R
RSS
مهمان
مهمان
یکی از ویژگیهای عروسک لبوبو، عرضه آن در جعبههای مرموز (آنباکسینگ) است که خود به جذابیت آن میافزاید. بر اساس نظریه «کنش متقابل نمادین»، کودکان با عروسکبازی، نقشهای اجتماعی را تمرین و جامعهپذیر میشوند. اما بحث اصلی، «دلزدگی» سریع کودکان است. اغلب مصاحبهشوندگان اشاره کردند که فرزندشان پس از مدتی کوتاه (حدود یک هفته) عروسک را کنار گذاشته است. این فاصله کوتاه بین «رغبت» تا «ملال»، از ویژگیهای ذاتی ترندها و مد است. در «مطالعات مصرف» بر زودگذر بودن مد تأکید میشود. این دلزدگی، در واقع موتور محرک چرخه مصرف در منطق سرمایهداری است. اگر دلزدگی رخ ندهد، مصرف بعدی جایگزین نمیشود. بازاریابان بر همین اصل کار میکنند. تاریخ مصرف کوتاه و نو به نو شدن کالاها، از اصول اساسی بازاریابی در دنیای مدرن است.
ادامه مطلب.....
ادامه مطلب.....