م
میلاد میرعابدینی
مهمان
مهمان
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در حالی از دولت به دلیل عدم ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک انتقاد کرده که پیش تر دولت خبر از آغاز ترخیص این خودروها از 13 بهمن 97 داده بود. در همین راستا صبح روز یکشنبه 14 بهمن 97 رئیس کل گمرک اعلام کرد که تا زمان مختومه نشدن پروندههای قضایی خودروهای دپو شده در گمرک، مصداق مصوبه هیأت وزیران برای ترخیص نخواهد بود اما عصر روز یکشنبه، دستورالعمل اجرایی مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین تکلیف خودروهای وارداتی و ضوابط ورود و ترخیص خودروها از گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بنادر از سوی گمرک ابلاغ شد. این در حالی است که مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت آخر هفته گذشته گفت: سایت ثبت سفارش واردات خودرو براساس مصوبه هیات وزیران برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده باز شده است. بر مبنای بند ۷ دستورالعمل هیات وزیران، وزیر صنعت موظف شد تا ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویبنامه و دستورالعمل اجرایی آن را در چهارچوب قوانین مربوط ابلاغ کند که پیرو آن وزیر صنعت یک دستورالعمل ۲۰ مادهای ابلاغ کرد و در آن دستورالعمل تمام وظایف سازمانهای مربوطه ذکر شده است. با تمام این تفاسیر، مهدی دادفر از عدم ترخیص حتی یک خودرو از گمرک گلایه کرده و گفته: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو وارداتی ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمیآید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمیشود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان میدهد که اصلا برای آنها مسائل ما اهمیتی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمیآید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمیشود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان میدهد که اصلا برای آنها مسائل ما اهمیتی ندارد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص ترخیص خودروها از گمرک گفت: بیش از یک ماه از دستورالعمل ترخیص خودروهای باقی مانده از گمرک گذشته است اما حتی یک دستگاه خودرو نیز ترخیص نشده است و هیچگونه همتی برای تعیین تکلیف این خودروها وجود ندارد. در واقع همه را سر کار گذاشتهاند.
مهدی دادفر ادامه داد: بخشنامهای که اعلام شده اصلاً اجرایی نیست. همه پول را نقد میخواهند، مابهالتفاوت قیمت ارز را باید پرداخت کنند، هیچگونه ضمانتنامه نیز قبول نمیشود. اینها همه نشان از آن دارد که نمیخواهند کار راه بیفتد و فقط موجب ایجاد نارضایتی میشوند. دولت در حرف چیزی دیگری میگوید اما در هنگام عمل میگوید باید سهم من هم برسد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمیآید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمیشود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان میدهد که اصلا برای آنها این مسائل اهمیتی ندارد و فقط به فکر منافع خودشان هستند. از طرف دیگر به ایام پایان سال نزدیک میشویم و عملا از 15 اسفند تا 17 فروردین کشور تعطیل میشود.
دوستان ما در انجمن دیگر خسته شدهاند و تصمیم گرفتند که پول مردم را با سودش برگردانند زیرا بر خلاف دولت ما به دنبال آسایش و آرامش مردم هستیم و خودمان هم بیخیال این خودروها میشویم زیرا ارادهای برای حل این معضل وجود ندارد.
گفت و گوی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در هفته گذشته
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با تاکید بر اینکه از طریق سایت ثبت سفارش واردات خودرو امکان ثبت سفارش فقط برای خودروهای در گمرک مانده فراهم شده است، افزود: براساس مصوبه هیات وزیران خودروهایی که تا تاریخ ۱۳۹۷٫۵٫۱۶ دارای قبض انبار هستند، میتوانند ثبت سفارش شوند و این امکان برای خودروهایی که بعد از این تاریخ دارای قبض انبار هستند، فراهم نیست. وی همچنین تاکید کرد: سایت ثبت سفارش برای واردات خودروهای جدید نیست.
