ع
علی فیاض
مهمان
مهمان
اخبار به دست امده از خودرو ها حاکی از برگزاری تست فنی نسل چهارم تویوتا پریوس هیبریدی می باشد که ماحصل تست آخرین نسخه تویوتا هیبرید را در ادامه می خوانید
به گزارش سایت خودرو ، نوشتن از محصولات تویوتا با توجه به محبوبیتی که در بازار به دلیل کیفیت خود کسب کرده است کمی سخت به نظر می آید و اما شرح ماوقع تست این خودرو :
ساعت ۱۰ صبح از نمایندگی مرکزی ایرتویا در جاده دماوند با تعدادی از خبرنگاران خودرویی به سمت فرودگاهی در جاده خاوران به سمت مشهد به راه افتادیم.
نسخه نوک مدادی رنگ تویوتا پریوس هیبرید قبل از ما به وسیله یک دستگاه خودروبر به سمت محل تست حرکت کرده بود و ما بعد از طی مسافتی حدودا دو ساعته به محل فرودگاه و تست تویوتا پریوس هیبرید رسیدیم.
با قرار گرفتن خودرو در محل باند پرواز فرودگاه و انجام هماهنگی های اولیه با مسئولین فرودگاه نوبت تست پریوس فرا رسید.
در ابتدا که به سمت خودرو می روید با تماشای تویوتا پریوس اولین نکته ای که جلب توجه می کند نوع طراحی ظاهری آن است به نحوی که با تماشای طراحی مدرن و آینده نگرانه آن شمه هایی از طراحی خودروهای آینده به ذهن متبادر می شود.
خطوط برجسته روی کاپوت که با طراحی خاص چراغ ها و جلوپنجره باریک پریوس تلفیق شده است ظاهری خشمگین و اسپرت به این محصول سبز و دوستدار محیط زیست تویوتا بخشیده است.
در طراحی قسمت جلوی تویوتا پریوس نکته ای که به چشم می آید تلاش طراحان برای کاهش حداکثری مقاومت خودرو در برابر باد است که فرم روبه پایین سمت جلوی پریوس به خوبی این خواسته را برای مهندسان تویوتا تامین کرده است.
در قسمت عقب تویوتا پریوس می بینیم که سقف تا بالای چراغ های عقب امتداد پیدا کرده است.طراحی درب صندوق عقب و قرار گرفتن شیشه ای بزرگ در میان آن ظاهری شبیه به خودروهای هاچ بک به این سدان هیبریدی تویوتا بخشیده است به نحوی که بسیاری از مردم در ابتدا پریوس را یک خودروی هاچ بک می پندارند!
طراحی آینده نگرانه ظاهری پریوس در داخل خودرو هم به خوبی نمود پیدا کرده است.با نشستن درون نسل چهارم پریوس هیبریدی و با در دست گرفتن فرمانی که با روکش چرم پوشیده شده است به خوبی حس یک خودروی مجلل را به شما منتقل می کند.
هر چند که تجربه قرار گرفتن صفحه کیلومتر در وسط داشبورد برای دفعات اول کمی باعث سردرگمی در رانندگی می شود ولی همراهی مونیتور لمسی در پایین این قسمت و تلفیق آن با دریچه های تهویه زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است که لمس این تجربه را فقط در پریوس می توان درک کرد!
اهرم دنده در پایین مونیتور و زیر دکمه های کنترلی خودرو قرار گرفته است و در عوض در مکان قرار گیری اهرم دنده در سایر خودروها شاهد یک شارژر وایرلس برای شارزگوشی های موبایل هوشمند هستیم.
در طراحی قسمت بالایی داشبورد از نوعی پلاستیک نرم بهره گرفته شده است که در قسمت های پایینی با متریالی سخت ترکیبی زیبا و مجلل را برای داشبورد پریوس فراهم آورده است.
