م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
اگر از آن دسته افرادی هستید که ریسک خرید خودرو دست دوم را قبول میکنید، هیوندای آوانته و سیتروئن زانتیا میتوانند انتخابهای هیجان انگیر ۵۰،۶۰ میلیونی پیش رویتان باشند. به همین بهانه نگاهی گذرا به این ۲ دست دوم پرطرفدار انداختیم.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/سیتروئن-زانتیا-1-300x171.jpg به گزارش جوان خودرو:
سیتروئن زانتیا
روزگاری که هنوز تنوع ماشینهای خارجی در ایران زیاد نشده بود، زانتیا سقف آرزوی بسیاری از لوکسسواران بهشمار میآمد و چندین بار به عنوان خودرو برتر سال شناخته شد. طراحی بدنه و کابین زانتیا به 2 دهه قبل بازمیگردد و باب میل افراد مدگرا نیست. کیفیت متریال کابین نسبت به رقیبی همچون آوانته بالاتر است و اگر از مواردی جزیی فاکتور بگیریم، میتوان گفت از نظر کیفیت با رقیبی همسن نظیر ۳۲۳ در یک رتبه قرار میگیرد. وجود امکاناتی نظیر برفپاککنهای اتوماتیک، تهویه نیمهاتوماتیک و قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان که این روزها به امکاناتی رایج در خودروها تبدیل شدهاند، نسبت به دوره ساخت زانتیا جالبتوجه هستند و هنوز هم نظر خیلیها را به خود جلب میکنند. کابین بسیار جادار و بزرگ زانتیا نیز کاملا راحت و بیصداست و تنها میتوان از فضای محدود سر در ردیف عقب برای افراد قدبلند ایراد گرفت. موقعیت پایین صندلی راننده هم باعث شده تسلط روی خودرو کم باشد و دید عقب نیز نسبتا محدود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/سیتروئن-زانتیا-2-300x166.jpg
نقطه قوت زانتیا به توان پیشرانه و سواری نرم و راحت آن برمیگردد که باعث میشود میان رقبای همدوره و همقیمتاش بدرخشد. زانتیا یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ را در دل خود جای داده که قادر است ۱۳۵ اسببخار قدرت تولید کند. شتابگیری و چابکی زانتیا در حرکت قابلتحسین است و سواری نرم و هندلینگ عالی آن جای هیچ گلهای را باقی نمیگذارد. البته ضرایب نامناسب دنده و تاخیر در تعویض دنده یک به 2 باعث شده بخشی از قدرت پیشرانه در دورهای آغازین تلف شود. زانتیا خودرویی است که با 3 چرخ هم میتواند حرکت کند و سیستم تعلیق هیدرونیوماتیکی آن تا ۳۰ سانتیمتر تغییر ارتفاع میدهد. این ویژگی که بیشتر در خودروهای فرانسوی به چشم میخورد، در عبور از مسیرهای ناهموار خودش را نشان میدهد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/زانتیا-کابین-300x226.jpg
یکی دیگر از ویژگیهای مثبت زانتیا ترمزهای پرقدرت و قابلاطمینان آن هستند. سیستم ترمز در چرخهای عقب از نوع دیسکی و در چرخهای جلو دیسکی خنکشونده است و از سیستمABS بهره میبرد. همچنین 2 عدد ایربگ و کمربندهای پیشکشنده ایمنی سرنشینان را تامین میکنند. اما زانتیا یکی از پایینترین نمرات تست تصادف را به خود اختصاص داده و بیرحمانه ضربه را به کابین منتقل میکند و آسیبپذیری سقف آن در تصادفات از جلو و عقب بیش از حد معمول است. لوازم یدکی زانتیا نسبت به خودروهای این بخش بازار گرانقیمت است و لوازماش در برخی موارد حتی از ۳۲۳ هم گرانتر است. این فرانسوی درشتهیکل استهلاک بالایی هم دارد و در ازای سواری نرم و موتور پرقدرتی که در اختیارتان میگذارد، در بعضی موارد حسابی به جیبتان فشار وارد میکند! مصرف سوخت زانتیا نیز در بهترین حالت ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که چندان بهصرفه نیست.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-1-300x169.jpg
هیوندای آوانته
