م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
از کلاس استیشن ها یا شوتینگ بریکها باید به عنوان یکی از کلاسهای خاص خودرویی نام برد که شاید چندان عامه پسند نباشد، اما نمیتوان گفت که تعداد طرفداراناش کم است. کلاسی بین سدانها و واگنها که علاوه بر فضای بزرگ و خانوادگی کابین، طراحی و ویژگیهای اسپرت یک سدان را نیز با خود به همراه دارند. شاید بتوان از مرسدس بنز CLS شوتینگ بریک به عنوان یکی از معروفترین اعضای این سگمنت نام برد. اما در اینجا به نماینده جدید جگوار در این کلاس میپردازیم. جگوار XF اسپرت بریک که با تازگی از سوی این خودروساز انگلیسی معرفی شده و مشخصات جذابی دارد.
داشتن یک خودروی اسپرت که در عین حال، جادار و راحت باشد، آرزوی بسیاری از مردم دنیا است. تا دو دههی قبل، خودروهای استیشن با وانتهای اتاقدار مقایسه میشدند؛ چراکه نهتنها پیشرانههای قدرتمند و پرشتابی نداشتند، بلکه از نظر تواناییهای مربوط به فرمانپذیری و قابلیتهای حرکتی هم نسبت به نمونههای سدان و هاچبک با مشکلاتی همراه بودند. در سالهای اخیر با معرفی ولوو V90، مرسدس کلاس E و بیامو سری 5 در کلاس استیت (استیشن)، جذابیت خودروهایی از این قبیل افزایش یافته است و طرفداران زیادی از اقشار متفاوت جامعه، مثل خانوادههای پرجمعیت و افرادی که سفرهای بلند جادهای را به نشستن در هواپیما ترجیح میدهند، به سمت خود جذب کرده است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۲-300x200.jpg
بیش از ۸۰ سال از تأسیس جگوار میگذرد و این شرکت هم مانند دیگر خودروسازان اصیل انگلیسی با افت و خیزهای فراوانی در طول عمر خود دست و پنجه نرم کرده است. جگوار در سال ۲۰۰۸ با لندروور ادغام شد و از حدود ۱۰ سال پیش، تحت مالکیت گروه تاتاموتورز هندوستان قرار گرفت. امروزه تنوع محصولات جگوار به ۸ مدل رسیده است. خودروی XF پس از مدل XE، ارزانترین محصول این برند محسوب میشود و با آستانهی قیمت ۴۱ هزار دلار برای نمونهی تک دیفرانسیل سدان، ارائه میشود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۱-300x200.jpg
مدل جدید اسپرت بریک برمبنای نسل سوم سدان XF است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود، با ویژگیهای جذاب ظاهری و فنی ارائه میشود که شامل سقف پانورامیک یک تکه با طول ۱.۶ متر، پیشرانههای مدرن، سیستم تهویه مطبوع اییون و چندین آپشن دیگر خواهند بود.
فعلا قرار نیست قدرتمندترین پیشرانهی سدان XF که ۳ لیتر سوپرشارژ به قدرت ۳۸۰ اسب بخار است، برای نمونهی اسپرتبریک قابل سفارش باشد. در عوض، پیشرانهی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتنمتر، برای این خودرو ارائه خواهد شد که میانگین مصرف سوخت ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. با توجه به علاقهی بازار اروپا و خصوصا کشور انگلستان به مدلهای دیزلی، پیشرانههایی با قدرتهای ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۴۰ اسب بخار برای جگوار XF اسپرتبریک قابل انتخاب خواهند بود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۵-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۴-150x150.jpg
این خودرو به احتمال فراوان، نمونهی ۳۰۰ اسب بخار دیزلی با گشتاور ایدهآل ۷۰۰ نیوتنمتر هم به همراه خواهد داشت که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۶ ثانیه و مصرف گازوئیل ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ممکن میکند. جگوار ادعا میکند که ارزانترین نمونه از XF اسپرتبریک میتواند با صرف زمانی حدود ۹.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و توانایی بوکسل کردن باری به وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم را داشته باشد.
هرچند نمای روبروی این خودرو از زبان طراحی مدرن جگوار طبیعت میکند و تفاوت چشمگیری با نسل اول در سال ۲۰۰۷ ندارد؛ از زاویهی جانبی و خصوصا قسمت پشت، پویا و جذاب به نظر میرسد. خطوط ریلی روی سقف، اسپویلر عقب و خطوط حجمدهندهی بدنه، فرم کلی جگوار XF اسپرت بریک را بهتر از گذشته و قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیا در این کلاس نشان میدهند. چراغهای زیبای عقب کاملا مشابه نمونهی سدان نیستند و از مدل اسپرت و کوپهی F تایپ الهام گرفته شدهاند تا با حالتی کشیده، از نمای کنار هم به خوبی دیده شوند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۳-300x183.jpg
فضای صندوق بار، مهمترین عامل جذب مردم به سمت خودروهای کلاس استیت است. جگوار XF اسپرت بریک حالا قابل رقابت با نمونههای ساخت آلمان و فراتر از ولو V90 خواهد بود؛ چرا که پس از جمع کردن صندلیهای ردیف دوم، بیش از ۱۷۰۰ لیتر فضای مفید در اختیار سرنشینان خواهد گذاشت؛ درحالیکه بهصورت استاندارد، ۶۵۶ لیتر است. درب صندوق با سنسور زیر سپر و با فرمان پا، به راحتی و به کمک موتورهای کوچک الکتریکی باز و بسته میشود؛ ضمن اینکه به لطف مچبند ضد آب موسوم به جگوار اکتیویتی، میتوان از راه دور و با فشار یک دکمه، درب صندوق بار را باز یا بسته کرد. جگوار XF اسپرت بریک میتواند با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و باربند فابریک که قابلیت حمل بار به وزن ۱۰۰ کیلوگرم و با حجم ۳۲۰ لیتر دارد نیز سفارش داده شود.