سید مهدی نیازی بیان داشت: براساس مصوبه هیات وزیران که به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد خودروهایی که تا تاریخ ۹۷٫۱۰٫۱۶ دارای قبض انبار گمرک بودند میتوانستند با ثبت سفارش از گمرکات ترخیص شوند، اما بعد از مدتی تاریخ مذکور به ۹۷٫۰۵٫۱۶ اصلاح شد و امکان ترخیص فقط برای خودروهایی فراهم شد که دارای تاریخ قبض انبار قبل از ۱۶ مرداد ۹۷ باشند.
بررسی اصالت و تایید قبض انبار خودروها با گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در دستورالعمل ۲۰ مادهای وزیر صنعت که درباره نحوه ثبت سفارش و ترخیص خودروهای در گمرک مانده ابلاغ شد، تمام این موارد به صراحت ابلاغ شده است.
نیازی بیان داشت: بر مبنای بند ۷ دستورالعمل هیات وزیران، وزیر صنعت موظف شد تا ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویبنامه و دستورالعمل اجرایی آن را در چهارچوب قوانین مربوط ابلاغ کند که پیرو آن وزیر صنعت یک دستورالعمل ۲۰ مادهای ابلاغ کرد و در آن دستورالعمل تمام وظایف سازمانهای مربوطه ذکر شده است.
با وجود تمام مصوبه ها و ابلاغیه ها، اینکه به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، همچنان هیچ یک از خودروهای وارداتی ترخیص نشده اند جای تعجب دارد. اینکه واردات خودرو با هر دلیل درست و غلطی ممنوع شده به کنار، اما عدم ترخیص خودروهایی که با مجوزهای رسمی و مطابق با قانون روز مملکت وارد شده اند، هم باعث متضرر شدن مشتریان و هم زیان مالی کلان و ضربات جبران ناپذیر به واردکنندگان خودرو شده است. بیشتر این خودروها ثبت نام شده اند و مالک آن ها مردم هستند. نتیجه عدم ترخیص این خودروها، تعداد قابل توجهی پرونده قضایی در دادگاه هاست و خریدارانی که علی رغم تمام دوندگی ها، هنوز به خودرو خود نرسیده اند.
افزایش ثبت سفارش های غیرقانونی از 6 هزار به 11 هزار مورد!
کدام یک از خودروهای وارداتی مشمول ترخیص از گمرک می شوند؟/ خودروهای دپو شده در گمرک چقدر می ارزند؟
دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک
مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی دپو شد ابلاغ شد
اصلاحیه مصوبه وزیران برای ترخیص خودروهای وارداتی ابلاغ شد
ثبت سفارش های غیرقانونی در دست بررسی است/ جزییات واردات غیر قانونی 6481 دستگاه خودرو
برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد
خودروهای وارداتی 13 بهمن ماه از گمرک ترخیص می شوند
ادامه مطلب.....
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمیآید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمیشود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان میدهد که اصلا برای آنها مسائل ما اهمیتی ندارد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص ترخیص خودروها از گمرک گفت: بیش از یک ماه از دستورالعمل ترخیص خودروهای باقی مانده از گمرک گذشته است اما حتی یک دستگاه خودرو نیز ترخیص نشده است و هیچگونه همتی برای تعیین تکلیف این خودروها وجود ندارد. در واقع همه را سر کار گذاشتهاند.
مهدی دادفر ادامه داد: بخشنامهای که اعلام شده اصلاً اجرایی نیست. همه پول را نقد میخواهند، مابهالتفاوت قیمت ارز را باید پرداخت کنند، هیچگونه ضمانتنامه نیز قبول نمیشود. اینها همه نشان از آن دارد که نمیخواهند کار راه بیفتد و فقط موجب ایجاد نارضایتی میشوند. دولت در حرف چیزی دیگری میگوید اما در هنگام عمل میگوید باید سهم من هم برسد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمیآید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمیشود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان میدهد که اصلا برای آنها این مسائل اهمیتی ندارد و فقط به فکر منافع خودشان هستند. از طرف دیگر به ایام پایان سال نزدیک میشویم و عملا از 15 اسفند تا 17 فروردین کشور تعطیل میشود.