هیوندای آوانته از محصولات خودروسازی راین، روزگاری جدیترین رقیب زانتیا و 323 بهشمار میآمد و هنوز هم سلیقههای خاصی که به دنبال خرید خودرو صفر نیستند و ریسک دستدوم خریدن را قبول میکنند را بهسوی خود جذب میکند. قیمت بالا در زمان عرضه و طراحی ظاهری نهچندان عامهپسند آوانته باعث شد علیرغم قابلیتهای فنی چشمگیر، مقبولیت مناسبی در ایران نداشته باشد. بههمینخاطر هم تعداد گزینههای دستدوم آن در بازار نسبت به رقبا کمتر است. زیباترین بخش طراحی آوانته را باید در قسمت عقب مشاهده کرد که همه اجزای آن با یکدیگر هماهنگی چشمنوازی دارند. اما در نمای جلو شاهد یک طراحی قدیمی و از مد افتاده هستیم، فرم چراغهای جلو کاملا به ما گوشزد میکند که با یک خودرو متعلق به 2 دهه پیش طرف هستیم.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-2-300x169.jpg
کابین آوانته همچون زانتیا و ۳۲۳ جادار و راحت است. کنسول جلو اما طراحی بسیار قدیمی و ناهماهنگی دارد و بیشتر به کنسول کامیونهای اسکانیا شبیه است! کیفیت متریال کابین نیز در سطح قیمت خودرو نیست و در بعضی موارد ناامیدکننده است. پلاستیک خشک بهکار رفته در قسمتهای مختلف کابین و صندلیهای پارچهای نهچندان زیبا توی ذوق سرنشینان میزنند. اما مونتاژ قطعات با دقت بالایی صورت گرفته و با گذشت چندین سال از عمرش خبری از صداهای اضافه داخل کابین نیست. آوانته در 2 مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه شد، که مدل دنده دستی از کلاچی نرم برخوردار است و جعبهدنده آن عملکرد مناسبی دارد. عملکرد گیرباکس اتوماتیک اما با تاخیرهایی در معکوس دادن همراه است و حس میشود چندان با پیشرانه هماهنگ نیست.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-3-300x225.jpg
مدل موردنظر بهعنوان نسل سوم آوانته (النترا)، یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ را در خود جای داده است. آوانته با ۱۴۰ اسببخار قدرت و سقف سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت، یکی از قدرتمندترین انتخابهای دستدوم زیر ۵۰ میلیون تومان بهشمار میرود. البته سواری آوانته نسبتا خشک است و سیستم تعلیق ضعفهایی دارد و از نظر نرمی به پای زانتیا نمیرسد. میتوان راحتی سوار آنرا با مزدا ۳۲۳ در یک سطح ارزیابی کرد. اما هندلینگ و چسبندگی مناسب جای هیچ گلهای باقی نمیگذارد و استهلاک و مصرف پایین، از آوانته یک خودرو اقتصادی ساختهاند، درست برخلاف رقیبی همچون زانتیا که استهلاک بالایی دارد. اما لوازم جانبی و یدکی آوانته نسبت به سایر خودروهای دستدوم این رنج قیمت، همچون زانتیا و حتی ماکسیما هم گرانتر است. بهطور مثال تعدادی از لوازم آن نظیر گیرباکس اتوماتیک، به دلیل افزایش قیمت به خاطر نوسانات ارز صرفه اقتصادی برای فروش ندارند و به ناچار باید به دنبال لوازم استوک (دست دوم) برای آن بگردید. بازار خریدوفروش آوانته نیز نسبت به رقبایی نظیر زانتیا و مزدا ۳۲۳ داغ نیست و رونقی ندارد.
خاطرهبازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350
نگاهی به برلیانس سری 200 / کیفیت در گروه ارزان قیمت ها
در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل
آریو ، مسافر چینی مهمان سایپا
شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟
بازار دست دوم: مگان بخریم یا مزدا3 نسل قبل ؟
اتفاقهای خوب در کلاس هاچبکهای جمع و جور
کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22
جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم- مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا
ادامه مطلب.....
