• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

هزینه های مخفی ماشین های امروزی

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
1 (50)yyyyyyyy.jpg

هزینه های مخفی ماشین های امروزی

مشخصاتی در خودروهای مدرن امروزی هستند که بدون اینکه خبر داشته باشید هزینه های زیادی روی دست شما می گذارند. البته می توانید با خریدهای هوشمندانه این هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهید.

داشتن ماشین شخصی مخارج و هزینه های بالایی همچون بنزین، سرویس، مکانیکی و ... دارد و اگر قسطی هم باشد که بدتر! اما فارغ از اینها، مشخصاتی در خودروهای مدرن امروزی هستند که بدون اینکه خبر داشته باشید هزینه های زیادی روی دست شما می گذارند. البته می توانید با خریدهای هوشمندانه این هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهید.

رینگ و لاستیک های بزرگ تر از استاندارد
خیلی سال پیش نبود که خودروسازها از تایرهای ۲۰ اینچ یا بزرگ تر برای محصولات خود استفاده می کردند اما خیلی زود این اندازه به خصوص در بخش لاکچری رایج و همه گیر شد. این رینگ های بزرگ باعث زیبایی زیاد خودرو می شوند اما لاستیک هایی که باید برای آنها خریداری کنید هزینه بالایی دارند. بعلاوه، اگر فقط یکی از این تایرها نیاز به تعویض داشته باشد، باید دوباره هزینه بیشتری را متقبل شوید.

راه خلاصی از این هزینه: بهتر است از رینگ و لاستیک های استاندارد خودرو استفاده کنید. این کار باعث می شود هزینه های تعمیر و تعویض آنها نیز ارزان تر تمام شود.

تایرهای تابستانی
تعریف کلی تایرهای تابستانی، تایرهایی هستند که در هر دو زمین خیس و خشک بسیار خوب حرکت و ترمز می کنند و کنترل آسان تری دارند. شاید داشتن این تایرها وسوسه کننده باشد اما باید به شرایط رانندگی خود هم توجه کنید. در کنار همه فناوری های عالی این نوع لاستیک ها، آنها در برف حتی به میزان کم – بسیار بد عمل می کنند. در واقع، در زمستان باید از زنجیر چرخ یا لاستیک های مخصوص برف استفاده کنید. تعویض این لاستیک ها با انواعی که برای همه فصول مناسب هستند هزینه دوبرابری روی دست شما می گذارد.

راه خلاصی از این هزینه: اینکه از همان ابتدا برای خرید لاستیک های مناسب برای همه فصول هزینه کنید بسیار عاقلانه تر است و لازم نیست در فصل سرما دوباره لاستیک های جدید بخرید.

ماشین های دو دیفرانسیل
وانت و ماشین های شاسی بلند ماشین هایی دو دیفرانسیل هستند که هر چهار چرخ آنها مستقیما از موتور نیرو می گیرند. این فناوری بسیار گسترده شده است و خودروهای بسیاری در این فرمت ساخته می شوند. این سیستم بسیار پیچیده است و قطعات متحرک بسیاری هم دارد. به همین دلیل، اگر قطعه ای از آن آسیب ببیند، هزینه تعمیر آن بالا است. بعلاوه، وزن بالای SUVها باعث می شود تا مصرف سوخت بیشتری هم داشته باشند.

راه خلاصی از این هزینه: به غیر روزهای برفی، بالا رفتن از تپه ها یا در راه مسافرت نیازی نیست از ماشین شاسی بلند خود استفاده کنید. مسافرت های داخل شهری خود را با ماشین های معمولی انجام دهید.

قطعات فعال
در کنار قیمت متغیر بنزین و سوخت، این قطعات اجرایی اتومبیل ها است که برای فروشنده های اتومبیل و لوازم آنها درآمد بالایی دارد. با توجه به قیمت این قطعات، متوجه می شوید که فقط هزینه سوخت موتور نیست که باعث کاهش هزینه های شما می شود. به طور مثال، خودرویی همچون دوج دارت نیاز دارد به طور مدام شمع های آن را عوض کنید.

راه خلاصی از این هزینه: بسیاری از ماشین های جدید عملکردهای عالی دارند و از این رو هیچ دوستدار ماشینی نمی تواند با نادیده گرفتن امکانات این خودروها پول خود را ذخیره کند.