دوستان ما در انجمن دیگر خسته شدهاند و تصمیم گرفتند که پول مردم را با سودش برگردانند زیرا بر خلاف دولت ما به دنبال آسایش و آرامش مردم هستیم و خودمان هم بیخیال این خودروها میشویم زیرا ارادهای برای حل این معضل وجود ندارد.
گفت و گوی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در هفته گذشته
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با تاکید بر اینکه از طریق سایت ثبت سفارش واردات خودرو امکان ثبت سفارش فقط برای خودروهای در گمرک مانده فراهم شده است، افزود: براساس مصوبه هیات وزیران خودروهایی که تا تاریخ ۱۳۹۷٫۵٫۱۶ دارای قبض انبار هستند، میتوانند ثبت سفارش شوند و این امکان برای خودروهایی که بعد از این تاریخ دارای قبض انبار هستند، فراهم نیست. وی همچنین تاکید کرد: سایت ثبت سفارش برای واردات خودروهای جدید نیست.
سید مهدی نیازی بیان داشت: براساس مصوبه هیات وزیران که به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد خودروهایی که تا تاریخ ۹۷٫۱۰٫۱۶ دارای قبض انبار گمرک بودند میتوانستند با ثبت سفارش از گمرکات ترخیص شوند، اما بعد از مدتی تاریخ مذکور به ۹۷٫۰۵٫۱۶ اصلاح شد و امکان ترخیص فقط برای خودروهایی فراهم شد که دارای تاریخ قبض انبار قبل از ۱۶ مرداد ۹۷ باشند.
بررسی اصالت و تایید قبض انبار خودروها با گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در دستورالعمل ۲۰ مادهای وزیر صنعت که درباره نحوه ثبت سفارش و ترخیص خودروهای در گمرک مانده ابلاغ شد، تمام این موارد به صراحت ابلاغ شده است.
نیازی بیان داشت: بر مبنای بند ۷ دستورالعمل هیات وزیران، وزیر صنعت موظف شد تا ضوابط ورود و ترخیص خودروهای موضوع تصویبنامه و دستورالعمل اجرایی آن را در چهارچوب قوانین مربوط ابلاغ کند که پیرو آن وزیر صنعت یک دستورالعمل ۲۰ مادهای ابلاغ کرد و در آن دستورالعمل تمام وظایف سازمانهای مربوطه ذکر شده است.
با وجود تمام مصوبه ها و ابلاغیه ها، اینکه به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، همچنان هیچ یک از خودروهای وارداتی ترخیص نشده اند جای تعجب دارد. اینکه واردات خودرو با هر دلیل درست و غلطی ممنوع شده به کنار، اما عدم ترخیص خودروهایی که با مجوزهای رسمی و مطابق با قانون روز مملکت وارد شده اند، هم باعث متضرر شدن مشتریان و هم زیان مالی کلان و ضربات جبران ناپذیر به واردکنندگان خودرو شده است. بیشتر این خودروها ثبت نام شده اند و مالک آن ها مردم هستند. نتیجه عدم ترخیص این خودروها، تعداد قابل توجهی پرونده قضایی در دادگاه هاست و خریدارانی که علی رغم تمام دوندگی ها، هنوز به خودرو خود نرسیده اند.
افزایش ثبت سفارش های غیرقانونی از 6 هزار به 11 هزار مورد!
کدام یک از خودروهای وارداتی مشمول ترخیص از گمرک می شوند؟/ خودروهای دپو شده در گمرک چقدر می ارزند؟
دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک
مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی دپو شد ابلاغ شد
اصلاحیه مصوبه وزیران برای ترخیص خودروهای وارداتی ابلاغ شد
ثبت سفارش های غیرقانونی در دست بررسی است/ جزییات واردات غیر قانونی 6481 دستگاه خودرو
برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد
خودروهای وارداتی 13 بهمن ماه از گمرک ترخیص می شوند
ادامه مطلب.....