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/سیتروئن-زانتیا-1-300x171.jpg به گزارش جوان خودرو:
سیتروئن زانتیا
روزگاری که هنوز تنوع ماشینهای خارجی در ایران زیاد نشده بود، زانتیا سقف آرزوی بسیاری از لوکسسواران بهشمار میآمد و چندین بار به عنوان خودرو برتر سال شناخته شد. طراحی بدنه و کابین زانتیا به 2 دهه قبل بازمیگردد و باب میل افراد مدگرا نیست. کیفیت متریال کابین نسبت به رقیبی همچون آوانته بالاتر است و اگر از مواردی جزیی فاکتور بگیریم، میتوان گفت از نظر کیفیت با رقیبی همسن نظیر ۳۲۳ در یک رتبه قرار میگیرد. وجود امکاناتی نظیر برفپاککنهای اتوماتیک، تهویه نیمهاتوماتیک و قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان که این روزها به امکاناتی رایج در خودروها تبدیل شدهاند، نسبت به دوره ساخت زانتیا جالبتوجه هستند و هنوز هم نظر خیلیها را به خود جلب میکنند. کابین بسیار جادار و بزرگ زانتیا نیز کاملا راحت و بیصداست و تنها میتوان از فضای محدود سر در ردیف عقب برای افراد قدبلند ایراد گرفت. موقعیت پایین صندلی راننده هم باعث شده تسلط روی خودرو کم باشد و دید عقب نیز نسبتا محدود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/سیتروئن-زانتیا-2-300x166.jpg
نقطه قوت زانتیا به توان پیشرانه و سواری نرم و راحت آن برمیگردد که باعث میشود میان رقبای همدوره و همقیمتاش بدرخشد. زانتیا یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ را در دل خود جای داده که قادر است ۱۳۵ اسببخار قدرت تولید کند. شتابگیری و چابکی زانتیا در حرکت قابلتحسین است و سواری نرم و هندلینگ عالی آن جای هیچ گلهای را باقی نمیگذارد. البته ضرایب نامناسب دنده و تاخیر در تعویض دنده یک به 2 باعث شده بخشی از قدرت پیشرانه در دورهای آغازین تلف شود. زانتیا خودرویی است که با 3 چرخ هم میتواند حرکت کند و سیستم تعلیق هیدرونیوماتیکی آن تا ۳۰ سانتیمتر تغییر ارتفاع میدهد. این ویژگی که بیشتر در خودروهای فرانسوی به چشم میخورد، در عبور از مسیرهای ناهموار خودش را نشان میدهد.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/01/زانتیا-کابین-300x226.jpg
یکی دیگر از ویژگیهای مثبت زانتیا ترمزهای پرقدرت و قابلاطمینان آن هستند. سیستم ترمز در چرخهای عقب از نوع دیسکی و در چرخهای جلو دیسکی خنکشونده است و از سیستمABS بهره میبرد. همچنین 2 عدد ایربگ و کمربندهای پیشکشنده ایمنی سرنشینان را تامین میکنند. اما زانتیا یکی از پایینترین نمرات تست تصادف را به خود اختصاص داده و بیرحمانه ضربه را به کابین منتقل میکند و آسیبپذیری سقف آن در تصادفات از جلو و عقب بیش از حد معمول است. لوازم یدکی زانتیا نسبت به خودروهای این بخش بازار گرانقیمت است و لوازماش در برخی موارد حتی از ۳۲۳ هم گرانتر است. این فرانسوی درشتهیکل استهلاک بالایی هم دارد و در ازای سواری نرم و موتور پرقدرتی که در اختیارتان میگذارد، در بعضی موارد حسابی به جیبتان فشار وارد میکند! مصرف سوخت زانتیا نیز در بهترین حالت ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که چندان بهصرفه نیست.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-1-300x169.jpg
هیوندای آوانته
