• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

اخبار خودرو داخلی ممنوعیت درج قیمت در آگهی فروش خودرو چقدر تاثیر دارد؟

  • شروع کننده موضوع سبحان قالیباف
  • تاریخ شروع
س

سبحان قالیباف

مهمان
مهمان
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیان کرد: ممنوعیت درج قیمت در آگهی فروش خودرو فقط معاملات را از فضای رسمی به فضای غیر رسمی مثل تلگرام منتقل می کند.


به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی اظهار کرد: مشخص نیست این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد این مسئله موجب نگرانی دست اندر کاران کسب و کارهای مجازی هم شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت ثبت آگهی اینترنتی که سال گذشته در پی افزایش قیمت خودرو اتفاق افتاد، تصریح کرد: تجربه قبلی نشان داد که ممنوعیت درج قیمت در آگهی فروش خودرو تاثیر چندانی بر کنترل بازار نخواهد داشت و فقط معاملات از فضای رسمی به فضای غیر رسمی مثل تلگرام منتقل می‌شود که نظارتی بر آن وجود ندارد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از سال گذشته تاکنون در سایت‌های رسمی تعداد آگهی‌های رایگان در حوزه خودرو محدود شده است. همچنین برای ثبت قیمت در سایت‌های مجازی محدوده قیمت تعیین شده که برای این کار کارشناسانی استخدام شدند تا بر اساس الگوریتم قیمت‌های درج شده محدوده قیمت را مشخص کند اگر کسی بخواهد خودرو خود را پیش از قیمت تعیین شده بفروشد نمی‌تواند قیمت را درج کند و باید به صورت توافقی معامله کند.

الفت نسب مشکل اصلی بازار خودرو را نبود متولی مشخص برای قیمت‌گذاری عنوان کرد و گفت که پیش از ممنوعیت درج قیمت هم در سایت های مجاز تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد آگهی‌ها قیمت داشته و مابقی به صورت توافقی معامله می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به وجود فضای ویژه در پلتفرم‌های انتشار آگهی اینترنتی برای نمایشگاه داران خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر به اذعان خود اتحادیه خودرو پلتفرم‌های اینترنتی نقشی در افزایش قیمت‌های اخیر نداشتند.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، نبود متولی برای قیمت گذاری و خلا قانونی که باعث می‌شود هر فردی مجاز باشد خودرو خود را به هر قیمتی که می‌خواهد بفروشد و موضوعات دیگری که این روزها مطرح شده از جمله کاهش تولید خودرو، ممنوعیت واردات و مشکلات اقتصادی که در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، مجموعا موجب افزایش قیمت خودرو شده و فضای مجازی تاثیر چندانی بر این اتفاق نداشته است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

بازار کنونی خودرو، بازاری کاذب است/ نبض بازار تنها در اختیار چند نفر

شورای رقابت هیچ توافقی با ستاد تنظیم بازار نداشته است/ اعلام قیمت های جدید بدون هماهنگی با شورای رقابت غیر قانونی است

کمیته خودرو مرجع قیمت گذاری خودرو است

اصل بنیان شورای رقابت اشتباه است


ادامه مطلب.....
 
بالا