جگوار همانند مدلهای مدرن لندروور، تلاش زیادی بر ساده کردن طراحی داخلی خودروهای خود داشته است و این روند، در XF اسپرتبریک به خوبی دیده میشود. کابین این خودرو، سرشار از چرم مرغوب در صندلیها و داشبورد است که با کنتراست رنگهای متنوعی مثل خاکستری و قهوهای، یا سفید و مشکی قابل سفارش خواهد بود. کنسول و قسمت استراحتگاه بازو، طوری طراحی شده است تا بهترین ارگونومی را برای بدن راننده داشته باشد و آرامش در سفرهای طولانی مدت را تأمین کند. نمایشگر اصلی میتواند در سایزهای ۸، ۱۰ و ۱۲.۳ اینچ سفارش داده شود که از ناوبری مدرن و سیستم پخش چندرسانهای با قابلیت اتصال به انواع تلفن هوشمند پشتیبانی میکند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۷-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۶-150x150.jpg
آستانهی قیمت جگوار XF اسپرت بریک مدل ۲۰۱۸ که از مهرماه عرضه خواهد شد، ۴۵ هزار دلار اعلام شده است که زنگ خطری برای رقبای آلمانی محسوب میشود. آپشنهای استاندارد این خودرو مثل سقف تمام پانورامیک، صندلیهای تمام الکتریکی جلو، تهویه مطبوع مدرن و بسیاری دیگر، جذابیت این محصول جگوار برای بازار جهانی را افزایش میدهد؛ ضمن اینکه اصالت سازندهی این خودرو، غیرقابل انکار است.
تویوتا ارزشمندترین برند خودرویی جهان
برترین خودروهای زیر ۲۰ هزار دلاری در آمریکا
هر کشور اروپایی به کدام خودرو روی خوش نشان میدهد؟
مدل جدید تویوتا پرادو به بازار می آید
از خودروهای جدید لو رفته چه خبر؟
تویوتا کمری ۲۰۱۸ با ۲ مدل مختلف به بازار میآید
ادامه مطلب.....
داشتن یک خودروی اسپرت که در عین حال، جادار و راحت باشد، آرزوی بسیاری از مردم دنیا است. تا دو دههی قبل، خودروهای استیشن با وانتهای اتاقدار مقایسه میشدند؛ چراکه نهتنها پیشرانههای قدرتمند و پرشتابی نداشتند، بلکه از نظر تواناییهای مربوط به فرمانپذیری و قابلیتهای حرکتی هم نسبت به نمونههای سدان و هاچبک با مشکلاتی همراه بودند. در سالهای اخیر با معرفی ولوو V90، مرسدس کلاس E و بیامو سری 5 در کلاس استیت (استیشن)، جذابیت خودروهایی از این قبیل افزایش یافته است و طرفداران زیادی از اقشار متفاوت جامعه، مثل خانوادههای پرجمعیت و افرادی که سفرهای بلند جادهای را به نشستن در هواپیما ترجیح میدهند، به سمت خود جذب کرده است.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۲-300x200.jpg
بیش از ۸۰ سال از تأسیس جگوار میگذرد و این شرکت هم مانند دیگر خودروسازان اصیل انگلیسی با افت و خیزهای فراوانی در طول عمر خود دست و پنجه نرم کرده است. جگوار در سال ۲۰۰۸ با لندروور ادغام شد و از حدود ۱۰ سال پیش، تحت مالکیت گروه تاتاموتورز هندوستان قرار گرفت. امروزه تنوع محصولات جگوار به ۸ مدل رسیده است. خودروی XF پس از مدل XE، ارزانترین محصول این برند محسوب میشود و با آستانهی قیمت ۴۱ هزار دلار برای نمونهی تک دیفرانسیل سدان، ارائه میشود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۱-300x200.jpg
مدل جدید اسپرت بریک برمبنای نسل سوم سدان XF است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود، با ویژگیهای جذاب ظاهری و فنی ارائه میشود که شامل سقف پانورامیک یک تکه با طول ۱.۶ متر، پیشرانههای مدرن، سیستم تهویه مطبوع اییون و چندین آپشن دیگر خواهند بود.
