• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

اخبار خودرو داخلی نگاهی به تفاوت‌های پژو پارس LX با پارس معمولی

  • شروع کننده موضوع میلاد میرعابدینی
  • تاریخ شروع
م

میلاد میرعابدینی

مهمان
مهمان
پژو پارس، سال 1379 به عنوان یکی از نخستین خودروهای لوکس کشور وارد بازار شد و با تکیه بر ویژگی‌هایی نظیر کاربرد طرح چوب برای تزیین کابین، ترمز و گیربکس قدرت مندتر نسبت به پژو 405 و امکاناتی نظیر شیشه ها و آینه های تمام برقی و … مورد استقبال قرار گرفت.

پژو پارس، سال 1379 به عنوان یکی از نخستین خودروهای لوکس کشور وارد بازار شد و با تکیه بر ویژگی‌هایی نظیر کاربرد طرح چوب برای تزیین کابین، ترمز و گیربکس قدرت مندتر نسبت به پژو 405 و امکاناتی نظیر شیشه ها و آینه های تمام برقی و … مورد استقبال گسترده قرار گرفت و الحق، به نسبت زمان ورود و شرایط آن موقع بازار، موفق بود. اما بعد از از گذشت 14 سال، بالا رفتن سطح انتظار خریداران از یک سو و ورود انواع خودروهای تازه نفس چینی و غیر چینی از سوی دیگر، شرایط را برای پارس دوست داشتنی طوری رقم زده که به نظر می رسد تنها به لطف بازار انحصاری و پیشینه خوب سرپا است.


تا به امروز ویرایش‌های مختلفی از پارس به بازار آمده که در اینجا به برخی تفاوت های پژو پارس معمولی با پژو پارس LX می پردازیم؛ در تجربه رانندگی که پژو پارس معمولی داشتیم، صدای نسبتا زیاد کارکرد پیشرانه در دورهای پایین، بدون هیچ کم و کاستی به داخل کابین نفوذ می کرد و در دورهای بالا، حتی با وجود روشن بودن پخش صوت نیز به گوش می رسید. عموما کیفیت روغن موتور استفاده شده در خودروهای صفر کیلومتر وطنی، اگر بد نباشد، چندان رضایت بخش هم نیست و لذا تعویض زود هنگام آن می تواند روی کارکرد روان پیشرانه تاثیر شایانی داشته باشد.

در پژو پارس LX نیز همین صداها به گوش می رسد؛ در هر دو خودرو استفاده از تایرهای چینی به جای تایرهای داخلی که به مراتب کیفیت مطلوب تری دارد، کیفیت سواری را کاهش داده است. همچنین در پارس LX، سروصداهایی از درب راننده به گوش می‌رسد و همینطور اگر خودرو را بدون گرم کردن و بلافاصله پس از استارت زدن به حرکت درآورید هرازگاهی صدایی عجیب و غریب و ممتد برای مدت چند ثانیه از بخش عقبی خودرو به گوش می‌رسد.

http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/پژو-پارس-ال-ایکس-۳-300x225.jpg


کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین هر دو مدل چندان دلچسب به نظر نمی رسد و ترکیب پلاستیک نرم و طرح چوب برای تزئین آن، در کنار قسمت های موکت مانند روی رودری ها، بیشتر از آن که لوکس جلوه کنند، قدیمی هستند. طرح روکش صندلی ها و تناسبی که با کلیت کابین دارند رضایت بخش به نظر می رسد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، شایان توجه است که جنس مواد به کار رفته در کابین و دکمه‌ها و ادوات کنترلی جلوداشبورد و دقت مونتاژ آنها نسبت به نسخه‌های اولیه این جلو داشبورد طرح جدید که از کیفیت و دقت مونتاژ بسیار نازلی بهره می‌بردند، پیشرفت نسبتا خوبی داشته است‌‌، هر‌چند که هنوزهم جای پیشرفت و بهترشدن دارد. گفتنی است که پارس‌های جدید در بین فعالان بازار خودرو به داشبورد سوناتایی مشهور هستند.

http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/پژو-پارس-ال-ایکس-۲-300x225.jpg


زیر کاپوت پژو پارس معمولی، پیشرانه XU7 قرار دارد که با 1761 سی سی گنجایش و 8 سوپاپ، می‌تواند حداکثر 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتون متر گشتاور تولید کند و در ترکیب با گیربکس 5 سرعته غیرخودکار، شتاب گیری اولیه و میانی نسبتا مناسبی برای این خودروی 1215 کیلوگرمی رقم می زند. پیشرانه به آرامی دور می گیرد و تعویض دنده ها نیز به نرمی انجام می‌شود.

تیپ LX اما بر خلاف نسخه معمولی، به پیشرانه 1587 سی سی 16 سوپاپ 108 اسبی TU5 مجهز شده که ازنظر تکنولوژی از XU7 به روزتر است. پس از حرکت قدرت و بازدهی مناسب پیشرانه TU5 را به وضوح حس می کنیم و تیپ LX نسبت به نسخه معمولی پارس از کیفیت فنی و عملکردی بالاتری برخوردار است و علاوه بر اینکه در شتاب گیری‌ها عملکرد قابل قبولی دارد‌‌، در سواری و حرکت هم سرحال و باطراوت احساس می‌شود‌.

http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/پژو-پارس-ال-ایکس-کابین-300x178.jpg

در پارس LX هماهنگی جعبه دنده پنج سرعته دستی BE3 و پیشرانه ایده‌آل نیست اما آنقدرها هم بد هم نیست و در مجموع قابل قبول است. در مقوله مصرف سوخت هم LX نسبت به نسخه معمولی پرفروغ‌تر و بهینه‌تر ظاهر می‌شود و ارقام قابل قبولی از خود بر جای می‌گذارد.

http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/۱پژو-پارس-150x150.jpg http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/پژو-پارس-150x150.jpg
در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی پارس مواردی چون 2کیسه هوای ایمنی‌، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی مجهز به سامانه‌های کمکی ABS وEBD، سامانه ضد‌سرقت، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، بلوتوث(هندزفری) و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، زیر آرنجی صندلی عقب به همراه امکان دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، چراغ نقشه‌خوان و شیشه‌های برقی جلو و عقب (شیشه اتوماتیک راننده) را شامل می‌شود.


در کل پژو پارس را می توان خودرویی دانست که از نظر راندمان فنی، ظاهر و تزئینات کابین، به سختی می تواند هم پای محصولات جدید وارداتی و حتی وطنی پیش برود و در کنار 405، به نوعی بیشتر خاطره انگیز است تا جذاب! لذا بدون در نظر گرفتن محدودیت های مدیریتی، می توان اظهار داشت این ماشین میان سال، تقریبا تمام شرایط بازنشستگی را دارد و شاید بهتر باشد انرژی مسئولین و متخصصین ایران خودرو، روی توسعه و ارتقا کیفیت مدل های جدید متمرکز شود.

پژو پارس معمولی با قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان و پژو پارس LX با قیمت 41 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.


منبع: خبرماشین

تولید پژو ۲۰۰۸ ، کابوسی برای جولان چینی ها

دستاوردهای قابل تقدیر شرکت ایساکو

گزارشی از آمار تولید و فروش محصولات ایران خودرو

شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو (اردیبهشت 96)


ادامه مطلب.....
 
بالا