• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

چگونه بدون برق گرفتگی توسط الکتریسیته ساکن از ماشین پیاده شویم ؟

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
529
1 (13)000000000.jpg

چگونه بدون برق گرفتگی توسط الکتریسیته ساکن از ماشین پیاده شویم ؟

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که بعد از نشستن در خودرو و حین پیاده شده ، از الکتریسیته ساکن (جرقه کوچک الکتریکی) لباس و کفش خود رنج می برید؟ برای آشنایی با اقدامات لازم حین پیاده شدن از ماشین و جلوگیری از استقرار الکتریسیته ساکن در بدن و پوشش خود ، شما را به مطالعه ی این پست دعوت می کنیم.

چگونه الکتریسیته ساکن ناشی از نشستن در خودرو را از بین ببریم؟
قبلا ترفند ها و هک های کاربردی زندگی را در انزل وب خوانده اید که مجموعه ی راهکارهایی را برای صرفه جویی در برخورد با مسائل مختلف معرفی کردیم. الکتریسیته ساکن نیز ، یکی از مسائلی است که خواه ناخواه به دلیل عدم تعادل در بارالکتریکی ایجاد میشود. بنابراین برای جلوگیری از سکون الکتریسیته ساکن در بدن و لباس ها ، نیاز است به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه می خوانید.

به جنس لباس خود توجه کنید!
جنس لباس شما ، تاثیر مستقیم در ایجاد الکتریسیته ساکن و نگهداری آن دارد. الیاف مصنوعی موجود در لباس ها ، نظیر پشم های مدرن و یا چرم های مصنوعی ، می تواند نقش به سزایی در ماندگاری الکتریسیته ساکن داشته باشد.ممکن است الکتریسیته ساکن به واسطه لباس شما نیز در محل کارشما ایجاد شود و آزاردهنده باشد. پس با به کارگیری این ترفند و روش های معجزه آسا بهبود محیط کار که در انزل وب معرفی کردیم ، می توانید به سادگی از ماندگاری الکتریسیته ساکن در امان بمانید.

به جنس کفش خود توجه کنید!
جنس کفش نیز در میزان الکتریسیته موثر است. به عنوان مثال دمپایی های ساحلی بیشتر در معرض الکتریسیته ساکن قرار دارند.

حین پیاده شدن از خودرو ، دست خود را روی بخش فلزی بالای در قرار دهید!
زمانی که قصد دارید از ماشین پیاده شوید ، برای لحظاتی ، دست خود را روی تیغه فلزی بالای در قرار دهید. این کار با توجه به رسانا بودن بخش فلزی ، سبب می شود که میزان الکتریسیته موجود منتقل شود.

حین پیاده شدن دستان خود رو را روی سقف ماشین قرار دهید
این کار مشابه ترفند قبلی ، سبب میشود که الکتریسیته ساکن تخلیه شود. در واقع با این ترفند ، میان بار های موجودتعادل برقرار میگردد و به هر اندازه ای که بار منفی یا مثبت در لباس یا کفش های شما جمع شده باشد ، بار مخالف جهت خنثی سازی وارد میشود.

حین خروج ، با بندانگشت روی بدنه ی فلزی خودرو ضربه بزنید.
دقت داشته باشید که این کار را با بندانگشتان انجام دهید تا آسیب نبینید.این کار را می توانید با استفاده از آرنج خود نیز انجام دهید.

با استفاده از کلید ، بدنه خودرو را لمس کنید.
حین خروج ، با سوییچ ماشین و یا هر کلیدی که در دسترس دارید، به بدنه ضربه بزنید تا میزان الکتریسیته موجود تخلیه شود.

از اسپری های ضد الکتریسیته ساکن مخصوص خودرو استفاده کنید.
در انتها بهتر است به دو نکته توجه داشته باشید:

برخی از ماشین ها نظیر کامیون ها و به طور کلی ماشین های سنگین ،زنجیرفلزی را در انتهای ماشین نصب کرده اند که از نظر فیزیکی ، سبب تخلیه ی بار الکتریکی و جلوگیری از انتقال آن ، به بخش های مربوط به سوخت ماشین و آتش سوزی میشود. اما این زنجیر ارتباطی به الکتریسیته ساکن موجود در لباس افراد در ماشین ندارد و از آن جلوگیری نمی کند.

به الکتریسیته ساکن موجود در ماشین خود توجه داشته باشید. در صورتی که میزان الکتریسیته موجود تخلیه نشود ، ممکن است با ورود به جایگاه های سوخت گیری ، موجب انفحار شود. لذا ترفند های گفته شده را قبل از ورود به پمپ بنزین انجام دهید.
 
بالا