• برای استفاده از سایت از طریق این لینک عضو سایت شوید و برای دسترسی به فایل های خودروئی و ریمپ از این لینک عضو گروه VIP شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بعد از عضویت در سایت از طریق چت آنلاین در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

بررسی مدار استارت و دینام سمند مالتی پلکس

mishan.59

Active Member
کاربر VIP
عضویت
14/4/13
ارسالی ها
271
تعداد لایک ها
309
محل سکونت
ایران
بررسی مدار استارت و دینام
در بررسی این شماتیک نکاتی وجود دارد که بنده باید توضیح مختصری در مورد انها میدادم .
در سمند مالتی پلکس با چرخاندن سوئیچ به پله اول حالتی در سیستم تعریف شده که همان حالت بیدار باش در مالتی پلکس 206 میباشد به این معنا که سیستم در حالت اماده باش قرار میگیرد در این حالت صفحه نمایش icu فعال میشود و کنترل یونیت های ddn , pdn نیز جهت فعال شدن شیشه بالابر ها نیز وارد مدار میگردد .این حالت با خارج شدن تغذیه مثبت از پایه شماره یک سوکت 2پایه خاکستری و رسیدن به پایه شماره 1از سوکت 2پایه مشکی رنگccn به وجود می اید.
با چرخاندن یک پله دیگر حالت سوئیچ باز برقرار میگردد و چراغ های نشان دهنده و اخطار در پشت امپر نمایان میگردد.که حالت سوئیچ باز از پایه شماره 2 سوکت 2پایه خاکستری سوئیچ به پایه شماره 1 سوکت 16 پایه سبز رنگ ccn برقرار میگردد.و حالت استارت نیز از پایه شماره 2 سوکت 2پایه مشکی رنگ سوئیچ و ارسال تغذیه مثبت به پایه شماره 8 سوکت 16 پایه مشکی رنگ ccn میباشد.
در این شماتیک ارتباطی بین ccn از پایه شماره 3سوکت 16 پایه خاکستری (در نقشه به اشتباه معرفی شده) با پایه شمارهB4 از سوکت 48 پایه قهوه ای FN وجود دارد که همان حالت بیدار باش را به FN اطلاع میرساند.
در شماتیک ارتباط بین FN با الترناتور هم وجود دارد که FN وضعیت الترناتور را از طریق شبکه به اطلاع CCN میرساند.که در صورت عدم شارژ الترناتور CCN هم از طریق شبکه اطلاعات را به ICN اغلام وICN چراغ اخطار دینام در پشت امپر را روشن میکند.

ارتباط بین پایه شماره 2 سوکت 16 پایه خاکستری CCN هم برای انجام استارت میباشد.
 

Download all Attachments

محمد شاه کرمی

مدیر بازنشسته
عضویت
3/1/13
ارسالی ها
431
تعداد لایک ها
82
محل سکونت
تهران
پاسخ : بررسی مدار استارت و دینام سمند مالتی پلکس

بررسی مدار استارت و دینام
در بررسی این شماتیک نکاتی وجود دارد که بنده باید توضیح مختصری در مورد انها میدادم .
در سمند مالتی پلکس با چرخاندن سوئیچ به پله اول حالتی در سیستم تعریف شده که همان حالت بیدار باش در مالتی پلکس 206 میباشد به این معنا که سیستم در حالت اماده باش قرار میگیرد در این حالت صفحه نمایش icu فعال میشود و کنترل یونیت های ddn , pdn نیز جهت فعال شدن شیشه بالابر ها نیز وارد مدار میگردد .این حالت با خارج شدن تغذیه مثبت از پایه شماره یک سوکت 2پایه خاکستری و رسیدن به پایه شماره 1از سوکت 2پایه مشکی رنگccn به وجود می اید.
با چرخاندن یک پله دیگر حالت سوئیچ باز برقرار میگردد و چراغ های نشان دهنده و اخطار در پشت امپر نمایان میگردد.که حالت سوئیچ باز از پایه شماره 2 سوکت 2پایه خاکستری سوئیچ به پایه شماره 1 سوکت 16 پایه سبز رنگ ccn برقرار میگردد.و حالت استارت نیز از پایه شماره 2 سوکت 2پایه مشکی رنگ سوئیچ و ارسال تغذیه مثبت به پایه شماره 8 سوکت 16 پایه مشکی رنگ ccn میباشد.
در این شماتیک ارتباطی بین ccn از پایه شماره 3سوکت 16 پایه خاکستری (در نقشه به اشتباه معرفی شده) با پایه شمارهB4 از سوکت 48 پایه قهوه ای FN وجود دارد که همان حالت بیدار باش را به FN اطلاع میرساند.
در شماتیک ارتباط بین FN با الترناتور هم وجود دارد که FN وضعیت الترناتور را از طریق شبکه به اطلاع CCN میرساند.که در صورت عدم شارژ الترناتور CCN هم از طریق شبکه اطلاعات را به ICN اغلام وICN چراغ اخطار دینام در پشت امپر را روشن میکند.

ارتباط بین پایه شماره 2 سوکت 16 پایه خاکستری CCN هم برای انجام استارت میباشد.
دوست عزیز با تشکر از توضیحات که روی اشتباه مداری فرمودید.
اما چند سوال در مورد توضیحات داده شده با مدار دارم
1-
پایه خروجی ccn بهfn برای عمل استارت کدام است؟
2-پ
ایه خروجی fn به اتومات استارت کدام پایه میباشد؟
3-
پایه ارتباطی بین لامپ شارژ الترناتور و ccn کدام پایه میباشد؟
با تشکر
 

mishan.59

Active Member
کاربر VIP
عضویت
14/4/13
ارسالی ها
271
تعداد لایک ها
309
محل سکونت
ایران
پاسخ : بررسی مدار استارت و دینام سمند مالتی پلکس

دوست عزیز با تشکر از توضیحات که روی اشتباه مداری فرمودید.
اما چند سوال در مورد توضیحات داده شده با مدار دارم
1-
پایه خروجی ccn بهfn برای عمل استارت کدام است؟
2-پ
ایه خروجی fn به اتومات استارت کدام پایه میباشد؟
3-
پایه ارتباطی بین لامپ شارژ الترناتور و ccn کدام پایه میباشد؟
با تشکر
جناب شاه کرمی عزیز سلام :
ارتباط بین دینام و fn از سمت FN سوکت 32 پایه خاکستری پایه F3 به دینام وصله و از طریق این سیم FN می فهمه دینام داره شارژ میکنه و FN از طریق شبکه کن به icnاطلاع میده و ای سی ان چراغ دینام را خاموش میکند .
ارتباط شبکه کن بین FN و CCN از سمتFN سوکت 48 پایه قهوه ای پایه c1وd2 وصله به پایه های 5و6 سوکت 40 پایه خاکستری رنگ ccn/و از داخل ccn از پایه 31و32 سوکت 40 پایه سفید خارج میشه به سمت icn و پایه های 6 و 7 سوکت 18پایه سفید آمپر .
برای سئوال شماره یک شما:پایه 2 سوکت 16 پایه خاکستری رنگ CCN می باشد و ربطی به FNندارد /در اصل ارتباطی بین FN و استارت نمی باشد.ودر ccnفیوز f13برای استارت می باشد.
در اصل ccnیک پل ارتباطی بین fn و icn می باشد در شبکه کن.
موفق باشید.


 
آخرین ویرایش:
بالا