• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

با سیستم کنترل کشش (TCS) به نحو ساده و مختصر آشنا شویم

بهداد

Well-Known Member
عضویت
24/11/16
ارسالی ها
878
تعداد لایک ها
530
1 (5).jpg

با سیستم کنترل کشش (TCS) به نحو ساده و مختصر آشنا شویم
هر گاه گشتاوری که به لاستیک اعمال می شود، از میزانی که لاستیک می تواند به سطح جاده انتقال دهد بیشتر باشد ، لاستیک کشش خود را از دست می دهد و بکسواد می کند. این وضعیت معمولا در حین شتاب گرفتن پیش می آید برای جلوگیری از بکسواد کردن چرخ، بعضی از خودرو های مجهز به سیستم ترمز قفل نشو، سیستم کنترل کشش نیز دارند.
وقتی یکی از چرخها در آستانه بکسواد کردن قرار می گیرد ، سیستم کنترل کشش( شکل 12) ترمز آن چرخ را به کار می اندازد. در نتیجه سرعتع چرخ کم می شود تا احتمال بکسواد کردن چرخ منتفی شود. طرز کار سیستم کنترل کشش - سیستم ترمز قفل نشو و سیستم کنترل کشش، قطعات مشترک بسیاری دارند . حسگرهای سرعت چرخ ، سرعت آن را به مدول کنترل سیستم ترمز قفل نشوی سیستم کنترل کشش اطلاع می دهند (شکل 1 ) وقتی سرعت یک چرخ چنان به سرعت کاهش یابد که در شرف سر خودرن قرار بگیرد ، سیستم ترمز قفل نشو فشار روغن آن چرخ را ثابت نگه می دارد یا کاهش می دهد.

اگر سرعت چرخ چنان به سرعت افزایش یابد که چرخ در آستانه بکسواد کردن قرار گیرد، سیستم کنترل کشش ترمز آن چرخ به کار می اندازد . در نتیجه سرعت چرخ کاهش می یابد و بکسواد نمی کند. در صورتی که ترمز گرفتن به تنهایی نتواند مانع بکسواد کردن چرخ شود، سیستم کنترل کشش می تواند دور موتور و گشتاور را نیز کاهش دهد وقتی انجام این کار ضرورت پیدا کند، مدول کنترل سیستم ترمز قفل نشوی سیستم کنترل کشش به مدول کنترل موتور پس از دریافت این سیگنال جرقه را ریتارد می کند و مقدار سوختی را که سوخت پاشها می پاشند کاهش می دهد.
 
بالا