• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

نحوه استفاده صحیح از کروز کنترل

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
11184_312.jpg
download.jpg
کروز-کنترل-3.png

نحوه استفاده صحیح از کروز کنترل

روی بسیاری از خودروهای امروزی کروز کنترل تعبیه شده است. این سیستم که گاهی کنترل سرعت یا کروز اتوماتیک نیز نامیده می‌شود، سیستمی است که به صورت اتوماتیک سرعت یک وسیله نقلیه موتوری را کنترل می‌کند. این سیستم روی دریچه گاز نصب می‌شود تا سرعت را در حدی نگه دارد که توسط راننده تعیین می‌شود. استفاده از کروز کنترل باعث می‌شود پاهای راننده استراحت بکنند و سرعت خودرو در مسیرهای مستقیم تثبیت بشود.

مرحله اول
وارد جاده بشوید و سرعت‌تان را به حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسانید.

مرحله دوم
روی غربیلک فرمان و یا بر روی دسته‌هایی که اطراف آن قرار دارد، دکمه یا اهرمی وجود دارد که کروز کنترل را فعال می‌کند. پای‌تان را همچنان روی پدال گاز نگه دارید تا سرعت افت پیدا نکند.

مرحله سوم
در حالی که همچنان گاز را می‌فشارید، دکمه on/off مربوط به کروز کنترل را فشار بدهید. کروز کنترل‌هایی که برای فعال کردن‌شان باید از یک دسته استفاده کنید، به فلشی توجه کنید که جهت فعال کردن آن را نشان می‌دهد و معمولاً با علامت Set Coast یا فقط Coast مشخص شده است.

مرحله چهارم
توجه داشته باشید وقتی پدال گاز را رها می‌کنید، دور موتور پایین می‌آید. این امر عادی است و معنایی جز این ندارد که کروز کنترل فعال شده است. چراغ کوچکی که روی پنل کنترل قرار دارد نیز این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

مرحله پنجم
برای غیر فعال کردن کروز کنترل، پدال ترمز را بفشارید و یا دکمه on/off را دوباره فشار بدهید تا بتوانید از طریق پدال گاز کنترل خودرو را در دست بگیرید. علت این که گفته می‌شود پیش از فعال کردن کروز کنترل سرعت را به حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسانید این است که بیشتر خودروها باید به یک سرعت معین برسند، در غیر این صورت کروز کنترل فعال نخواهد شد
 
بالا