س
سبحان قالیباف
مهمان
مهمان
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: قیمت گذاری دستوری و غلط موجب شد تا خودروسازان بیشترین میزان ضرر و زیان را از این سمت متحمل شوند.
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اظهار کرد: این در حالی است که در سالهای گذشته هر کس توانسته بود خودرویی ثبتنام کند بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود برد و این موضوع از اساس اشتباه است.
وی در این راستا بیان کرد: اشتباهتر این است که این موضوع نه یک معامله، بلکه قمار است، زیرا بر پایه برد- برد نیست و همواره خودروساز زیان میکند.
این فعال صنعت قطعه سازی توضیح داد: بهترین راه برای راضی نگه داشتن خریدار و فروشنده، تعیین قیمت در حاشیه بازار و سپس اصلاح آن است؛ کاری که در دهه ۷۰ مشابه آن را انجام داده و نتیجه هم گرفتیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند سال گذشته تعیین قیمت خودرو با فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار از سوی وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما در عمل اجرایی نشد؛ اما هنوز هم دیر نشده و میتوان با این شیوه به واقعی شدن قیمتها کمک کرد.
وی تاکیدکرد: اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش فوری خودروسازان با قیمتهای حاشیه بازار انجام شود، بهتدریج به واقعی شدن و کاهش قیمتها منجر میشود.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اشاره کرد: برای رفع مشکلات خودروسازان سه راهکار فروش اموال مازاد، فروش شرکتهای غیر ضرور و ارزیابی و بهروز کردن داراییهای آنها پیشنهاد شده و پیشبینی میشود با انجام این کارها بخشی از مشکلاتشان کاهش یابد.
وی در ارتباط با توانایی خودروسازان در تولید محصولات با موتور یورو ۵ گفت: هرچند توانایی ارتقای استاندارد موتورهای خودروها به یورو ۵ نزد قطعهسازان ایرانی وجود دارد، اما این طرح بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم میماند.
نجفیمنش افزود: موضوع اصلی در این زمینه، عقب ماندن وزارت نفت از استاندارد سوختهای تولیدی است و بدون ارتقای استاندارد بنزین و گازوئیل به یورو ۵، حتی تولید موتورهای یورو ۵ عقیم میماند.
فعال صنعت قطعه کشور ، تاثیر استفاده از موتورهای یورو ۵ در خودروها بر قیمت آنها را منوط به آنالیزهای قیمتی برشمرد، هرچند معتقد است نمیتواند تاثیر چندانی بر قیمتها داشته باشد.
وی تاکید کرد: خودروسازان ایرانی از نظر فناوری و پژوهش در وضعیت خوبی به سر میبرند و همین که خود را باور داشته باشند قادر به انجام کارهای بزرگی خواهند بود.
انتهای پیام/ منبع: ایرنا
قطعه سازان؛ ظرفیتی مغفول مانده در کشور
آن دورها قلبی می تپد/ سایت ترانزیت بدنه ایران خودرو به بهبود و توجه بیشتری نیاز دارد
کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات محصولات ایران خودرو
فورد و مک دونالد به جنگ مشکلات زیست محیطی می روند/ استفاده از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو
امید به تولید مجدد خودروهای تحریمی در شرایط فعلی منطقی نیست
ادامه مطلب.....
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اظهار کرد: این در حالی است که در سالهای گذشته هر کس توانسته بود خودرویی ثبتنام کند بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود برد و این موضوع از اساس اشتباه است.
وی در این راستا بیان کرد: اشتباهتر این است که این موضوع نه یک معامله، بلکه قمار است، زیرا بر پایه برد- برد نیست و همواره خودروساز زیان میکند.
این فعال صنعت قطعه سازی توضیح داد: بهترین راه برای راضی نگه داشتن خریدار و فروشنده، تعیین قیمت در حاشیه بازار و سپس اصلاح آن است؛ کاری که در دهه ۷۰ مشابه آن را انجام داده و نتیجه هم گرفتیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند سال گذشته تعیین قیمت خودرو با فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار از سوی وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما در عمل اجرایی نشد؛ اما هنوز هم دیر نشده و میتوان با این شیوه به واقعی شدن قیمتها کمک کرد.
وی تاکیدکرد: اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش فوری خودروسازان با قیمتهای حاشیه بازار انجام شود، بهتدریج به واقعی شدن و کاهش قیمتها منجر میشود.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اشاره کرد: برای رفع مشکلات خودروسازان سه راهکار فروش اموال مازاد، فروش شرکتهای غیر ضرور و ارزیابی و بهروز کردن داراییهای آنها پیشنهاد شده و پیشبینی میشود با انجام این کارها بخشی از مشکلاتشان کاهش یابد.
وی در ارتباط با توانایی خودروسازان در تولید محصولات با موتور یورو ۵ گفت: هرچند توانایی ارتقای استاندارد موتورهای خودروها به یورو ۵ نزد قطعهسازان ایرانی وجود دارد، اما این طرح بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم میماند.
نجفیمنش افزود: موضوع اصلی در این زمینه، عقب ماندن وزارت نفت از استاندارد سوختهای تولیدی است و بدون ارتقای استاندارد بنزین و گازوئیل به یورو ۵، حتی تولید موتورهای یورو ۵ عقیم میماند.
فعال صنعت قطعه کشور ، تاثیر استفاده از موتورهای یورو ۵ در خودروها بر قیمت آنها را منوط به آنالیزهای قیمتی برشمرد، هرچند معتقد است نمیتواند تاثیر چندانی بر قیمتها داشته باشد.
وی تاکید کرد: خودروسازان ایرانی از نظر فناوری و پژوهش در وضعیت خوبی به سر میبرند و همین که خود را باور داشته باشند قادر به انجام کارهای بزرگی خواهند بود.
انتهای پیام/ منبع: ایرنا
قطعه سازان؛ ظرفیتی مغفول مانده در کشور
آن دورها قلبی می تپد/ سایت ترانزیت بدنه ایران خودرو به بهبود و توجه بیشتری نیاز دارد
کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات محصولات ایران خودرو
فورد و مک دونالد به جنگ مشکلات زیست محیطی می روند/ استفاده از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو
امید به تولید مجدد خودروهای تحریمی در شرایط فعلی منطقی نیست
ادامه مطلب.....