سیستم مسیریاب داخلی
با اینکه هنگام خرید اتومبیل جدید میلیون ها تومان بیشتر هزینه می کنید تا امکانات بیشتر دریافت کنید، اما باید بدانید برخی از آنها پس از مدت کوتاهی ارزش خود را از دست می دهند. به طور مثال، باید به سیسیم رهیاب داخلی اشاره کرد که هرساله مدل های جدید با امکانات و ویژگی های نوتر به بازار می آیند اما GPS داخلی ماشین شما همچنان قدیمی باقی می ماند و ارزش خود را از دست می دهد. هنگام فروش ماشین هم دیگر این ویژگی ارزشی ندارد و خریدار ولی برای آن به شما نمی دهد.

راه خلاصی از این هزینه: استفاده از رهیاب های خارجی ایده بسیار بهتری است و هزینه پایین تری هم دارد.

سیستم های مبتنی بر دوربین و حسگر
هنگام خرید ماشین های جدید و لاکچری حتما در اطراف آن به دنبال حسگر و دوربین هستید. این سیستم برای آسایش و امنیت بیشتر به خودرو اضافه می شوند اما اگر سپر و گلگیر ماشین آسیب ببیند این سیستم هم به راحتی از بین می رود.

راه خلاصی از این هزینه: اگر دوست دارید اتومبیل شما این امکان را داشته باشد سعی کنید دوربین ها را در جایی نصب کنید که کمتر در معرض خطر قرار دارند.

آینه های گران قیمت
آینه بغل های خودروها هزینه بالایی دارند. مخصوصا اگر ماشین شیک و گران هم باشد. به طور مثال، آینه بغل تویوتا کمری مدل ۲۰۱۳ حدود ۴۰۰ دلار هزینه دارند.

راه خلاصی از این هزینه: اگر قرار است فقط از خانه تا محل کار بروید و ماشین خود را گوشه خیابان پارک کنید سعی کنید از این هزینه های اضافه پرهیز کنید.

درهای برقی و بالارونده
استفاده از درهای برقی چیزی نیست که بتوان گفت سیستم های غیرلازمی هستند. به ویژه در مینی ون ها. این سیستم همچنین هنگامی که دست های شما پر است نیز بسیار کاربرد دارد. البته اگر موتور یکی از آنها بسوزد تازه اول مشکلات است. به طور مثال، هزینه تعویض درهای برقی تویوتا سی ینا ۲۰۱۳ حدود ۱۱۸۱ دلار هزینه دارد.

راه خلاصی از این هزینه: درهای برقی وقتی خوب کار می کنند بسیار هم خوب هستند اما هزینه تعویض و تعمیر آنها زیاد است. بهتر است از همان درهای معمولی برای خودروی خود استفاده کنید

باربند
باربند برای قرار دادن اسکی یادوچرخه بسیار گزینه خوبی است اما اگر قرار است از آن برای قرار دادن بار اضافه و سنگین استفاده کنید به هیچ وجه خوب نیست چون باعث افزایش مصرف سوخت می شود. خودروسازها زمان بسیاری برای میزان کردن ایرودینامیک ماشین ها زمان صرف می کنند تا درست و بی اشکال در جاده حرکت کند، آن وقت کاربر با قرار دادن بار اضافه در سقف آن همه این زحمت ها را هدر می دهند.

راه خلاصی از این هزینه: سعی کنید تا حد امکان بار و وسایل خود را داخل صندوق عقب و اتاق ماشین جای دهید.

سیستم فنربندی
این سیستم بیشتر در ماشین هایی همچون جیب گرند کروکی و Ram ۱۵۰۰ دیده می شود. مزیت این فناوری رانندگی راحت تر و مدیریت بهتر تنظیم ارتفاع خودرو است. این سیستم هزینه گرانی دارد و بیشتر کاربران ترجیح می دهند آن را با فنرهای معمولی خودرو تعویض کنند.

راه خلاصی از این هزینه: استفاده از کمک فنر معمولی

سقف تاشو
سقف های تاشو به ویژه هنگام تابستان استفاده بسیاری دارند. برخی ماشین های لاکچری کروکی هستند. اما این سقف برای باز و بسته شدن به موتور نیاز دارد. اگر هر مشکلی برای این موتور پیش بیاید شما باید کلی هزینه برای تعمیر آن انجام دهید.

راه خلاصی از این هزینه: سقف های تاشوی دستی هزینه و پیچیدگی کمتری دارند.
 
بالا