموبلایزر در خودروی رانا:
در این سیستم به دلیل ارتباط کنترل یونیتهای ccn,fn شاهد حضور شبکه can هستیم.
ارتباط can بین پایه های 5و6سوکت 40 پایه خاکستری رنگ ccn و پایه های d1,c1 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ رنگ fn برقرار است.
در این فرایند ارتباطی بین کلید و ایسیو برقرار شده که در آن به واسطه fn ایسیو به کمک یک برنامه نرم افزاری قفل می شود .
شروع به فعالیت این سیستم با قرار دادن سوئیچ داخل قفل زیر فرمان آغاز می شود و به محض قرار دادن سوئیچ در داخل قفل ،آنتن ترانسپوندر شروع به ارتباط دوجانبه با چیپ حافظه داخل سوئیچ کرده و کد را از طریق ارتباط رادیویی از روی چیپ حافظه برداشت می کند و کد اکسس در یونیت ایموبلایزر تجزیه و تحلیل و کد شده و به صورت یک پیام خبری از طریق پایه 5 سوکت 8پایه مشکی رنگ یونیت ایموبلایزر به صورت سیگنال به پایه c3 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ fn ارسال می شود .این اطلاعات مستقیما" از پایه d2 سوکت 32 پایه خاکستری رنگ fn خارج شده و به پایه a6 سوکت 90 پایه مشکی رنگ ایسیو انژکتور وارد می شود .
ایسیو با دریافت این دستور آن را کدگشایی کرده و با باز کردن قفل نرم افزاری خود برای روشن کردن خودرو آماده می شود.
تمام این کارها در کسری از ثانیه انجام می گیرد .
لازم می باشد بدانید که ccn نقشی مستقیم در سیستم ایموبلایزر ندارد و اکسس کد در آن ثبت نمی شود اما برق یونیت ایمو بلایزر را از طریق فیوز f8 خود تامین می کند .ccn یک ازتباط شبکه نیز با fn دارد و از طریق پایه های 6و5 سوکت 40 پایه خاکستری رنگ خود به پایه های d1,c1 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ fn متصل می باشد .
در رانا ریموت کنترل ارتباطی با سیستم ایموبلایزر ندارد و به طور مستقل توسط دیاگ در ccn تعریف می شود و خرابی ایمو بلایزر در ریموت کنترل خودروی مربوطه نقشی ندارد .
در رانا همانند سمند سه قطعه سوئیچ -یونیت ایموبلایزر و ایسیو پس از عملیات تعریف کلید با یکدیگر کوپل شده و اختصاصی شده و نصب مجدد انها بر روی خودروهای دیگر مجاز نیست.
تعداد ارقام کد اکسس تندر 90 دوازده رقم -206 چهار رقم و رانا پنج رقم و همانند دیگر محصولات ایرانخودرو می باشد.
در رانا fn در مسیر ایموبلایزر بوده اما تآثیری در روند روشن شدن خودرو ندارد و فقط نقش ورودی و خروجی ،یا یک پل را دارد.
در این سیستم به دلیل ارتباط کنترل یونیتهای ccn,fn شاهد حضور شبکه can هستیم.
ارتباط can بین پایه های 5و6سوکت 40 پایه خاکستری رنگ ccn و پایه های d1,c1 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ رنگ fn برقرار است.
در این فرایند ارتباطی بین کلید و ایسیو برقرار شده که در آن به واسطه fn ایسیو به کمک یک برنامه نرم افزاری قفل می شود .
شروع به فعالیت این سیستم با قرار دادن سوئیچ داخل قفل زیر فرمان آغاز می شود و به محض قرار دادن سوئیچ در داخل قفل ،آنتن ترانسپوندر شروع به ارتباط دوجانبه با چیپ حافظه داخل سوئیچ کرده و کد را از طریق ارتباط رادیویی از روی چیپ حافظه برداشت می کند و کد اکسس در یونیت ایموبلایزر تجزیه و تحلیل و کد شده و به صورت یک پیام خبری از طریق پایه 5 سوکت 8پایه مشکی رنگ یونیت ایموبلایزر به صورت سیگنال به پایه c3 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ fn ارسال می شود .این اطلاعات مستقیما" از پایه d2 سوکت 32 پایه خاکستری رنگ fn خارج شده و به پایه a6 سوکت 90 پایه مشکی رنگ ایسیو انژکتور وارد می شود .
ایسیو با دریافت این دستور آن را کدگشایی کرده و با باز کردن قفل نرم افزاری خود برای روشن کردن خودرو آماده می شود.
تمام این کارها در کسری از ثانیه انجام می گیرد .
لازم می باشد بدانید که ccn نقشی مستقیم در سیستم ایموبلایزر ندارد و اکسس کد در آن ثبت نمی شود اما برق یونیت ایمو بلایزر را از طریق فیوز f8 خود تامین می کند .ccn یک ازتباط شبکه نیز با fn دارد و از طریق پایه های 6و5 سوکت 40 پایه خاکستری رنگ خود به پایه های d1,c1 سوکت 48 پایه قهوه ای رنگ fn متصل می باشد .
در رانا ریموت کنترل ارتباطی با سیستم ایموبلایزر ندارد و به طور مستقل توسط دیاگ در ccn تعریف می شود و خرابی ایمو بلایزر در ریموت کنترل خودروی مربوطه نقشی ندارد .
در رانا همانند سمند سه قطعه سوئیچ -یونیت ایموبلایزر و ایسیو پس از عملیات تعریف کلید با یکدیگر کوپل شده و اختصاصی شده و نصب مجدد انها بر روی خودروهای دیگر مجاز نیست.
تعداد ارقام کد اکسس تندر 90 دوازده رقم -206 چهار رقم و رانا پنج رقم و همانند دیگر محصولات ایرانخودرو می باشد.
در رانا fn در مسیر ایموبلایزر بوده اما تآثیری در روند روشن شدن خودرو ندارد و فقط نقش ورودی و خروجی ،یا یک پل را دارد.
آخرین ویرایش: