• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

انواع سیستم ترمز

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

انواع سیستم ترمز

سیستم ترمز هیدرولیکی
معمول ترین سیستم ترمز بوده ، که به سیستم بوستر خلائی نیز معروف می باشد .

در این سیستم با توجه به فشار خلایی که در ورودی هوای موتور قرار داشته و با استفاده از پمپ فشاری روغن ( چه به صورت اهرم کنترل شونده بوسیله انسان و چه بوسیله سیستم کنترل کننده الکترونیکی ) ، نیروی ترمز چندین برابر شده و به بوسترها انتقال خواهد یافت . انتقال نیروی ترمز از پدال به چرخ ها .

از این سیستم ترمز هنگامی که خودرو خاموش بوده ، نمی توان استفاده نمود و یا حداقل به آن اعتمادی نمی توان داشت در مواقعی که خودرو خاموش می باشد . به همین دلیل در اکثر خودروها شدیدا توصیه شده است که حتی برای جابجایی کوچک ( دنده خلاص بوده و هل دادن به اصطلاح ) ، خودرو را روشن نموده چون امکان خارج شدن کنترل بوسیله ترمز گیری ناقص وجود دارد .
سیستم ترمز دستی
ترمز دستی به ترمز پارک نیز معروف بوده است و برای ساکن نگه داشتن خودرو ، بیشترین استفاده را دارا می باشد .

البته در چندین نمونه و مورد فنی از لحاظ کارایی وجود داشته ، که در مقالات تکمیلی بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

سیستم ترمز ، ترمز پنوماتیکی
این سیستم ترمز بوسیله نیروی کمپرس باد ( همان نیروی پنوماتیکی ) عمل می نماید که بجای نیروی خلاء و استفاده از مایع روغن ترمز ف از نیروی کمپرس باد برای به حرکت درآوردن بوسترها استفاده می گردد . این سیستم در خودروهای سنگین و نیمه سنگین بیشترین استفاده را دارد .

سیستم ترمز الکتریکی
در این سیستم ، که جایگزینی مناسب برای سیستم هیدرولیکی یا بوستر خلائی گردیده است ، عملگرهای این سیستم کاملا الکتریکی بوده و جایگزین اهرم بندی سیستم بوستر خلایی و هیدرولیکی گردیده است .
این سیستم را با نام سیستم ترمز خشک نیز شناسایی می¬نمایند ، زیرا فاقد هرگونه مایع هیدرولیک و سیستم خطوط هیدرولیکی می باشد .

 
بالا