محمد شاه کرمی
مدیر بازنشسته
به درخواست یکی از دوستان
.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Kia-cerato.jpg
از منوی عیب یابی گزینه ی برند KIA MOTORS GENERAL را انتخاب می کنیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cerato-1.jpg.png
با توجه به VIN codeخودرو سال تولید آن را انتخاب می کنیم، دهمین رقم VIN این خودرو F میباشد، پس بنابراین خودرو تولید سال 2015 است.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Ceato-3s.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cerato-3.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerati-2.jpg
در منوی بعد سال تولید خودرو که 2015 می باشد را انتخاب می کنیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-4.png
در مرحله ی بعد موتور خودرو را انتخاب می کنیم، موتور خودوری موردنظر از نوع بنزینی 2 لیتر (G 2.0 MPI) می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-5.jpg.png
در منوی های بعدی کنترل یونیت های مختلف این خودرو را مشاهده می کنید که با انتخاب هر کدام می توانید عملیات مختلفی روی آن ها انجام دهید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-6.jpg.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-7.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-8.jpg.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerato-3.jpg
در منوی زیر کابرد ویژه ی کنترل یونیت ایربگ را مشاهده می کنید که شامل کد دهی به ECU کیسه ی هوا می باشد، در خودروهای کیا و هیوندایی پس از تعویض ایسیو ایربگ نیاز است که به آن کد بدهیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/AIRBAG-s.f.png
مورد بعدی مربوط به عملیات ویژه ی ECU گیربکس است، در این منو شما می توانید، ریست مقادیر اولیه کنترل یونیت گیربکس را انجام دهید و متغیرها را به حالت تنطیم کارخانه ای برگردانید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/AT-s.f.png
در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی BCM یا کامپیوتر تجهیزات داخلی را مشاهده می کنید و می توانید تنظیمات مربوط به آپشن های خودرو را انجام دهید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/BCM-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Gscan.jpg
صفحه ی زیر مربوط به عملیات ویژه صفحه آمپر می باشد، در این منو شما می توانید صفحه آمپر را کددهی کنید وتنطیمات مربوط به هشدار سرویس های دوره ای را ریست و تنطیم کنید، همانطور که مستحضرید در خودورهای هیوندایی و کیا نیاز است که پس از تعویض صفحه آمپر، به آن کد بدهیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/CLUSTER-MODULE-s.f.png
در منوی بعدی عملیات ویژه ی ECU موتور را مشاهده می فرمایید که به ترتیب شامل ریست کردن مقادیر تطبیق شونده، ریست پیکره بندی، خواندن VIN code و نگارش VIN code در کنترل یونیت موتور می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/ENGINE-s.f.png
در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی ESP را مشاهده می کنید که به ترتیب شامل: هواگیری بلوک هیدرولیک، کالیبره سنسور زاویه فرمان، ریست کردن پیکره بندی فقط برای خودروهای مجهز به ESP، کالیبره کردن سنسور شتاب طولی فقط برای خودورهای مجهزبه سیستم کنترل خودرو در سراشیبی.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/ESP-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cluster-Cerato-.jpg
فهرست پایین مربوط به عملیات ویژه ی کنترل یونیت کلید هوشمند یا SMK می باشد و به ترتیب شامل این موارد است:
بررسی کلید هوشمند فعلی، تعریف سوئیچ هوشمند، بررسی وضعیت آنتن های سیستم، خنثی سازی، چک کردن خط ارتباطی سریال.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/SMK-s.f.png
اطلاعات وضعیت یونیت SMK، اطلاعات وضعیت قفل برقی فرمان، بررسی وضعیت باز بودن قفل برقی فرمان، بررسی خروجی فعالسازی قفل برقی فرمان، اطلاعات وضعیت کلید هوشمند.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/SMK-s.f-2.png
منوی بعدی مربوط به تعریف ریموت (transmitter code saving) می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/transmitter-code-saving-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerato4.jpg
نکته 1) پس از انتخاب کامل مشخصات خودرو اگر بر روی گزینه ی FCS که مخفف Fault Code Searching است، کلیک کنید دستگاه به طور خودکار تمام سیستم ها را چک می کند و در صورت وجود خطا در سیستم مذکور آن را گزارش می کند.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-6.jpg2.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/fault-code-searching-by-FCS.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/fault-code-searching-by-FCS-2.png
نکته ی 2) همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، محل قرارگیری کابل OBD در کنار جعبه فیوز داخل اتاق بالای اهرم بازکن کاپوت می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_20141225_1158351.jpg
توجه : توضیحات کامل هر یک از منو های عملیات ویژه در پست های آینده به تفضیل بیان خواهد شد.