صندلی راننده در تویوتا پریوس قابلیت تنظیم در ۶ حالت و صندلی کنار ۴ حالت را دارد ضمن اینکه با خواباندن صندلی قسمت عقب می توان به افزایش حجم صندوق عقب پریوس اقدام کرد.
بعد از بررسی طراحی خارجی و داخلی خودرو همراه با آپشن ها و امکاناتی که در این خودرو تعبیه شده بود نوبت به تست فنی نسل چهارم تویوتا پریوس رسید.
با توجه به طول و عرض باند فروگاه و همکاری مسئولان فرودگاه شرایط خوبی برای تست پریوس هیبریدی از جانب ایرتویا برایمان فراهم شده بود که تجربه آن کمتر برای خبرنگاران خودرویی پیش می آید.
در ابتدا که با کلید استارت خودرو را روشن می کنید بی صدا بودن خودرو حس خوشایندی به شما می بخشد که تجربه آن در کمتر ماشینی وجود دارد و این یکی از مزایای این خودروی هیبریدی تویوتا است.
تویوتا پریوس که یک خودروی دورگه است از یک موتور ۴ سیلندر با قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در کنار یک پیشرانه برقی بهره می برد.
موتور ۱٫۸ لیتری پریوس در شروع حرکت قدرت خوبی را به چرخ های خودرو خصوصا در حال رانندگی اسپرت منتقل می کرد و شتاب قابل قبولی را برای این خودروی سبز فراهم می کرد.
ترمز پریوس که در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی است همراه با سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) به خوبی از پس کنترل خودرو در سرعت بالا و در زمان پیچیدن با سرعت زیاد بر می آمد.
در رانندگی با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر به لطف فرمان برقی پریوس راننده کنترل خوبی روی خودرو خواهد داشت و به خوبی و با سرعت بالا می تواند شاهد اجرای دستورات خود باشد.
رانندگی با سرعت بالا در پریوس که کسب بالاترین رتبه ایمنی از موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) را در کارنامه خود به ثبت رسانده همراه با ۷ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای و زانویی) باعث نوعی اعتماد به نفس می شود که البته در مکانی که ما این خودرو را تست کردیم مشکلی نداشت ولی یقینا در خیابان ها این اعتماد به نفس تا حد زیادی کاذب خواهد بود حتی برای تویوتا پریوس!
به هر حال ما پریوس را در سرعت بالا هم تست کردیم که به جز صدای لاستیک ها در زمان دور زدن با سرعت بالا موردی را مشاهده نکردیم که این دلیل این صدا را در شماره واندازه لاستیک های فابریک این خودرو یافتیم.
مصرف سوخت ترکیبی پریوس هیبریدی معادل ۴٫۵ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است که با توجه به ظرفیت باک ۴۰ لیتری آن، در صورت پر بودن، مسافتی نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر را میتوان با آن طی نمود که طی این مسافت با توجه به قیمت سوخت خصوصا در خارح از ایران یکی از مزیت های اصلی این خودرو محسوب می شود.
در ادامه اگر می خواهید بدانید که کارکرد تویوتا هیبرید به چه صورت است ایرتویا که نمایندگی رسمی تویوتا در ایران را بر عهده دارد به این صورت شرح داده است:
زمانی که خودرو شروع به حرکت میکند، اگر سرعت خودرو زیر ۴۵ کیلومتر بر ساعت باشد و باتری هم افت ولتاژ نداشته باشد، خودرو تنها با نیروی محرکه برقی کار میکند. در این وضعیت، مصرف بنزین و آلایندگی موتور «صفر» است. اما هنگامی که راننده پدال گاز را فشار داده و میخواهد شتاب بگیرد، یعنی در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر بر ساعت، موتور بنزینی به طور اتوماتیک روشن شده و به نیروی محرکه برقی اضافه میگردد.
در این وضعیت، اضافه نیروی محرکه تولید شده موجب شارژ باتری هیبریدی نیز میشود. در این حالت، مصرف بنزین و آلایندگی بهصورت بهینه انجام میشود. در کنار سیستمهای ترمز متعارف (ABS و…)، یکی از ویژگیهای منحصربهفرد خودروهای هیبریدی، دارا بودن سیستم ترمز احیاء کننده میباشد که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز در سرپایینیها و یا ترمزگیری، وارد عمل شده و انرژی حاصل از ترمز را بهصورت انرژی الکتریکی در باتری ذخیره میکند.
هنگامی هم که خودرو متوقف میشود موتور بنزینی به طور اتوماتیک خاموش میشود و همچنان خودرو در وضعیت برقی، آماده به حرکت میباشد. این امر موجب صرفهجویی در مصرف بنزین و نیز کاهش آلایندگی میگردد.
در آخر با مشخصات فنی این خودرو آشنا شوید.
نوع موتور : هیبریدی (بنزینی و برقی)
موتور بنزینی : ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ ، DOHC ، VVT-i، حداکثر قدرت موتور بنزینی ۹۵ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه ، حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
موتور برقی : ولتاژ کار برقی ۶۰۰ ولت ، ولتاژ باتری ۲۰۱/۶ ولت ، نوع باتری HV باتری هیبریدنیکل متال
حجم موتور : ۱۸۰۰ سی سی
حداکثر قدرت موتور : ۱۲۱ اسب بخار (اسب بخار\دور*دقیقه)
نوع جعبه دنده : E-CVT
ابعاد خودرو (طول، عرض، ارتفاع) : ۴۵۴۰*۱۷۶۰*۱۴۹۰ میلی متر
فاصله بین دو محور : ۲۷۰۰ میلی متر
سایز تایر : ۱۹۵/۶۵R15
وزن خودرو : ۱۳۹۴ کیلوگرم
سیستم تعلیق جلو : مک فرسون
سیستم تعلیق عقب : بازوی دوبل جناغی به همراه میل موج گیر
حجم باک بنزین : ۴۳ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : ۳٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ترمز جلو : دیسکی خنک شونده
ترمز عقب : دیسکی
ترمز و پایداری : سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS) ، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)
سیستم های کمک هدایتی و کنترلی هوشمند : کروز کنترل – سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت – سیستم تشخیص نقاط کور در آینه های جانبی (BSM) – سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (O) (RCTA) – انتخاب نحوه رانندگی EV و ECO,SPORT,NORMAL
سیستم کمک پارک : سنسور عقب – دوربین عقب
سیستم های امنیتی : کیسه های هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای و زانویی راننده ، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها
سیستم فرمان : فرمان برقی به همراه تنظیم دستی به صورت تلسکوپی و ارتفاع و کنترلر های بلوتوث و سیستم صوتی
صندلی ها : تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ حالت و سرنشین جلو ۴ حالت – تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده (O) – صندلی های عقب تاشو ۶۰/۴۰ – کنسول برای سرنشینان عقب
آینه داخلی : الکتروکرومیک
سیستم مولتی مدیا : سیستم صوتی و مولتی مدیا JBL – صفحه نمایشگر تاچ- NAVIGATION-BLUETOOTH -USB- AUX – ده عدد اسپیکر (O)
سیستم تهویه : سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت
سیستم روشنایی : کنترل اتوماتیک چراغ های جلو (Auto levelling) ، سیستم روشنایی در روز (DRL)
شیشه ها : برقی – شیشه های جانبی و عقب مانع از ورود اشعه UV
آینه ها : آینه های هم رنگ با بدنه ، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی
سان روف : ندارد
مصرف سوخت شهری (L/100KM) : 3.3
مصرف سوخت ترکیبی (L/100KM) : 3.5
مصرف سوخت جاده ای (L/100KM) : 3.7
سایر : شارژ بدون سیم گوشی موبایل (O) (QI)
The post خودرو ی دو رگه ی برقی بنزینی ژاپنی appeared first on خودروهای ایرانی و خارجی.
ادامه مطلب.....
به گزارش سایت خودرو ، نوشتن از محصولات تویوتا با توجه به محبوبیتی که در بازار به دلیل کیفیت خود کسب کرده است کمی سخت به نظر می آید و اما شرح ماوقع تست این خودرو :
ساعت ۱۰ صبح از نمایندگی مرکزی ایرتویا در جاده دماوند با تعدادی از خبرنگاران خودرویی به سمت فرودگاهی در جاده خاوران به سمت مشهد به راه افتادیم.
نسخه نوک مدادی رنگ تویوتا پریوس هیبرید قبل از ما به وسیله یک دستگاه خودروبر به سمت محل تست حرکت کرده بود و ما بعد از طی مسافتی حدودا دو ساعته به محل فرودگاه و تست تویوتا پریوس هیبرید رسیدیم.
با قرار گرفتن خودرو در محل باند پرواز فرودگاه و انجام هماهنگی های اولیه با مسئولین فرودگاه نوبت تست پریوس فرا رسید.
در ابتدا که به سمت خودرو می روید با تماشای تویوتا پریوس اولین نکته ای که جلب توجه می کند نوع طراحی ظاهری آن است به نحوی که با تماشای طراحی مدرن و آینده نگرانه آن شمه هایی از طراحی خودروهای آینده به ذهن متبادر می شود.
خطوط برجسته روی کاپوت که با طراحی خاص چراغ ها و جلوپنجره باریک پریوس تلفیق شده است ظاهری خشمگین و اسپرت به این محصول سبز و دوستدار محیط زیست تویوتا بخشیده است.
در طراحی قسمت جلوی تویوتا پریوس نکته ای که به چشم می آید تلاش طراحان برای کاهش حداکثری مقاومت خودرو در برابر باد است که فرم روبه پایین سمت جلوی پریوس به خوبی این خواسته را برای مهندسان تویوتا تامین کرده است.
در قسمت عقب تویوتا پریوس می بینیم که سقف تا بالای چراغ های عقب امتداد پیدا کرده است.طراحی درب صندوق عقب و قرار گرفتن شیشه ای بزرگ در میان آن ظاهری شبیه به خودروهای هاچ بک به این سدان هیبریدی تویوتا بخشیده است به نحوی که بسیاری از مردم در ابتدا پریوس را یک خودروی هاچ بک می پندارند!
طراحی آینده نگرانه ظاهری پریوس در داخل خودرو هم به خوبی نمود پیدا کرده است.با نشستن درون نسل چهارم پریوس هیبریدی و با در دست گرفتن فرمانی که با روکش چرم پوشیده شده است به خوبی حس یک خودروی مجلل را به شما منتقل می کند.
هر چند که تجربه قرار گرفتن صفحه کیلومتر در وسط داشبورد برای دفعات اول کمی باعث سردرگمی در رانندگی می شود ولی همراهی مونیتور لمسی در پایین این قسمت و تلفیق آن با دریچه های تهویه زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است که لمس این تجربه را فقط در پریوس می توان درک کرد!
اهرم دنده در پایین مونیتور و زیر دکمه های کنترلی خودرو قرار گرفته است و در عوض در مکان قرار گیری اهرم دنده در سایر خودروها شاهد یک شارژر وایرلس برای شارزگوشی های موبایل هوشمند هستیم.
در طراحی قسمت بالایی داشبورد از نوعی پلاستیک نرم بهره گرفته شده است که در قسمت های پایینی با متریالی سخت ترکیبی زیبا و مجلل را برای داشبورد پریوس فراهم آورده است.
صندلی راننده در تویوتا پریوس قابلیت تنظیم در ۶ حالت و صندلی کنار ۴ حالت را دارد ضمن اینکه با خواباندن صندلی قسمت عقب می توان به افزایش حجم صندوق عقب پریوس اقدام کرد.
بعد از بررسی طراحی خارجی و داخلی خودرو همراه با آپشن ها و امکاناتی که در این خودرو تعبیه شده بود نوبت به تست فنی نسل چهارم تویوتا پریوس رسید.
با توجه به طول و عرض باند فروگاه و همکاری مسئولان فرودگاه شرایط خوبی برای تست پریوس هیبریدی از جانب ایرتویا برایمان فراهم شده بود که تجربه آن کمتر برای خبرنگاران خودرویی پیش می آید.
در ابتدا که با کلید استارت خودرو را روشن می کنید بی صدا بودن خودرو حس خوشایندی به شما می بخشد که تجربه آن در کمتر ماشینی وجود دارد و این یکی از مزایای این خودروی هیبریدی تویوتا است.
تویوتا پریوس که یک خودروی دورگه است از یک موتور ۴ سیلندر با قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در کنار یک پیشرانه برقی بهره می برد.
موتور ۱٫۸ لیتری پریوس در شروع حرکت قدرت خوبی را به چرخ های خودرو خصوصا در حال رانندگی اسپرت منتقل می کرد و شتاب قابل قبولی را برای این خودروی سبز فراهم می کرد.
ترمز پریوس که در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی است همراه با سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) به خوبی از پس کنترل خودرو در سرعت بالا و در زمان پیچیدن با سرعت زیاد بر می آمد.
در رانندگی با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر به لطف فرمان برقی پریوس راننده کنترل خوبی روی خودرو خواهد داشت و به خوبی و با سرعت بالا می تواند شاهد اجرای دستورات خود باشد.
رانندگی با سرعت بالا در پریوس که کسب بالاترین رتبه ایمنی از موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) را در کارنامه خود به ثبت رسانده همراه با ۷ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای و زانویی) باعث نوعی اعتماد به نفس می شود که البته در مکانی که ما این خودرو را تست کردیم مشکلی نداشت ولی یقینا در خیابان ها این اعتماد به نفس تا حد زیادی کاذب خواهد بود حتی برای تویوتا پریوس!
به هر حال ما پریوس را در سرعت بالا هم تست کردیم که به جز صدای لاستیک ها در زمان دور زدن با سرعت بالا موردی را مشاهده نکردیم که این دلیل این صدا را در شماره واندازه لاستیک های فابریک این خودرو یافتیم.
مصرف سوخت ترکیبی پریوس هیبریدی معادل ۴٫۵ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است که با توجه به ظرفیت باک ۴۰ لیتری آن، در صورت پر بودن، مسافتی نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر را میتوان با آن طی نمود که طی این مسافت با توجه به قیمت سوخت خصوصا در خارح از ایران یکی از مزیت های اصلی این خودرو محسوب می شود.
در ادامه اگر می خواهید بدانید که کارکرد تویوتا هیبرید به چه صورت است ایرتویا که نمایندگی رسمی تویوتا در ایران را بر عهده دارد به این صورت شرح داده است:
زمانی که خودرو شروع به حرکت میکند، اگر سرعت خودرو زیر ۴۵ کیلومتر بر ساعت باشد و باتری هم افت ولتاژ نداشته باشد، خودرو تنها با نیروی محرکه برقی کار میکند. در این وضعیت، مصرف بنزین و آلایندگی موتور «صفر» است. اما هنگامی که راننده پدال گاز را فشار داده و میخواهد شتاب بگیرد، یعنی در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر بر ساعت، موتور بنزینی به طور اتوماتیک روشن شده و به نیروی محرکه برقی اضافه میگردد.
در این وضعیت، اضافه نیروی محرکه تولید شده موجب شارژ باتری هیبریدی نیز میشود. در این حالت، مصرف بنزین و آلایندگی بهصورت بهینه انجام میشود. در کنار سیستمهای ترمز متعارف (ABS و…)، یکی از ویژگیهای منحصربهفرد خودروهای هیبریدی، دارا بودن سیستم ترمز احیاء کننده میباشد که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز در سرپایینیها و یا ترمزگیری، وارد عمل شده و انرژی حاصل از ترمز را بهصورت انرژی الکتریکی در باتری ذخیره میکند.
هنگامی هم که خودرو متوقف میشود موتور بنزینی به طور اتوماتیک خاموش میشود و همچنان خودرو در وضعیت برقی، آماده به حرکت میباشد. این امر موجب صرفهجویی در مصرف بنزین و نیز کاهش آلایندگی میگردد.
در آخر با مشخصات فنی این خودرو آشنا شوید.
نوع موتور : هیبریدی (بنزینی و برقی)
موتور بنزینی : ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ ، DOHC ، VVT-i، حداکثر قدرت موتور بنزینی ۹۵ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه ، حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
موتور برقی : ولتاژ کار برقی ۶۰۰ ولت ، ولتاژ باتری ۲۰۱/۶ ولت ، نوع باتری HV باتری هیبریدنیکل متال
حجم موتور : ۱۸۰۰ سی سی
حداکثر قدرت موتور : ۱۲۱ اسب بخار (اسب بخار\دور*دقیقه)
نوع جعبه دنده : E-CVT
ابعاد خودرو (طول، عرض، ارتفاع) : ۴۵۴۰*۱۷۶۰*۱۴۹۰ میلی متر
فاصله بین دو محور : ۲۷۰۰ میلی متر
سایز تایر : ۱۹۵/۶۵R15
وزن خودرو : ۱۳۹۴ کیلوگرم
سیستم تعلیق جلو : مک فرسون
سیستم تعلیق عقب : بازوی دوبل جناغی به همراه میل موج گیر
حجم باک بنزین : ۴۳ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : ۳٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ترمز جلو : دیسکی خنک شونده
ترمز عقب : دیسکی
ترمز و پایداری : سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS) ، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)
سیستم های کمک هدایتی و کنترلی هوشمند : کروز کنترل – سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت – سیستم تشخیص نقاط کور در آینه های جانبی (BSM) – سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (O) (RCTA) – انتخاب نحوه رانندگی EV و ECO,SPORT,NORMAL
سیستم کمک پارک : سنسور عقب – دوربین عقب
سیستم های امنیتی : کیسه های هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای و زانویی راننده ، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها
سیستم فرمان : فرمان برقی به همراه تنظیم دستی به صورت تلسکوپی و ارتفاع و کنترلر های بلوتوث و سیستم صوتی
صندلی ها : تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ حالت و سرنشین جلو ۴ حالت – تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده (O) – صندلی های عقب تاشو ۶۰/۴۰ – کنسول برای سرنشینان عقب
آینه داخلی : الکتروکرومیک
سیستم مولتی مدیا : سیستم صوتی و مولتی مدیا JBL – صفحه نمایشگر تاچ- NAVIGATION-BLUETOOTH -USB- AUX – ده عدد اسپیکر (O)
سیستم تهویه : سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت
سیستم روشنایی : کنترل اتوماتیک چراغ های جلو (Auto levelling) ، سیستم روشنایی در روز (DRL)
شیشه ها : برقی – شیشه های جانبی و عقب مانع از ورود اشعه UV
آینه ها : آینه های هم رنگ با بدنه ، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی
سان روف : ندارد
مصرف سوخت شهری (L/100KM) : 3.3
مصرف سوخت ترکیبی (L/100KM) : 3.5
مصرف سوخت جاده ای (L/100KM) : 3.7
سایر : شارژ بدون سیم گوشی موبایل (O) (QI)
The post خودرو ی دو رگه ی برقی بنزینی ژاپنی appeared first on خودروهای ایرانی و خارجی.
ادامه مطلب.....