س
سهیل زنگنه
مهمان
مهمان
در حالی که بسیاری از اخبار رسانهها در مورد گروه سایپا به مذاکرت نیسان با این گروه ( پارس خودرو) معطوف شده است، سایپا مذاکارت گستردهای را نیز با کیا موتورز دیگر شریک تجاریش آغاز کرده و از سخنان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در روز گذشته مشخص است که این مذاکارت در شرایط خوبی قرار دارد.
مهدی جمالی که دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده پیشرانههای کم مصرف سایپا در جمع خبرنگاران حضور یافت، در پاسخ به خبرنگار جوان خودرو در خصوص همکاری با کیاموتورز و نیسان گفت: با نیسان در حال مذاکره هستیم و قصد داریم همکاری انحصاری با این شرکت در ایران داشته باشیم. وی ادامه داد: با کیا موتورز نیز روابط خوبی داریم و در حال حاضر هم مدل سراتو خوشبختانه مورد استقبال بازار قرار گرفته است. اما برای محصولات جدید هم در حال مذاکره هستیم. جمالی در خصوص نحوه همکاری سایپا با کیا موتورز نیز گفت: ما به دنبال همکاری در قالب جوینت ونچر هستیم.
سخنان مهدی جمالی نشان میدهد سایپا در حال گسترش همکاری با برندهای مختلف است. به شکلی که در حال حاضر علاوه بر همکاری با رنو، قصد دارد نیسان را به پارس خودرو ببرد و خودش نیز با کیا توافقی جدید داشته باشد. این در شرایطی است که همکاریهای این خودروساز با سیتروئن نیز آغاز شده و به نظر میرسد سیتروئن در این جاده جلوتر از بقیه میراند. اما همکاری با کیا موتورز در قالب جونت ونچر میتواند مزایای فراوانی برای سایپا و در کل صنعت خودروی کشور داشته باشد. البته در حال حاضر هم با تولید سراتو به گونهای نرم این جوینت ونچر شکل گرفته است. خودروهای کیا و هیوندایی از جمله پر فروشترین خودروها در بازار خاورمیانه هستند. بازاری که بیش از 400 میلیون نفر جمعیت دارد و به همین دلیل بازاری بسیار بکر برای عرضه این خودوهاست. از طرفی این دو برند در این بازارها از فروش خوبی برخودار هستند. از این گذشته بازار همسایگان شمالی ایران نیز می توانند از جمله بازارهای هدف برای عرضه این خودروها باشند.
در واقع اگر سایپا بتواند همکاری در قالب جونت ونچر با کیا موتورز را به گونهای پیش ببرد که بدل به هاب منطقه در تولید چند محصول شود، آن وقت میتواند وارد فاز صادرات به بازارهای منطقه ای باشد. این همان دکترینی است که اگر کرمان موتور هم در پیش بگیرد، خواهد توانست حرفهای زیادی در بازار منطقه بزند. در واقع تولید خودرویی با برند کیا موتورز در داخل کشور میتواند دستاوردهای دیگری نیز داشته باشد. همین حالا بازار ایران از جمله بازارهای پررونق برای کیا موتورز و هیوندایی است. بازاری که بیشترین خودروهای وارداتی آن به نام این دو برند ثبت شده اند. در نتیجه حضورکیا و هیوندایی در خطوط تولید آن هم در ایران در اولین قدم قطعه سازان کشور را تقویت خواهد کرد. زیرا قطعه سازان همچون ریلهای عبور قطار صنعت هستند. از طرفی میتوان علاوه بر حضور در بخش صادرات، از واردات بسیاری از قطعات یدکی به کشور نیز جلوگیری کرد. پر واضح است که در این صورت از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.
سایپا در دوران حضور مهدی جمالی به عنوان مدیرعامل نشان داده که فرآیندهای همکاری مشترک داخلی و خارجی را تا حد امکان در سکوت رسانهای دنبال میکند. از این رو باید منتظر ماند و دید آیا کیا هم به لیست فصل بعد ( سال 97) تیم گروه سایپا اضافه میشود یا خیر؟
تیبا را هم برق گرفت
صرفه جویی اقتصادی با پیشرانه های کم مصرف سایپا
سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس
ادامه مطلب.....
