• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

اخبار خودرو داخلی موتور یورو 5 بدون سوخت یورو 5 کارایی ندارد

  • شروع کننده موضوع سبحان قالیباف
  • تاریخ شروع
س

سبحان قالیباف

مهمان
مهمان
به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور؛ در شرایطی که بنزین یورو ۵ در کشور وجود ندارد و بنزین یورو ۴ در همه مناطق توزیع نمی‌شود، تولید خودروهای با موتور یورو ۵ نقش خاصی در کاهش آلایندگی هوا نخواهد داشت.


به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان ‌کشور اظهار کرد: در ناوگان حدود ۱۷ میلیونی خودروهای سواری کشور، نزدیک به ۲ میلیون دستگاه خودروی از رده خارج و همچنین ۱۰ میلیون دستگاه خودروی با استاندارد پایین‌تر از یورو ۲ وجود دارد.

وی در این راستا اشاره کرد: ‌این خودروها همراه با موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها عمده منابع متحرک آلایندگی کلان‌شهرها هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: در چنین شرایطی بهتر بود طرح جایگزینی خودروها و موتورهای فرسوده با خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ و همچنین جایگزینی خودروهای تجاری و وانت‌های فرسوده پیگیری می‌شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد:‌ سالانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید می‌رسد که حتی اگر ۳۰ درصد آنها با موتورهای یورو ۵ عرضه شود، چون بنزین با استاندارد یورو ۵ نداریم، با هدف ضربتی کاهش آلودگی هوا همخوانی نخواهد داشت.

وی توضیح داد: ‌یک دستگاه پیکان کاربراتوری فرسوده ۷۰ برابر یک خودروی یورو ۴ آلودگی ایجاد می‌کند، حال آنکه جایگزینی یک خودروی یورو ۴ با یورو ۵ تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش آلودگی به همراه خواهد داشت.

محبی‌نژاد ادامه‌ داد: یک موتورسیکلت فاقد استاندارد روز نیز هفت برابر یک خودروی با استاندارد یورو ۲ آلودگی ایجاد کرده و آلایندگی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها ده‌ها برابر یک خودروی یورو ۴ است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور درباره جنبه فنی تولید این موتورها اشاره کرد: مطابق مشخصاتی که خودروسازان در اختیار قرار می‌دهند، توان تولید موتورهای یورو ۵ از سوی قطعه‌سازان در کشور وجود دارد.

وی تشریح کرد: انجام چنین طرحی کار پیچیده‌ای نیست، بخشی از قطعات مورد نیاز در داخل وجود دارد، بخشی دیگر باید از خارج تامین شود، همچنین در سیستم موتور و قوای محرکه، نرم‌افزار و ECU باید تغییراتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

امیدواریم مطالبات به موقع پرداخت شود

تلاش برای ارتقا داخلی سازی قطعات خودرو

کروز با داخلی سازی، آمادگی تامین روزانه 3 هزار و 500 ECU را دارد

پالس های منفی رسانه ای شدن پرونده های تولیدکنندگان برای فعالان اقتصادی


ادامه مطلب.....
 
بالا