ع
علی فیاض
مهمان
مهمان
بنابر اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت ، افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز ، دلیل افزایش اخیر[URL='http://thecar.ir/?p=17'] قیمت خودرو [/URL]از سوی شورای رقابت می باشد .
به گزارش سایت خودرو ، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: در بدو شروع این دولت، سهام سازمان گسترش و نوسازی که یک سازمان دولتی و زیرپوشش دولت است در دو خودروساز بزرگ ۲۰ درصد بود.
وی افزود: در سال ۹۳ صحبت شد که بخشی از این را میشود واگذارکرد و ان موقع هم تقاضا برای خرید سهام در بورس بالا بود، بنابراین با تصویب دولت، سهام دولت در ایران خودرو به ۱۴٫ ۵ درصد و در سایپا هم به ۵٫۱۷درصد کاهش پیدا کرد.
وی افزود: بنابر این از حد ۲۰ درصد هم کمتر هست و سهام در اختیار عموم مردم است و تعدادی از دستگاه هایی را داریم که در دولتهای گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
نعمت زاده گفت: به خاطر خودرو که اغلب مورد سوال هستیم، داشتن یک صندلی در هیات مدیره برای این دو شرکت مهم، مفید و ضروری است، ولی تعصب نداریم که به صورت دولتی اداره شود و هیچ سهام ممتاز هم آنجا و جود ندارد.
وی گفت: بالاخره مجمع عمومی و هیات مدیره تصویب میکند و در هر شرکت، سازمان گسترش یک نفر بعنوان نماینده دارد که سیاستهای عمومی دولت را بتوانیم
اعمال کنیم.
وزیر صنعت افزود: یکی از عواملی که شورای رقابت در قیمت گذاری خودروها لحاظ میکند، کیفیت است، اگر کاهش پیدا کند ضریب منفی میگیرد و اگر افزایش پیدا کند ضریب مثبت گیرد.
نعمت زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز، شورای رقابت هم افزایش قیمت هایی اعمال کرد.
The post علت اصلی گرانی خودرو افزایش هزینه تولید appeared first on خودروهای ایرانی و خارجی.
ادامه مطلب.....
به گزارش سایت خودرو ، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: در بدو شروع این دولت، سهام سازمان گسترش و نوسازی که یک سازمان دولتی و زیرپوشش دولت است در دو خودروساز بزرگ ۲۰ درصد بود.
وی افزود: در سال ۹۳ صحبت شد که بخشی از این را میشود واگذارکرد و ان موقع هم تقاضا برای خرید سهام در بورس بالا بود، بنابراین با تصویب دولت، سهام دولت در ایران خودرو به ۱۴٫ ۵ درصد و در سایپا هم به ۵٫۱۷درصد کاهش پیدا کرد.
وی افزود: بنابر این از حد ۲۰ درصد هم کمتر هست و سهام در اختیار عموم مردم است و تعدادی از دستگاه هایی را داریم که در دولتهای گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
نعمت زاده گفت: به خاطر خودرو که اغلب مورد سوال هستیم، داشتن یک صندلی در هیات مدیره برای این دو شرکت مهم، مفید و ضروری است، ولی تعصب نداریم که به صورت دولتی اداره شود و هیچ سهام ممتاز هم آنجا و جود ندارد.
وی گفت: بالاخره مجمع عمومی و هیات مدیره تصویب میکند و در هر شرکت، سازمان گسترش یک نفر بعنوان نماینده دارد که سیاستهای عمومی دولت را بتوانیم
اعمال کنیم.
وزیر صنعت افزود: یکی از عواملی که شورای رقابت در قیمت گذاری خودروها لحاظ میکند، کیفیت است، اگر کاهش پیدا کند ضریب منفی میگیرد و اگر افزایش پیدا کند ضریب مثبت گیرد.
نعمت زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه حقوق و دستمزد و نرخ ارز، شورای رقابت هم افزایش قیمت هایی اعمال کرد.
The post علت اصلی گرانی خودرو افزایش هزینه تولید appeared first on خودروهای ایرانی و خارجی.
ادامه مطلب.....