هیوندای آوانته از محصولات خودروسازی راین، روزگاری جدیترین رقیب زانتیا و 323 بهشمار میآمد و هنوز هم سلیقههای خاصی که به دنبال خرید خودرو صفر نیستند و ریسک دستدوم خریدن را قبول میکنند را بهسوی خود جذب میکند. قیمت بالا در زمان عرضه و طراحی ظاهری نهچندان عامهپسند آوانته باعث شد علیرغم قابلیتهای فنی چشمگیر، مقبولیت مناسبی در ایران نداشته باشد. بههمینخاطر هم تعداد گزینههای دستدوم آن در بازار نسبت به رقبا کمتر است. زیباترین بخش طراحی آوانته را باید در قسمت عقب مشاهده کرد که همه اجزای آن با یکدیگر هماهنگی چشمنوازی دارند. اما در نمای جلو شاهد یک طراحی قدیمی و از مد افتاده هستیم، فرم چراغهای جلو کاملا به ما گوشزد میکند که با یک خودرو متعلق به 2 دهه پیش طرف هستیم.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-2-300x169.jpg
کابین آوانته همچون زانتیا و ۳۲۳ جادار و راحت است. کنسول جلو اما طراحی بسیار قدیمی و ناهماهنگی دارد و بیشتر به کنسول کامیونهای اسکانیا شبیه است! کیفیت متریال کابین نیز در سطح قیمت خودرو نیست و در بعضی موارد ناامیدکننده است. پلاستیک خشک بهکار رفته در قسمتهای مختلف کابین و صندلیهای پارچهای نهچندان زیبا توی ذوق سرنشینان میزنند. اما مونتاژ قطعات با دقت بالایی صورت گرفته و با گذشت چندین سال از عمرش خبری از صداهای اضافه داخل کابین نیست. آوانته در 2 مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه شد، که مدل دنده دستی از کلاچی نرم برخوردار است و جعبهدنده آن عملکرد مناسبی دارد. عملکرد گیرباکس اتوماتیک اما با تاخیرهایی در معکوس دادن همراه است و حس میشود چندان با پیشرانه هماهنگ نیست.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2015/07/هیوندای-آوانته-3-300x225.jpg
مدل موردنظر بهعنوان نسل سوم آوانته (النترا)، یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ را در خود جای داده است. آوانته با ۱۴۰ اسببخار قدرت و سقف سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت، یکی از قدرتمندترین انتخابهای دستدوم زیر ۵۰ میلیون تومان بهشمار میرود. البته سواری آوانته نسبتا خشک است و سیستم تعلیق ضعفهایی دارد و از نظر نرمی به پای زانتیا نمیرسد. میتوان راحتی سوار آنرا با مزدا ۳۲۳ در یک سطح ارزیابی کرد. اما هندلینگ و چسبندگی مناسب جای هیچ گلهای باقی نمیگذارد و استهلاک و مصرف پایین، از آوانته یک خودرو اقتصادی ساختهاند، درست برخلاف رقیبی همچون زانتیا که استهلاک بالایی دارد. اما لوازم جانبی و یدکی آوانته نسبت به سایر خودروهای دستدوم این رنج قیمت، همچون زانتیا و حتی ماکسیما هم گرانتر است. بهطور مثال تعدادی از لوازم آن نظیر گیرباکس اتوماتیک، به دلیل افزایش قیمت به خاطر نوسانات ارز صرفه اقتصادی برای فروش ندارند و به ناچار باید به دنبال لوازم استوک (دست دوم) برای آن بگردید. بازار خریدوفروش آوانته نیز نسبت به رقبایی نظیر زانتیا و مزدا ۳۲۳ داغ نیست و رونقی ندارد.
خاطرهبازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350
نگاهی به برلیانس سری 200 / کیفیت در گروه ارزان قیمت ها
در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل
آریو ، مسافر چینی مهمان سایپا
شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟
بازار دست دوم: مگان بخریم یا مزدا3 نسل قبل ؟
اتفاقهای خوب در کلاس هاچبکهای جمع و جور
کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22
جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم- مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا
ادامه مطلب.....