فعلا قرار نیست قدرتمندترین پیشرانهی سدان XF که ۳ لیتر سوپرشارژ به قدرت ۳۸۰ اسب بخار است، برای نمونهی اسپرتبریک قابل سفارش باشد. در عوض، پیشرانهی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتنمتر، برای این خودرو ارائه خواهد شد که میانگین مصرف سوخت ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. با توجه به علاقهی بازار اروپا و خصوصا کشور انگلستان به مدلهای دیزلی، پیشرانههایی با قدرتهای ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۴۰ اسب بخار برای جگوار XF اسپرتبریک قابل انتخاب خواهند بود.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۵-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۴-150x150.jpg
این خودرو به احتمال فراوان، نمونهی ۳۰۰ اسب بخار دیزلی با گشتاور ایدهآل ۷۰۰ نیوتنمتر هم به همراه خواهد داشت که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۶ ثانیه و مصرف گازوئیل ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ممکن میکند. جگوار ادعا میکند که ارزانترین نمونه از XF اسپرتبریک میتواند با صرف زمانی حدود ۹.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و توانایی بوکسل کردن باری به وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم را داشته باشد.
هرچند نمای روبروی این خودرو از زبان طراحی مدرن جگوار طبیعت میکند و تفاوت چشمگیری با نسل اول در سال ۲۰۰۷ ندارد؛ از زاویهی جانبی و خصوصا قسمت پشت، پویا و جذاب به نظر میرسد. خطوط ریلی روی سقف، اسپویلر عقب و خطوط حجمدهندهی بدنه، فرم کلی جگوار XF اسپرت بریک را بهتر از گذشته و قابل رقابت با بهترین خودروهای دنیا در این کلاس نشان میدهند. چراغهای زیبای عقب کاملا مشابه نمونهی سدان نیستند و از مدل اسپرت و کوپهی F تایپ الهام گرفته شدهاند تا با حالتی کشیده، از نمای کنار هم به خوبی دیده شوند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۳-300x183.jpg
فضای صندوق بار، مهمترین عامل جذب مردم به سمت خودروهای کلاس استیت است. جگوار XF اسپرت بریک حالا قابل رقابت با نمونههای ساخت آلمان و فراتر از ولو V90 خواهد بود؛ چرا که پس از جمع کردن صندلیهای ردیف دوم، بیش از ۱۷۰۰ لیتر فضای مفید در اختیار سرنشینان خواهد گذاشت؛ درحالیکه بهصورت استاندارد، ۶۵۶ لیتر است. درب صندوق با سنسور زیر سپر و با فرمان پا، به راحتی و به کمک موتورهای کوچک الکتریکی باز و بسته میشود؛ ضمن اینکه به لطف مچبند ضد آب موسوم به جگوار اکتیویتی، میتوان از راه دور و با فشار یک دکمه، درب صندوق بار را باز یا بسته کرد. جگوار XF اسپرت بریک میتواند با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و باربند فابریک که قابلیت حمل بار به وزن ۱۰۰ کیلوگرم و با حجم ۳۲۰ لیتر دارد نیز سفارش داده شود.
جگوار همانند مدلهای مدرن لندروور، تلاش زیادی بر ساده کردن طراحی داخلی خودروهای خود داشته است و این روند، در XF اسپرتبریک به خوبی دیده میشود. کابین این خودرو، سرشار از چرم مرغوب در صندلیها و داشبورد است که با کنتراست رنگهای متنوعی مثل خاکستری و قهوهای، یا سفید و مشکی قابل سفارش خواهد بود. کنسول و قسمت استراحتگاه بازو، طوری طراحی شده است تا بهترین ارگونومی را برای بدن راننده داشته باشد و آرامش در سفرهای طولانی مدت را تأمین کند. نمایشگر اصلی میتواند در سایزهای ۸، ۱۰ و ۱۲.۳ اینچ سفارش داده شود که از ناوبری مدرن و سیستم پخش چندرسانهای با قابلیت اتصال به انواع تلفن هوشمند پشتیبانی میکند.
http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۷-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/06/جگوار-XF-اسپرت-بک-۶-150x150.jpg
آستانهی قیمت جگوار XF اسپرت بریک مدل ۲۰۱۸ که از مهرماه عرضه خواهد شد، ۴۵ هزار دلار اعلام شده است که زنگ خطری برای رقبای آلمانی محسوب میشود. آپشنهای استاندارد این خودرو مثل سقف تمام پانورامیک، صندلیهای تمام الکتریکی جلو، تهویه مطبوع مدرن و بسیاری دیگر، جذابیت این محصول جگوار برای بازار جهانی را افزایش میدهد؛ ضمن اینکه اصالت سازندهی این خودرو، غیرقابل انکار است.
تویوتا ارزشمندترین برند خودرویی جهان
برترین خودروهای زیر ۲۰ هزار دلاری در آمریکا
هر کشور اروپایی به کدام خودرو روی خوش نشان میدهد؟
مدل جدید تویوتا پرادو به بازار می آید
از خودروهای جدید لو رفته چه خبر؟
تویوتا کمری ۲۰۱۸ با ۲ مدل مختلف به بازار میآید
ادامه مطلب.....