م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
روز گذشته شاهد انتشار اخباری مبنی بر عدم تمدید قرارداد تولید تندر ۹۰ بودیم، در حالی که دلیل طولانی شدن روند تمدید این قرارداد، اصلاحات طرف ایرانی در برخی مفاد اجرا نشده عنوان شده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته این منبع آگاه قرارداد تولید تندر 90 در سال 1393 منقضی شد. در آن مقطع بهدلیل تحریمهای اعمال شده بر کشور امکان تمدید این قرارداد وجود نداشت؛ با وجود این مقامات رنو در انتظار به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات هستهای ایران با گروه 1+5 بودند تا بتوانند از این طریق بار دیگر در بازار ایران به فعالیت بپردازند.
وی تاکید کرد که هر چند در شرایط کنونی که 2 سال و اندی از امضای توافق هستهای ایران با کشورهای غربی میگذرد، این قرارداد باید امضا میشد، اما دو طرف بهدلیل اجرایی نشدن برخی مفاد از جمله صادرات 20 درصدی، داخلیسازی بالای 55 درصد و عدمانتقال تکنولوژی روز به صنعت خودرو ایران با یکدیگر اختلافاتی دارند؛
بر این اساس مجموع این موارد موجب شده که تمدید قرارداد به کندی پیش برود. این منبع آگاه همچنین تاکید میکند که تمدید قرارداد امری زمانبر است؛ چراکه قراردادهای خودرویی دارای نکات فنی بسیاری هستند، اما در شرایط کنونی که همچنان تولید تندر 90 در خطوط دو شرکت خودروساز فعال است باید با اصلاح مفاد گذشته قرارداد جدیدی تنظیم شود که بتواند منافع خودروسازان ایرانی را تامین کند.
قرارداد رنو با قطعه ساز مطرح اروپا در دست امضا
قطعه سازان بر بال تندر/گفت و گو با عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان
حذف تدریجی پراید بدون افزایش تندر 90 و ساندرو
رشد 121 درصدی فروش رنو به ایران
یک سوم باکیفت ها رنو هستند
ایدرو و رنو یک قدم تا قرار داد
ادامه مطلب.....
به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته این منبع آگاه قرارداد تولید تندر 90 در سال 1393 منقضی شد. در آن مقطع بهدلیل تحریمهای اعمال شده بر کشور امکان تمدید این قرارداد وجود نداشت؛ با وجود این مقامات رنو در انتظار به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات هستهای ایران با گروه 1+5 بودند تا بتوانند از این طریق بار دیگر در بازار ایران به فعالیت بپردازند.
وی تاکید کرد که هر چند در شرایط کنونی که 2 سال و اندی از امضای توافق هستهای ایران با کشورهای غربی میگذرد، این قرارداد باید امضا میشد، اما دو طرف بهدلیل اجرایی نشدن برخی مفاد از جمله صادرات 20 درصدی، داخلیسازی بالای 55 درصد و عدمانتقال تکنولوژی روز به صنعت خودرو ایران با یکدیگر اختلافاتی دارند؛
بر این اساس مجموع این موارد موجب شده که تمدید قرارداد به کندی پیش برود. این منبع آگاه همچنین تاکید میکند که تمدید قرارداد امری زمانبر است؛ چراکه قراردادهای خودرویی دارای نکات فنی بسیاری هستند، اما در شرایط کنونی که همچنان تولید تندر 90 در خطوط دو شرکت خودروساز فعال است باید با اصلاح مفاد گذشته قرارداد جدیدی تنظیم شود که بتواند منافع خودروسازان ایرانی را تامین کند.
قرارداد رنو با قطعه ساز مطرح اروپا در دست امضا
قطعه سازان بر بال تندر/گفت و گو با عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان
حذف تدریجی پراید بدون افزایش تندر 90 و ساندرو
رشد 121 درصدی فروش رنو به ایران
یک سوم باکیفت ها رنو هستند
ایدرو و رنو یک قدم تا قرار داد
ادامه مطلب.....