• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

پروژه های الکترونیکی نظر اساتید در مورد شبیه سازی سنسور سرعت چرخ

rezaf

New Member
عضویت
1/3/18
ارسالی ها
9
تعداد لایک ها
7
سن
56
سلام دوستان وقت شما بخیر. حقیقتش من دارم سعی می کنم یک مدار شبیه ساز درست کنم تا بتونم سنسورهای چرخ سیستم ABS رو شبیه سازی کنم و عقربه صفحه کیلومتر خودرو 206 رو جابجا کنم (بدون استفاده از دیاک).
تو بررسی ای که انجام دادم فهمیدم پژو 206 چهار تا سنسور چرخ تو سیستم ABS داره 2تای جلو L شکل و آهنربای دائم هستن و 2 تای عقب صاف هستن ولی حالت آهنربایی ندارن. اطلاعاتی که تو وب بود متضاد بود و من آخر نفهمیدم این سنسورها اثرهال هستن یا آنالوگ، خروجی جریان متغیر یا ولتاژ متغیر یا فرکانس متغیر یا دامنه متغیر میدن!!! روی ماشین که خروجیشون رو توسط اسیلوسکوپ گرفتم خروجی سینوسی داشتن. همچنین چرخ دنده ای که این سنسور روی اون نصب میشه و با چرخیدن چرخ ماشین، شروع به پالس دادن می کنه دارای 48 دندانه هست و حدود 99 میلی متر قطر داره. توسط سیگنال ژنراتور هم سیگنال مربعی و سینوسی دادم به یونیت ABS (هر چهار ورودی سنسور رو همزمان دادم) ولی نتونستم عقربه صفحه کیلومتر رو حرکت بدم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
 

rezaf

New Member
عضویت
1/3/18
ارسالی ها
9
تعداد لایک ها
7
سن
56
اساتید، کسی نیست کمکی کنه؟
 
بالا