.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Kia-cerato.jpg
از منوی عیب یابی گزینه ی برند KIA MOTORS GENERAL را انتخاب می کنیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cerato-1.jpg.png
با توجه به VIN codeخودرو سال تولید آن را انتخاب می کنیم، دهمین رقم VIN این خودرو F میباشد، پس بنابراین خودرو تولید سال 2015 است.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Ceato-3s.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cerato-3.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerati-2.jpg
در منوی بعد سال تولید خودرو که 2015 می باشد را انتخاب می کنیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-4.png
در مرحله ی بعد موتور خودرو را انتخاب می کنیم، موتور خودوری موردنظر از نوع بنزینی 2 لیتر (G 2.0 MPI) می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-5.jpg.png
در منوی های بعدی کنترل یونیت های مختلف این خودرو را مشاهده می کنید که با انتخاب هر کدام می توانید عملیات مختلفی روی آن ها انجام دهید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-6.jpg.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-7.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-8.jpg.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerato-3.jpg
در منوی زیر کابرد ویژه ی کنترل یونیت ایربگ را مشاهده می کنید که شامل کد دهی به ECU کیسه ی هوا می باشد، در خودروهای کیا و هیوندایی پس از تعویض ایسیو ایربگ نیاز است که به آن کد بدهیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/AIRBAG-s.f.png
مورد بعدی مربوط به عملیات ویژه ی ECU گیربکس است، در این منو شما می توانید، ریست مقادیر اولیه کنترل یونیت گیربکس را انجام دهید و متغیرها را به حالت تنطیم کارخانه ای برگردانید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/AT-s.f.png
در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی BCM یا کامپیوتر تجهیزات داخلی را مشاهده می کنید و می توانید تنظیمات مربوط به آپشن های خودرو را انجام دهید.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/BCM-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Gscan.jpg
صفحه ی زیر مربوط به عملیات ویژه صفحه آمپر می باشد، در این منو شما می توانید صفحه آمپر را کددهی کنید وتنطیمات مربوط به هشدار سرویس های دوره ای را ریست و تنطیم کنید، همانطور که مستحضرید در خودورهای هیوندایی و کیا نیاز است که پس از تعویض صفحه آمپر، به آن کد بدهیم.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/CLUSTER-MODULE-s.f.png
در منوی بعدی عملیات ویژه ی ECU موتور را مشاهده می فرمایید که به ترتیب شامل ریست کردن مقادیر تطبیق شونده، ریست پیکره بندی، خواندن VIN code و نگارش VIN code در کنترل یونیت موتور می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/ENGINE-s.f.png
در صفحه ی زیر عملیات ویژه ی ESP را مشاهده می کنید که به ترتیب شامل: هواگیری بلوک هیدرولیک، کالیبره سنسور زاویه فرمان، ریست کردن پیکره بندی فقط برای خودروهای مجهز به ESP، کالیبره کردن سنسور شتاب طولی فقط برای خودورهای مجهزبه سیستم کنترل خودرو در سراشیبی.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/ESP-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/Cluster-Cerato-.jpg
فهرست پایین مربوط به عملیات ویژه ی کنترل یونیت کلید هوشمند یا SMK می باشد و به ترتیب شامل این موارد است:
بررسی کلید هوشمند فعلی، تعریف سوئیچ هوشمند، بررسی وضعیت آنتن های سیستم، خنثی سازی، چک کردن خط ارتباطی سریال.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/SMK-s.f.png
اطلاعات وضعیت یونیت SMK، اطلاعات وضعیت قفل برقی فرمان، بررسی وضعیت باز بودن قفل برقی فرمان، بررسی خروجی فعالسازی قفل برقی فرمان، اطلاعات وضعیت کلید هوشمند.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/SMK-s.f-2.png
منوی بعدی مربوط به تعریف ریموت (transmitter code saving) می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/transmitter-code-saving-s.f.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/kia-cerato4.jpg
نکته 1) پس از انتخاب کامل مشخصات خودرو اگر بر روی گزینه ی FCS که مخفف Fault Code Searching است، کلیک کنید دستگاه به طور خودکار تمام سیستم ها را چک می کند و در صورت وجود خطا در سیستم مذکور آن را گزارش می کند.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/cerato-6.jpg2.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/fault-code-searching-by-FCS.png
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/fault-code-searching-by-FCS-2.png
نکته ی 2) همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، محل قرارگیری کابل OBD در کنار جعبه فیوز داخل اتاق بالای اهرم بازکن کاپوت می باشد.
http://nilicar.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_20141225_1158351.jpg
توجه : توضیحات کامل هر یک از منو های عملیات ویژه در پست های آینده به تفضیل بیان خواهد شد.
آخرین ویرایش: