• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

نگرانی از هک شدن اتومبیل های آینده

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
1.jpg

نگرانی از هک شدن اتومبیل های آینده

پنج سال پیش تلفن های همراه در صف اول فناوری قرار داشتند، تا سال ۲۰۱۰ تبلت ها وارد این عرصه شدند و اکنون سرمایه گذاری های گسترده برای اتومبیل ها صورت می گیرد تا آنها طلایه داران عرصه فناوری و ارتباط های اینترنتی باشند.

استفاده از تلفن های همراه هنگام رانندگی در بسیاری از کشورها ممنوع است. سازندگان اتومبیل امیدوارند تا ۱۰ سال آینده فناوری که معمولا در تلفن های همراه وجود دارد بتواند نحوه استفاده ما از اتومبیل های خود را تغییر دهد.

به این معنا که فرهنگ استفاده از برنامه اجرایی تلفن های هوشمند وارد داشبوردها می شود و این برنامه می تواند از برنامه ای که جای پارک یا رستوران پیدا کند تا برنامه ای که مسیرها را روی یک صفحه عریض نمایش می دهد، متنوع باشد.

تمام این موارد به اتصال اتومبیل به اینترنت بستگی دارد تا این امکان فراهم شود که کاربر اتومبیل بدون جستجوهای بیش از حد و یا فشار دادن دکمه جستجو بسیاری از کارها را با اتکا به فرمان صوتی انجام دهد.

براساس اظهارات شرکت اینتل، پس از تلفن ها، تبلت ها، اتومبیل های متصل به اینترنت سومین دستگاه های فناورانه ای هستند که با سرعت درحال رشد و پیشرفت هستند.

«جک برگکویست» از شرکت اطلاعات و آمار «HIS» اظهار داشت که با این امکانات موج فروش بیشتر می شود. بیش از ۵۰ درصد مصرف کنندگان از وجود دستگاه های دارای قابلیت اتصال اینترنت استقبال می کنند.

برنامه های اجرایی کاربردی در اتومبیل
در حال حاضر این فناوری ها در استفاده از رسانه های اجتماعی، ادغام رادیو اینترنتی و یا راه های هوشمندانه برای استفاده از فرمان صوتی متمرکز است اما استفاده از اینترنت می تواند کارهای ساده و عملی بسیاری را میسر کند.

برای مثال ارائه برنامه های اجرایی که قیمت پمپ بنزین های محلی را نشان می دهد، برنامه یافتن جای خالی پارک در شهرهای بزرگ با استفاده از حسگرهای الکترونیک و یا تحقیق دید هوایی می تواند برای کاربر درحال راننده موثر باشد، اما شاید هیجان انگیزترین قسمت یافتن چیزهایی باشد که کاربر هرگز تصور نمی کند بتواند آنها را پیدا کند.

بی تردید این تجارت ارزان قیمت نخواهد بود اما فروش آن می تواند میلیاردها دلار سرمایه ای که تاکنون در آن صرف شده را بازگرداند.

تا سال ۲۰۲۰، ۶۰۰ میلیون دلار یا ۲۰ درصد از ارزش دستگاه های جدید دارای اینترنت می توانند در زندگی اینترنتی سهمی برعهده گیرند.

شرکت اینتل به تنهایی ۱۰۰ میلیون دلار ظرف پنج سال آینده در شرکت هایی که می توانند تولید این خودروها را تسریع کنند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

براساس اظهارات برگکویست، تا پایان سال ۲۰۱۴ برای برخی از نام های بزرگ هر اتومبیلی که به فروش می رسانند به نوعی از این قابلیت برخوردار است.

وی افزود: اگر علاقمند به هزینه طراحی یک اتومبیل جدید با طراحی کامل دارید باید بدانید که برخی کشورها یک سوم از بودجه خود را به سخت افزارهای داخلی اتومبیل و فناوری این سیستم اختصاص داده اند.

اینترنت؛ عامل حواس پرتی راننده
تا زمانی که خودروهای بدون راننده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند باید رانندگی توجه کامل راننده را به خود اختصاص دهد، از این رو بسیاری از منتقدان نسبت به استفاده از اینترنت در داخل اتومبیل ابراز نگرانی کرده اند.

براساس اعلام شورای ایمنی در آمریکا، حدود یک چهارم از تمام تصادف ها در این کشور به واسطه استفاده از تلفن همراه صورت گرفته است.

سازندگان این اتومبیل ها قصد دارند با تعبیه یک حسگر اجباری که در زمان حادثه با مراکز خدمات اضطراری تماس می گیرد، به نگرانی های امنیتی پاسخ دهند.

این حسگر با عنوان «eCall» یا تماس الکترونیکی تا سال ۲۰۱۵ در تمام اتومبیل هایی که ساخته می شوند قرار خواهد گرفت.

نگرانی اتومبیل های اینترنتی از هک شدن
فقط مسئله امنیت در جاده ها نیست که توسعه دهندگان را نگران کرده است، بلکه مسئله هک کردن اتومبیل یک موضوع بزرگ و مهم است. اگر در اتومبیل یک سیستم اطلاعات وجود داشته باشد، از نظر تکنیکی هک امکان پذیر است.

این هک می تواند شامل بازکردن قفل اتومبیل و استارت موتور بدون وجود کلید یا حتی لمس اتومبیل باشد.

این اقدامات می تواند به واسطه پیام های وایرلس بین اتومبیل و شبکه صورت بگیرد. براساس اظهارات جان لیچ از KPMG، از نظر تکنیکی، هک امکان پذیر است اما شرکت های خودروسازی از این خطر مطلع هستند و خود را برای رویارویی با آن آماده کرده اند. این خودروها با سیستم های امنیتی مناسبی به منظور جلوگیری از هک ساخته می شوند.

تاکنون یک شرکت که با BMW همکاری می کند از سیستم های مبتنی بر اندروید رونمایی کرده است اما پیش بینی می شود که توسعه دهندگان در جستجوی راه هایی برای متحول کردن این فناوری در صنعت خودروسازی هستند.
 
بالا