مهدی جمالی که دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده پیشرانههای کم مصرف سایپا در جمع خبرنگاران حضور یافت، در پاسخ به خبرنگار جوان خودرو در خصوص همکاری با کیاموتورز و نیسان گفت: با نیسان در حال مذاکره هستیم و قصد داریم همکاری انحصاری با این شرکت در ایران داشته باشیم. وی ادامه داد: با کیا موتورز نیز روابط خوبی داریم و در حال حاضر هم مدل سراتو خوشبختانه مورد استقبال بازار قرار گرفته است. اما برای محصولات جدید هم در حال مذاکره هستیم. جمالی در خصوص نحوه همکاری سایپا با کیا موتورز نیز گفت: ما به دنبال همکاری در قالب جوینت ونچر هستیم.
سخنان مهدی جمالی نشان میدهد سایپا در حال گسترش همکاری با برندهای مختلف است. به شکلی که در حال حاضر علاوه بر همکاری با رنو، قصد دارد نیسان را به پارس خودرو ببرد و خودش نیز با کیا توافقی جدید داشته باشد. این در شرایطی است که همکاریهای این خودروساز با سیتروئن نیز آغاز شده و به نظر میرسد سیتروئن در این جاده جلوتر از بقیه میراند. اما همکاری با کیا موتورز در قالب جونت ونچر میتواند مزایای فراوانی برای سایپا و در کل صنعت خودروی کشور داشته باشد. البته در حال حاضر هم با تولید سراتو به گونهای نرم این جوینت ونچر شکل گرفته است. خودروهای کیا و هیوندایی از جمله پر فروشترین خودروها در بازار خاورمیانه هستند. بازاری که بیش از 400 میلیون نفر جمعیت دارد و به همین دلیل بازاری بسیار بکر برای عرضه این خودوهاست. از طرفی این دو برند در این بازارها از فروش خوبی برخودار هستند. از این گذشته بازار همسایگان شمالی ایران نیز می توانند از جمله بازارهای هدف برای عرضه این خودروها باشند.
در واقع اگر سایپا بتواند همکاری در قالب جونت ونچر با کیا موتورز را به گونهای پیش ببرد که بدل به هاب منطقه در تولید چند محصول شود، آن وقت میتواند وارد فاز صادرات به بازارهای منطقه ای باشد. این همان دکترینی است که اگر کرمان موتور هم در پیش بگیرد، خواهد توانست حرفهای زیادی در بازار منطقه بزند. در واقع تولید خودرویی با برند کیا موتورز در داخل کشور میتواند دستاوردهای دیگری نیز داشته باشد. همین حالا بازار ایران از جمله بازارهای پررونق برای کیا موتورز و هیوندایی است. بازاری که بیشترین خودروهای وارداتی آن به نام این دو برند ثبت شده اند. در نتیجه حضورکیا و هیوندایی در خطوط تولید آن هم در ایران در اولین قدم قطعه سازان کشور را تقویت خواهد کرد. زیرا قطعه سازان همچون ریلهای عبور قطار صنعت هستند. از طرفی میتوان علاوه بر حضور در بخش صادرات، از واردات بسیاری از قطعات یدکی به کشور نیز جلوگیری کرد. پر واضح است که در این صورت از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.
سایپا در دوران حضور مهدی جمالی به عنوان مدیرعامل نشان داده که فرآیندهای همکاری مشترک داخلی و خارجی را تا حد امکان در سکوت رسانهای دنبال میکند. از این رو باید منتظر ماند و دید آیا کیا هم به لیست فصل بعد ( سال 97) تیم گروه سایپا اضافه میشود یا خیر؟
تیبا را هم برق گرفت
صرفه جویی اقتصادی با پیشرانه های کم مصرف سایپا
سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس
ادامه مطلب.....